• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • SpanskaFlugan
    lille Birger skrev 2014-08-18 22:58:51 följande:

Man kan ju dock få ut en del hypertrofi av vikter som är ganska långt under ens max. Dessutom kanske de körde sitt sista set efter 12 set av knäböj.

Jag tar 170 i sista settet efter ett drop set squats. Det ingår i min bendag att ta ut alla benmuskler maximalt. Men tyvärr ser man ofta killar som fokuserar på överkroppen, gärna biceps och bröst, och glömmer benen.
  • SpanskaFlugan
    MissKaos skrev 2014-08-18 21:58:04 följande:

Wow..170kg *avis*

liggande benpress idag 50kg.. 3*10

Gymmet idag. Focus stabiliserande övningar. Bosu boll.

Det kommer :) Det är ju roligt att träna ben för man ser framsteg så snabbt! Du kan nog snart lägga på mer!
  • lille Birger
    SpanskaFlugan skrev 2014-08-19 07:04:53 följande:
    Jag tar 170 i sista settet efter ett drop set squats. Det ingår i min bendag att ta ut alla benmuskler maximalt. Men tyvärr ser man ofta killar som fokuserar på överkroppen, gärna biceps och bröst, och glömmer benen.
    Ja, det stämmer nog. Tjejer gillar också att träna rumpan mer än killar. Ska man hitta de allra starkaste benen ska man dock titta bland männen:

• SpanskaFlugan
    lille Birger skrev 2014-08-19 10:14:50 följande:

Ja, det stämmer nog. Tjejer gillar också att träna rumpan mer än killar. Ska man hitta de allra starkaste benen ska man dock titta bland männen:

Det handlar inte om en viss kroppsdel. Jag tränar för att bli stark och uthållig i hela kroppen. Inte bli snygg i en viss kroppsdel.
  • Doctor Why

Doktorn säger:
    För att undvika förkylning och Kräks...sprita av handtagen på de maskiner och lösa vikter ni använder Solig

• Wilowa
    Doctor Why skrev 2014-08-19 17:47:27 följande:

Doktorn säger:
    För att undvika förkylning och Kräks...sprita av handtagen på de maskiner och lösa vikter ni använder Solig

Förskolläraren säger:

Undvik små barn.

Börjar äntligen känna mig frisk nu, då får man veta att det går magsjuka på jobbet. Obestämd
  • K grrl
    lille Birger skrev 2014-08-19 10:14:50 följande:

Det är mer nödvändigt för kvinnor än män att träna säte och ländrygg eftersom man tappar enormt mycket funktion där under graviditet - se på svanken på en gravid kvinna t ex. Generellt sett är dock kvinnor starkare i underkroppen än män (i förhållande till kroppsvikt) och vice versa. Jag är ett undantag, jag är långt mycket starkare i överkroppen - svårare med styrka i underkroppen när man är långbent.

---

Och apropå det körde jag underkropp igår. Benböj med stång som teknik- och uppvärmningsövning, raka marklyft - höjde, snart uppe i kroppsvikt i 4 x 12! - utfall bakåt, bulgariska utfall och hip thrusts; kunde höja där också utan problem.
  • SpanskaFlugan
    Doctor Why skrev 2014-08-19 17:47:27 följande:

Doktorn säger:

För att undvika förkylning och ...sprita av handtagen på de maskiner och lösa vikter ni använder 

Min regel är att alltid tvätta händerna det första jag gör när jag kommer från gymmet och aldrig röra ögon, näsa eller mun med händerna innan jag tvätta händerna. Såg en kille på gymmet i får som stod och petade näsan innan han greppade tag i handtaget på maskinen jag väntade på. Mysigt...
  • lille Birger
    SpanskaFlugan skrev 2014-08-20 13:42:20 följande:
    Min regel är att alltid tvätta händerna det första jag gör när jag kommer från gymmet och aldrig röra ögon, näsa eller mun med händerna innan jag tvätta händerna. Såg en kille på gymmet i får som stod och petade näsan innan han greppade tag i handtaget på maskinen jag väntade på. Mysigt...
    Folk som tränar med mens är också ofräscht.
  • K grrl
    lille Birger skrev 2014-08-20 13:50:23 följande:
    Folk som tränar med mens är också ofräscht.
    Va?
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!