• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Fitness for life
    MissKaos skrev 2013-12-22 12:46:30 följande:
    LillaElsa ett par timmar gamma´l. söt och mysig, men ul visadefel!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Grattis till er fina tös
  • Fitness for life
    Mollly skrev 2013-12-22 14:49:44 följande:
    Hej på er. Tänkte hoppa in här igen efter ett långt uppehåll med graviditet. Tösen är nu tre månader och jag har börjat träna. Jag har tränat i ca en månad nu.  Vad har ni för tips för att få bort fluffet kring  magen?

Skönt att det finns fler med "mammafluff". Då får du och jag peppa varandra för nu ska mitt mammafluff också bort
  • The Ultimate Grizzy
    ander25k skrev 2013-12-23 11:51:36 följande:
    Tänkte ta och köra ett pass med fokus på armarna , så man inte orkar lyfta så mycket julmat till munnen , så Bickep/triceps och underarmar idag :) tror det är en bra metod för att slimma kroppen .
    Scratchy skrev 2013-12-23 15:36:28 följande:
    Eller så kan man träna benen så att man inte orkar gå mer än en vända till julbordet.
    Tänker köra med för små byxor, som INTE ska knäppas upp på hela kvällen! 

• The Ultimate Grizzy
    Fitness for life skrev 2013-12-24 09:19:09 följande:

Skönt att det finns fler med "mammafluff". Då får du och jag peppa varandra för nu ska mitt mammafluff också bort
    Tänker också bli av med mammafluffet! Minstingen är över 20, så nu får det baske mig vara dags!
  • Fitness for life
    The Ultimate Grizzy skrev 2013-12-24 09:25:39 följande:
    Tänker också bli av med mammafluffet! Minstingen är över 20, så nu får det baske mig vara dags!

Heja heja! Mammafluff be gone! Har lagt upp lite startbiler i mitt galleri om nån vill kika och tipsa om bra träning för att tighta upp allt.
  • Scratchy
    The Ultimate Grizzy skrev 2013-12-24 09:23:04 följande:
    Tänker köra med för små byxor, som INTE ska knäppas upp på hela kvällen! 

Haha!!!
  • MissKaos

Efter min förra kotte så fick jag en ganska ok core med iaf lite synliga magmuskler. Hur jag gjorde?

Började lätt, bestämde mig för att "så här äter jag" och sen gjorde jag det. Oavsett vad andra tyckte! Fick höra div men det skiter jag i. Började med promenader och att tänka core.. Spinning och yoga körde jag mkt. Ett tag Yoga VARJE dag solhälsningar och de första bitarna i ashtanga. Sen när jag kunde började jag springa. Såg sen till att integrera vardagsmotion varje dag för lågintesiv förbränning (tränar kapilära nätet fint) cykel till/fr jobbet. Ändrade sen min träninsrutin efter hand, löpning tar bra på magen men kräver även core för att fungera. Körde skivstång på friskis och HIT, box varierat. och sprang sprang sprang. Gym med mmkt TRX med.

Börja med något. Utvärdera, anpassa! Kost motion vila. Går inte fuska med något!

Snart blir det att börja om med träningen ska sluta blöda etc först. Barnvagnspormenader och lättare core hemma lir steg ett!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!