• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Fitness for life
    cosinus skrev 2013-12-26 21:04:22 följande:
    Det jag har hemma och gillar att köra är:

Ett hjul att träna magen med (igen sån här manick med inbyggd broms utan bara stå på knä och rulla ut med ett vanligt hjul med handtag)

En sån här stång man sätter fast i dörrposten för att köra chins med, när man kan för många har jag tagit ett vanligt bälte jag inte är rädd om och fäst lite extravikter i.

Triceps kör jag gärna mellan två stolar/soffan. Händerna på den ena, fötterna på den andra och så upp och ner. Jag gillar överlag att jobba med egna vikten hemma, tycker det är enklare än att börja skruva om vikter på hantlarna.

När det gäller mat äter jag kolhydrater för jag tycker det är sjukt tråkigt att springa och köra hårt utan kolhydrater i kroppen. Däremot äter jag inte jättemycket, har jag t ex tränat på fm är det inte säkert jag äter mer kolhydrater den dagen. Men att helt utesluta kolhydrater passar inte mig. Frukt gillar jag också, äter ofta kvarg och frukt på kvällen.

Tack för dit svar!

En sån chinsstång har jag (eller maken om man ska va noga ;-p) också. Har inte testat den faktiskt  Har du nått tips på hur man börjar lite enklare med den? Tror 17 inte jag klarar en chin ens just nu. Ska utöver mitt styrkeprogram cykla30 min 3 ge i veckan.

När det gäller maten tänker vi nog rätt lika. Jag äter med kollisar men försöker äta bra kollisar och ganska lite. Frukt äter jag men föredrar bär. Gärna varma i kvarg (Icas för 8 kr/200 gr) . 
  • cosinus
    Fitness for life skrev 2013-12-26 21:20:36 följande:
    Tack för dit svar!

En sån chinsstång har jag (eller maken om man ska va noga ;-p) också. Har inte testat den faktiskt  Har du nått tips på hur man börjar lite enklare med den? Tror 17 inte jag klarar en chin ens just nu. Ska utöver mitt styrkeprogram cykla30 min 3 ge i veckan.

När det gäller maten tänker vi nog rätt lika. Jag äter med kollisar men försöker äta bra kollisar och ganska lite. Frukt äter jag men föredrar bär. Gärna varma i kvarg (Icas för 8 kr/200 gr) . 
    Nu är jag väldigt dålig på terminologin men den sidan du länkade till tyckte att det hette chins både om man körde brett och med handryggarna mot sig eller om man höll tätare och med handflatorna mot sig.

Det senare är väldigt mycket lättare och när jag började för 3 år sen klarade jag 1. Det jag gjorde var att köra så många jag klarade på riktigt och sen hoppa upp och bara bromsa ner resten. Man kan använda en pall också. Har man en sammarbetsvillig sambo tycker jag det är ännu bättre om man kan vinkla benen och få lite hjälp upp. Lättare anpassa så man gör så mycket som möjligt med armarna mot om man hoppar.

Sen när jag blivit starkare har jag börjat köra de bredare chinsen också.

Nu klarar jag 10-11 smala och 7 breda och har börjat köra med lite extravikter då och då och bara 5 kg gör det galet mycket tyngre så det behövs inte mycket :)
  • Fitness for life
    cosinus skrev 2013-12-26 21:57:05 följande:
    Nu är jag väldigt dålig på terminologin men den sidan du länkade till tyckte att det hette chins både om man körde brett och med handryggarna mot sig eller om man höll tätare och med handflatorna mot sig.Det senare är väldigt mycket lättare och när jag började för 3 år sen klarade jag 1. Det jag gjorde var att köra så många jag klarade på riktigt och sen hoppa upp och bara bromsa ner resten. Man kan använda en pall också. Har man en sammarbetsvillig sambo tycker jag det är ännu bättre om man kan vinkla benen och få lite hjälp upp. Lättare anpassa så man gör så mycket som möjligt med armarna mot om man hoppar.Sen när jag blivit starkare har jag börjat köra de bredare chinsen också.Nu klarar jag 10-11 smala och 7 breda och har börjat köra med lite extravikter då och då och bara 5 kg gör det galet mycket tyngre så det behövs inte mycket :)

Det borde ju funka att ta en stol och vinkla underbenen på också va? Likväl som en sambo haha
  • Tessou
    MissKaos skrev 2013-12-25 15:48:36 följande:
    Efter min förra kotte så fick jag en ganska ok core med iaf lite synliga magmuskler. Hur jag gjorde?

Började lätt, bestämde mig för att "så här äter jag" och sen gjorde jag det. Oavsett vad andra tyckte! Fick höra div men det skiter jag i. Började med promenader och att tänka core.. Spinning och yoga körde jag mkt. Ett tag Yoga VARJE dag solhälsningar och de första bitarna i ashtanga. Sen när jag kunde började jag springa. Såg sen till att integrera vardagsmotion varje dag för lågintesiv förbränning (tränar kapilära nätet fint) cykel till/fr jobbet. Ändrade sen min träninsrutin efter hand, löpning tar bra på magen men kräver även core för att fungera. Körde skivstång på friskis och HIT, box varierat. och sprang sprang sprang. Gym med mmkt TRX med.

Börja med något. Utvärdera, anpassa! Kost motion vila. Går inte fuska med något!

Snart blir det att börja om med träningen ska sluta blöda etc först. Barnvagnspormenader och lättare core hemma lir steg ett!
    Har tänkt detsamma som du, när denna bebis kommit... Ska försöka komma igång snabbt med promenader och stärka upp coren, plankor ska jag börja med. Sen tänkte jag göra en utmaning jag läst mycket om på bloggar - 100 squats på 100 dagar..
    ♥ ELIAS 090326 - BF 18/2-2014 ♥
  • Ronja 551
    Mollly skrev 2013-12-26 20:21:22 följande:
    Ja rumpan vill man ju träna upp iaf. Dock pallar inte mina knän marklyft, benböj osv. Ett par stycken sen gör det gräsligt ont i dom.

Ja har en rump-serie i bloggen! En del av övningarna är bra även om knäna inte vill! Kommer fler övningar så fort ja fått någon som vill ta kort på min rumpa sassitch.blogg.se
    sassitch.blogg.se - gå ner i vikt och leva roligt!
  • Maria1982

30 kg bänkpress, 25 kg utfall, 30 kg squat, 60 kg benpress och 5 kg hantlar i axelpress.

Kommer inte ha så stor nytta av mina ben k helgen

• Studentpappa

Boxningspass 50 min

Crossfit WoD 5x10

Kettlebell fullswing 18 kg
    marklyft 70 kg
    Boxjump ca 50-60 cm

Grymt tempo och helt död fortfarande :D

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
  • Maria1982
    ander25k skrev 2013-12-28 06:20:29 följande:

Gömmer mig lite bakom hantlarna , men så här ser mitt gym ut

Vilken fin gran
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!