• viochdu

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

pratbubblan skrev 2012-09-18 13:57:39 följande:
    Viochdu vart ska jag ringa? Barnmorska eller vårdcentral?
    Dom brukar inte göra ngt åt att mensen är "sen" eller inte dyker upp. Oftast får du nog svaret avvakta och återkom senare om en mensen inte dykt upp

Min kompis fick vänta tre månader på att få komma in för att hennes mens va sen..

Men som sagt. HA SEX ibland strular kroppen även att den aldrig gjort det innan..

Du hade väl oxå tagit ut en spiral men även haft en mens emellan va?? eller det kanske va ngn annan i "våran tråd" Det kan bli lite oregelbundet vid ett spiraluttag även att du fått en mens som kommit "normalt" efter uttaget.

Men vill du så får du ju ringa din kvinnoklink och höra vad som säger.
    -Tredje försöket- ÄL 27-29/9 -- BIM 10-12/10
  • viochdu
    pratbubblan skrev 2012-09-18 13:58:49 följande:
    Eller ungdomsmott. då jag bara är 20?
    på ungdomsmottagningen och hos våran barnmorska kan man inte göra ngt VUL så då krävs det att vi ringer vårdcentarlen  som finns på annan ort som har en kvinnokliniks avd. Vet inte hur ni har det i eran stad?

Men på ungdomsmottagningen finns nog bara en vanlig barnmorska som bara kan göra en gynundersökning och inget mer och kommer troligtvis skicka dig vidare till kvinnokliniken.
  • viochdu

Blir helt jävla tokig på den där kvinnokliniken.

Har ringt dti sen klockan ett "förnärvarande kan inte fler samtal tas emot".... HElt galet att det är så många som ringer så man inte ens blir placerad i kö....

• viochdu

Dom skulle ringa tillbaka vid tre.. Först tar det två timmar och få tag på dem och sen ska det ta hundra år innan dom ringer upp... GAAAAAAAAAAAAAAAH!

• viochdu
    OliverOliver skrev 2012-09-18 15:08:16 följande:
    Oj, råkade trycka på enter..
    Men detta är från det gamla clearblue digitala testet

och så här såg min sticka ut från cb veckoindikatorn (inte min bild)

och hittade även denna bild på google:

Snälla, någon som vet? 
    Är jag bara låghormonare eller vad är det som händer?

Kollade du utgångsdatumet på det "gamla" digital??
  • viochdu

Förklarade min situation och hon säger att det spelar ingen roll om testen är svaga.. Jag får bara vänta och se om det händer ngt

Ska ringa i morgon om jag får MER ont ( då jag ljög och sa att jag hade ont och trodde jag hade utomkveds) men nej nej.. jag kan inte kolla på styrkan på testen.. även att det är en vecka sen första testet.. bla bla.. och för att det är så tidigt in i grav.

jag visste verkligen att detta skulle komma.... Dom är sååå trööööga.

Sen förklarade jag ang förra månaden och sa att jag kanske hade rester kvar (men en ny grav) sen förra grav och det va därför jag hade ont.. Skulle återkomma ikväll eller i morgon om jag fick mer ont...

" gå på dina symptom" sa hon.

det är ju för helvete det jag göööööööööööör

• viochdu

Mrs: nej har inte ont ett dugg jag sa bara så för jag tänkte dom skulle ta in mig då. Men icke.

Och nu på eftermiddagen är testen lite starkare än va dom va i morse. Men nu har jag och sambon bestämt att jag inte ska testa förens nästa vecka om ingen blödning dyker upp.

• viochdu

Swallow: det där va ett svar till pratbubblan som du har citerat...

Och ang mig själv så har jag redan ring elsjö men dom vill inte ta in mig.

• viochdu

Dragonwomen: inte vad jag vet.. :/ men äg jag har inte ont och fick inte gravid på det digitala och svagt svagt på vanligt cb. Äh det bara för mig att acceptera att jag inte är gravid. Blev bara tveksam bär jag tog nya test mitt på dagen och dom va starkare än dom jag tog i morse. Har inte blött mer än en fem krona sen i lördags. Jag får bara avakta helt enkelt..

• viochdu

Dragonwomen: ja och det va ändå hon som sa att det kunde vara rester kvar sen förra mf.et ( fast jag har inte ont) men jag skulle höra av mig om jag fick ondare. Men hallå?! Ska jag gå med resterna tills jag får verkligen får skit ont i stället då?? Ja jag säger då det. Hur svårt är det? Det tar fem min att göra ett vul och det sa jag till henne men hon tyckte det va ondöigt och jag kände mig så idiotförklarad.

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester