Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Gårdagenspass:
    10km/52min. Tröskelträning.
    Nu känns det som om all intervallträning börjar ge resultat på farten

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

En satans kramp i mitt ena lår igår. Gör fortfarande lite ont! Ska ner på hälsokosten och kolla om dom har ngt för detta. Kan vara brist på spårämnen.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Gladskit skrev 2012-11-21 10:32:01 följande:
    Jag tror magnesium kan hjälpa mot kramper. 

Ja, jag tror det med. Men jag äter mkt magnesium.. Tror jag iaf.
    Nu: Migrän... Sitter med nålar i örat
    Gårdagens pass med:
    90min skivstång/spinning + 20 min i roddmaskinen innan.

Idag: Vila
  • MissKaos
    Maria1982 skrev 2012-11-21 11:36:36 följande:
    MissKaos: Vätskebrist?

Vet inte, drack iaf en massa. Det gick ju över efter en stund, men sablar vad ont!!
  • MissKaos
    Ponzi skrev 2012-11-21 21:36:24 följande:
    kass benpass idag :(
    Marklyft på 160
    Benpress på 250
    Benböj på 100
    200 situps
    100 "ryggböj" eller vad dem nu kallas

värst var väl att man glömde köra vaderna
    JObbigt när det tar emot. Man får tänka att det bygger pannben med sånna pass. Och det är med viktigt..

Idag:
    10+9,8 km sprugna.
    Dammsugit.
    Lagat lax ( i ABBAS färdiga sås, men ändå) och ris.
    Och varit jävligt effektiv på jobbet.
    GAnska nöjd! Och nu har rompan landat i soffan. Trött. Skönt, lite tyst här. Sonen i sängen maken på tennis. Han har kvar det otroligt roliga att städa toax2 + plocka undan sin tvätt o tämma diskmaskinen... JAG är klar! Hehe..  Orkade inte göra alles så då fick han resten. Han erbjöd sig göra alltihop imorgon. Nu hinner vi sit träna lite imorgon med båda två
  • MissKaos

8km i blandad terräng. Långsamt, halt och kladdigt. Känns som om jag har trampat snett någonstanns. >Ingen aning om när. Ska gå och kolla foten nu (sitter i löpkläderna än)

Veckans samanfattning:
    1 skivtång/spinning pass (90min)
    15min rodd
    1gympass(45)
    1 indoor Walkingpass (55)
    45km löpning.

Hoppas mina dumma fötter är ok nästa vecka, tänkte köra enriktig springvecka! Eller ja -imorgon blir det nog spinning + gym sen är planen att springa 10+10 tis + tors(dubbla pass båda dagarna alltså) 15km på lördag. Gymmet på fredag (+spinning) skivstång söndag. Vad tror ni?

• MissKaos

Spinning och ca 15-20min TRX idag.
    Sen räckte det.
    HAr rätt ont i foten, tror den är stukad. Inte svullen lite blå. Cykla med den gick bra, tror dock inte alls på att springa med den imorgon, iaf inte långt. Den känns lite instabil i leden. HAr en svag aning om att jag har halkat härhemma i trappen.
    Nåja, det får bli "vanliga" skivstångspasset imorgon. Plockar av lite vikter på benen bara. Och kör spinningdelen som f-n Kanske kan jag cykla lite innan eller pröva att springa på bandet. Enkelt att gå av om det inte funkar! Hemspringandet igår, efter att jag det tilltog i smärta var inte så roligt. Eller jo, om man borteser från smärtan var det ju kul att springa i skogen det är det oftast.

• MissKaos
    Ponzi skrev 2012-11-28 12:24:49 följande:
    BMI på ~26... är jag överviktig?:P

Enligt BMI så, ja.

Fast det kan man ju inte riktigt tillämpa på tränande människor.
  • MissKaos
    Ponzi skrev 2012-11-27 22:40:30 följande:
    Suger med smärta när man ska träna:( ibland vet man ju bara inte vad man ska göra åt den:(

Körde skuldror och Biceps idag, sjukt bra pass pump som fan!!
    Rekommenderar starkt CRAZE, för den som vill ha en extra kick energi och en grym pump under och efter träning.

Axelpasset igår gav bra känsla, lyckades inte med 35:orna utan körde bara på 30. blev för hård belastning på axlarna tyvärr.. får försöka sakta men säker öka något kilo i veckna på axelpressen.

Vad är Craze?

Ja, jag vet väl ifs hur man behandlar en stukning. Nu känns det bättre!
  • MissKaos

Blääää
    ingen energi alls. Trött och trött och hängig. Och ont i fötterna. Lite häslporretendens på ena och den andra lite lätt vrickad.
    Ett lugnt indoor walkingpass blev det idag.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!