• Muppis

Minns ni skolmaten?

Är lite nyfiken på hur ni minns skolmaten eller tycker om den som fortfarande går i skolan? Jag minns att jag tyckte bäst om spagetti och köttfärsåsen och pasta med skinksås, kan bli riktigt sugen på den fortfarande, är länge sen jag gick ut skolan. dela med er av era bästa minnen

• Svar på tråden Minns ni skolmaten?
  • Empiiis

Skivad kalkon med potatis gelé och brunsås.. MUMS!
    Tacos
    Qourngryta med curry
    Salladsbordet
    Vattnas i munnen.   

• k girl

Jag gillade kycklinggrytan de gjorde. Har aldrig lyckats göra någon sådan själv. Fiskpinnar tyckte jag också var gott, och palt (säkerligen rätt regional rätt).

Köttfärssåsen var jättegod, men spagetthin var alltid tjock som tunna daggmaskar ungefär.   

• Elli47

Jag gick mina första 6 år i en liten byaskola där kokerskan lagade all mat själv, gudomligt gott, köttfärslimpan, kycklinggrytan, pannkakan, allt var gott. Sen gick jag en rätt liten högstadieskola och där var det faktiskt också mycket god mat, levergryta med ris var ljuvligt gott bl a minns jag.

• Dimes

Pyttipannan, palten, leverbiffen och fiskpanetterna var jävligt gott. Fast det var allt i och för sig. Det serverades ju mest torr jambalaya och sågspå... Förlåt, ris.

• Muppis

Kul att så många redan svarat minns inte heller kebabgrytan, kanske vore något att snoka fram ett recept på? MInns däremot fiskburgarna, man la potatismos och en fiskburgare med lite rosa sås imellan bröden, minns även den gudomliga salladsbuffen som fanns, mums. Nu skulle jag nog uppskatta skolmaten mer är då ohh den tjocka ugnspannkakan, älskade den också tänk så olika dert är. Dock gick jag på en liten skola med inte många barn där dom lagade maten på plats så kan tänka mig att det gör skillnad.

• k girl
    Elli47 skrev 2011-09-06 13:56:34 följande:
    Jag gick mina första 6 år i en liten byaskola där kokerskan lagade all mat själv, gudomligt gott, köttfärslimpan, kycklinggrytan, pannkakan, allt var gott. Sen gick jag en rätt liten högstadieskola och där var det faktiskt också mycket god mat, levergryta med ris var ljuvligt gott bl a minns jag.
    Vi hade storkök, men på lågstadiet var det enskilt kök. Minns när jag praktiserade där en vecka och det serverades POTATISGRATÄNG OCH ROSTBIFF! Det var gudomligt gott och jag tog en rejäl portions påfyllning - till andraklassarnas stora förfäran. "Det är ju äckligt!" tyckte de. Vilka pärlor för svin...
  • Runguska

Minns också maten och kan återuppleva den om jag vill för mamma jobbar i storkök (samma som "min" skolmat kom från.) Jag tyckte om det mesta har jag för mig men var petig till och från under skolgången.

• spöke

Skolmaten har gjort att det än idag finns många rätter som jag inte kan äta. Gillade i stort sett ingenting. Bara lukten av storkök får mig att rysa...

• Carisma95

Fisk med remouladsås och hamburgare kan jag sakna! Och en vegetarisk rätt med bandspagetti och någon tonfisk/tomatsås. (Detta var på gymnasiet då vi alltid fick en vanlig och en vegetarisk rätt, oavsett om man var vegetarian eller inte).

Däremot maten på högstadiet var KATASTROF! Köttbullarna kunde studsa 2 meter upp i luften om man testade...  

vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
Svar på tråden Minns ni skolmaten?