• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • MissKaos

Ja det ser psycho ut..

Wilowa skrev 2013-12-15 17:39:34 följande:
    Just ja, igår såg jag en grymmare i flip-flops. var det du misskaos som nämnde dessa?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Eleonor86
    Wilowa skrev 2013-12-15 17:37:17 följande:
    Vad är det du vill ha ut av loggandet? Det har ju lite betydelse för vad som passar bäst. Jag har skrivit ut ett almanacksblad som jag skriver upp när jag varit till gymmet, hur många steg jag gått och om det hänt nåt annat som påverkar min träning. Övningarna håller jag i huvudet. Mitt syfte är mer att hålla koll på hur ofta jag tränar eftersom tid och ork är mitt problem just nu. Kommer jag bara väl till gymmet så kör jag samma program än så länge (rehabtränar). Fast jag tycker det är enklare med penna och papper och funderar på att köpa en "träningskalender" efter jul.

För mig handlar det mest om att skriva ner vikterna så att jag minns dom till nästkommande pass.. har ju minne som en fiskmås så jag chansar mest när jag kommer till gymmet.. Det försvinner så många repetitioner på att hitta rätt vikt. Men det bästa för mig vore nog kanske en träningskalender här också!
  • Ronja 551
    Eleonor86 skrev 2013-12-15 11:31:49 följande:
    Flickor och pojkar! Hur loggar ni er träning? Med en app eller skriver ni för hand? Jag har appen Jefit just nu som har gett mig många gråa hår och då har jag inte ens fyllt 30 än!

Har ni några tips och idéer?

Jag kör papper o penna! Noterar varje lyft o har ett schema på precis allt. För jag gillar det. Noterar även dagsform och när/om vikterna behövs ökas
    sassitch.blogg.se - gå ner i vikt och leva roligt!
  • Eleonor86
    Ronja 551 skrev 2013-12-15 22:21:40 följande:
    Jag kör papper o penna! Noterar varje lyft o har ett schema på precis allt. För jag gillar det. Noterar även dagsform och när/om vikterna behövs ökas

Jag får helt enkelt köpa mig ett sött litet block och ta mig varje gång jag åker och tränar! :)
  • MissKaos
    Eleonor86 skrev 2013-12-16 11:52:14 följande:

Jag får helt enkelt köpa mig ett sött litet block och ta mig varje gång jag åker och tränar! :)

Gör ett exell ark? Eller köp en liten almenacka att skriva i. Då kan du ju lätt planera i den med.

Jag har haft en träningsdagbok via nätet, använde den dock inte. Tror det var via Runners World man fik som prenumerant.

På lördag blir det åka av för mig! Ett Marathon. Dvs igångsättning utav förlossning.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Tessou
    MissKaos skrev 2013-12-16 14:24:00 följande:

Gör ett exell ark? Eller köp en liten almenacka att skriva i. Då kan du ju lätt planera i den med.

Jag har haft en träningsdagbok via nätet, använde den dock inte. Tror det var via Runners World man fik som prenumerant.

På lördag blir det åka av för mig! Ett Marathon. Dvs igångsättning utav förlossning.
    Skönt att ha ett datum, om det nu inte startar av sig själv innan!
    ♥ ELIAS 090326 - BF 18/2-2014 ♥
  • Wilowa
    Eleonor86 skrev 2013-12-15 18:43:43 följande:
    För mig handlar det mest om att skriva ner vikterna så att jag minns dom till nästkommande pass.. har ju minne som en fiskmås så jag chansar mest när jag kommer till gymmet.. Det försvinner så många repetitioner på att hitta rätt vikt. Men det bästa för mig vore nog kanske en träningskalender här också!

Det bästa för dig vore väl ett kort där alla övningarna står och där du kan fylla i vikterna för varje träningspass. Ett sånt kort vet jag att jag hade när jag tränade på gymmet på f&s.
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2013-12-16 14:24:00 följande:
    Gör ett exell ark? Eller köp en liten almenacka att skriva i. Då kan du ju lätt planera i den med. Jag har haft en träningsdagbok via nätet, använde den dock inte. Tror det var via Runners World man fik som prenumerant. På lördag blir det åka av för mig! Ett Marathon. Dvs igångsättning utav förlossning.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Håller tummarna för att du slipper sättas igång.
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2013-12-15 18:04:52 följande:
    Ja det ser psycho ut..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Ja verkligen...kommenterar inte klädseln i övrigt.
  • MissKaos
    Wilowa skrev 2013-12-16 17:10:03 följande:

Ja verkligen...kommenterar inte klädseln i övrigt.

Bild?
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!