• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • K grrl

Gårdagens träning: rygg och biceps. Det går otroligt bra för mig nu, antagligen för att jag faktiskt ligger i kaloriöverskott, äter liksom lite extra. Har tagit igen vikten jag förlorade tidigare i somras trots att midjemåttet minskar. Känns bra! Jag ligger på 34 kilo (12 x 4) i latsdrag, vilket är en ökning med nästan hälften om jag jämför med vad jag tog i januari. Har kunnat höja med 5 lbs på två pass i rad nu!

• MissKaos

Jag körde godag igår fick hjälp och har träningsvärk som fn iryggen idag. Lägg till mark och knäböj.

intervaller idag 10 st backe 100-150m

känner mig mosad..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Jo. Experiment. Gjorde frivändni gar stående åå bosu. Tog fint men krävde 100% focus

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Illusion
    MissKaos skrev 2014-08-15 21:48:46 följande:

Jag körde godag igår fick hjälp och har träningsvärk som fn iryggen idag. Lägg till mark och knäböj.

intervaller idag 10 st backe 100-150m

känner mig mosad..

Samma här vad gäller träningsvärk. Det riktigt dunkar av smärta i musklerna. 
  • MissKaos

Min svank.. Aj.

Och löpningen idag. Det går inte fort när det går långsamt. Hemjogg. Blir omsprungen av 85åring.

kunde inte växla upp och köra.. var ifs trött efter intervaller men ändå.

Dottern har fått äggallergi konstaterat idag. Låg mao

• Illusion
    MissKaos skrev 2014-08-15 22:10:49 följande:

Min svank.. Aj.

Och löpningen idag. Det går inte fort när det går långsamt. Hemjogg. Blir omsprungen av 85åring.

Du kämpar otroligt bra! {#emotions_dlg.flower}
  • K grrl
    MissKaos skrev 2014-08-15 22:10:49 följande:

Min svank.. Aj.

Aj då. Vad tråkigt! 

Nytt underkroppspass idag, plus mage. Gick bra. Jag kände inte av knäet någonting, vilket var asskönt! Värmde upp på cykel och högreps knäböj utan annan belastning än stången. Bulgariska utfall, front knäböj, good mornings, höftlyft och benspark i dragmaskin, sista setet blev ett drop set som tog död på benen. Sedan mage: fällkniven på boll mot bänk och sidohöftlyft med fötterna på bänk. Har kört den länge nu, fick dem av Olga och är lite sugen på att byta.

Jag fick hem Olgas nya bok igår och läste den från pärm till pärm. Insåg att mitt nuvarande upplägg är en blandning av hennes, om än jag gör fler träningspass i veckan och tränar mer isolerat. Grundstommen är dock densamma. Det mesta lärde jag mig ju när jag hade PTO, men det fanns ändå en del bra tips (på övningsvariationer, framför allt) som jag gillade.
  • K grrl

Frivändningar är för övrigt något jag skulle vilja lära mig.

• MissKaos

Frivändningar är personlig favorit! Kördr det ståendr på bosu i veckan. En bra ide.

Gym här med. Goodmornings med lätta vikter för teknikträning. Körde knäböj och chins o lite..jag kör alltid helkropp men olika focus. Avslutade med knäböj med kvastskaft som vikt på bosu. Och fällkniv. Kommer ha ont imorgon igen..

• MissKaos

Värsta ätare dagen idag och igår. Går ner i vikt och blir starkare så lite ribs pommes massiv efterätt gör nog intet. Möjligen gör det gott!

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!