• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • MissKaos

Jag[quote=73769540][quote-nick]Illusion skrev 2014-08-10 14:12:07 följande:[/quote-nick]Livet måste vara extra tufft när man måste trycka ned en snickers efter en måltid. [/quote

Ja stackars!

Gainonax proteinbarer är goda annars dom äter jag i perioder

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Wilowa

Tack för alla tips! Jag kan egentligen detta, men det är svårt när det inte gäller en själv.

• cosinus
    MissKaos skrev 2014-08-10 20:07:57 följande:

Den deprimerade sanningen 7mån efter bebis.

Råkade gå till gymmet idag. Blev ett bra pass.

Det går ju tyvärr inte fortare för varje barn :( Jag har upplevt att mina sista kg vägrat släppa så länge jag ö h t ammat och mina har gjort det rätt länge.

Med de två yngsta tyckte jag att det på riktigt hände saker med kroppen så den kändes som "vanligt" när de var 17-18 månader (med de två äldsta var jag redan gravid vid det laget)

Men du har ju en bra kropp att jobba med, inga bristningar vad det verkar och inte lös mage. Då går det ju komma tillbaka som ny, nästa sommar så! :)

Och bra jobbat så här långt!
  • MissKaos

Moahhh bristningar jodå! Daller med. Tyvärr. Min stora amnade drygt 2år.. kan bara hålls med amningen stör kroppen på ngt vis. Jag hsr kanske 4kg kvar. Det är inte vikten som är problemet gå ner kan jag nog lätt. Det ät bristen på muskler! Ffa core.. har inte samma kontroll på ngt vis. Märks i löpsteget med.

nog gnällt! Tack jag jobbar. Hårt!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • lille Birger
    MissKaos skrev 2014-08-10 22:29:33 följande:
    Löpningen är på någotvis jag. Låg mellan 40-70km/v före grav. Gymmet är kul men mestadelskomplement för att kunna springa.
    Måste vara hemskt att inte kunna smile4.gif min fit har krånglat det är pissigt nog.
    Vilket/vilka symptom ger dina problem med foten?

Jag trampar så pass snett att jag inte kan gå mer än några km i veckan och jag kan absolut inte springa, det överbelastar vaden och hälsenan för mycket. Har aldrig fått någon diagnos uttryckt, men antar att det är någon av de här: www.praktiskmedicin.se/sjukdomar/fotsmartor-smartor-i-fot/
  • MissKaos

Hälsporre.

jag har dragits med skiten ca 10år i omgångar. Fick det när vi skulle flytta. Jag stod på en stol barfotad och plockade ur skåp. Fick det läkt men det har återkommit genom åren. Löpning, och långdistans som jah gillar är inte perfekt då oman säger så. Foten blir något bättre om jagvär stark tror fotisättningen blir bättre (landar längre fram på foten) och lätt då det ger ju mindre tryck.

sist gick det upp av utslitna inneskor på jobbet tror jag i kombi med art mina löpskor slets ner och jag sprang förlänge i dom

• SpanskaFlugan
    K grrl skrev 2014-08-10 19:01:23 följande:

Det är klart att det handlade om sonen, eftersom det var en redogörelse av vad mina vänners son äter istället för proteinpulver eftersom de vid hans idrottsgymnasium avråds från att äta kosttillskott, men han behöver det extra proteinet efter styrketräningen. Återigen: handlar det inte om att få i sig protein är det ju egalt hur de extra kalorierna intas.Det går att göra egna energibars med fikon, dadlar, russin, mogen banan, kokosflingor. Somliga bakar man, andra inte. Många innehåller nötter också, men det går ju att byta ut mot en lämplig mängd kokosolja till exempel. Jag brukar göra sådana och ha på resande fot när det är svårt att få i sig vettiga mellanmål. 

Har du recept på energibars utan nötter? Tycker alla jag hittar är med nötter...
  • Illusion
    MissKaos skrev 2014-08-10 21:52:11 följande:

Vill ha tbx min egen kropp sas. Längtar att löpa lätt.

oh well. Jobbar iaf på det!

Knäböj sittande vadpress chins stående rodd fällkniv på bänk och onmvänd fällkniv m coreboll armhävningar och en hel del axlar. Borde kännas imorgon!

Enligt min erfarenhet tar det två år innan kroppen har tajtat till sig sådär exakt som man vill. Däremot kan man hamna på samma vikt som innan och få platt mage, men det är höfter och hud som behöver sin tid. Så var det i alla fall för mig.

Men det är tradigt! Man får fokusera på varje framsteg istället för målet. 
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!