• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • K grrl

Min hud har ju inte dragit ihop sig efter graviditet och viktnedgången. Det syns mest på rumpan, utsidan av låren och en del på magen, även om magen har dragit ihop sig jättefint. 2,5 år efter andra graviditeten och ett år efter att viktnedgången blev klar.

• MissKaos

Höfter är ok nu. Men magen. Deg!

8km löpta idag. Med blyben. Mkt backar. Tog forever dvs exakt 60 min.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Illusion skrev 2014-08-11 19:16:43 följande:

Jag. Måste. Träna.

Kör så det ryker!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • K grrl
    Illusion skrev 2014-08-11 17:27:11 följande:

Det jag skrev var ju utifrån mig själv. Sen är det ju olika för alla.

Jo, självklart, sen har jag ju gått ner tjugo kilo också och det spelar naturligtvis in det också. 
  • K grrl

Ben/rumpa ikväll. Jag har ÖKAT! 2,5 kilo i marklyft på samma repantal, lika mycket i hip thrusts, ett extra set. Har legat i kaloriöverskott i veckan, det vet jag, det kanske spelar roll. Mer tårta!

• Illusion

60 min hård crosstraining. På högsta nivå. Död.

Nu återstår magträning.

Nån som vet bra övningar (med kroppsvikt) för att stärka korsryggen/ländryggen så att man får rakare hållning? Sidhänvisning?

• K grrl
    Illusion skrev 2014-08-11 21:39:23 följande:

Nu återstår magträning.

Nån som vet bra övningar (med kroppsvikt) för att stärka korsryggen/ländryggen så att man får rakare hållning? Sidhänvisning?

Hunden, där du sträcker ut ben och arm på motsatta sidor. Bra övning för att stärka och öva rörlighet i korsryggen. Och så rygglyft.
  • Sorbus
    Illusion skrev 2014-08-11 21:39:23 följande:

Nu återstår magträning.

På  aktivträning.se finns det en hel del träningsfilmer och annat man kan ha nytta av. Sök på ländrygg så kommer det uppe en radda olika övningar aktivtraning.se/search/solr%C3%A4ndrygg
    Man ska vara inloggad för att kunna se filmerna, men det är gratis så det är enkelt att fixa.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!