• viochdu

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Nu började jag blöda. På BIM dagen så nu vet jag. Så hade jag inte testat hade jag aldrig vetat men så är det. Man känner sin kropp alldeles för väl både på gott och ont eftersom det va symptomer som fick mig att testa och även att det va ngt som inte stämde till helgen. Känns ändå skönt än att gå och undra. Har varken kunnat sova eller fungerat "normalt" pga detta. Nu kommer jag sluta med äl- test och gravtest och hela den biten. Jag blir inte mer gravid för att jag testar mig 100 ggr om dagen. MEN man vill så gärna veta och tålamod har jag inget.

Men min sambo saknar mig. Det är inte så här det ska behöva vara. Att han ska känna sig nästan "utanför". Allt den senaste tiden har kretsat kring svaga streck , symptom många tårar, glädjetjut , blod. Nu ska jag försöka leva normalt. Jag vet vi har "bara" försökt i två månader. Men dessa två månader har verkligen varit skit jobbiga...

Jag tänker inte lämna tråden absoluuuuut inte. Men några äl+9 bilder får ni inte av mig iaf....

Kram på er för ni har stöttat, svarat på frågor och inte skällt på mig för allt mitt tjat..

Ni är guld..

• viochdu

Oliver: digitala mäter inte bara hcg har jag läst även att man inte är gravid kommer två streck upp. Men det ena strecket. Ditt svaga måste bli lika starkt som kontrollstrecket för att det ska bli pluss. Likadant med dom digitala med två stickor i...

• viochdu
    Leeroy skrev 2012-09-18 18:59:42 följande:
    var hos gyn idag. har en systa i ena äggstocken och så länge den är där kommer jag inte bli gravid GråterGråter
    ska tillbaka om 3 månader och se hur den ser ut och i värsta fall operera bort den. det var ju inte så det skulle bli..efter 1.5 års försök.....
    Finner inte ord. {#emotions_dlg.flower}
    -Tredje försöket- ÄL 27-29/9 -- BIM 10-12/10
  • viochdu
    alexander2011 skrev 2012-09-18 18:41:42 följande:
    Ta er tid för varandra och försök att slappna av.

Nån dag kommer det gå vägen för er men njut av varandra oxå. det behöver man så att man inte hamnar i en ond cirkel kring bara äl och gravtester vilket är lätt hänt.

Du kanske inte såg mitt inlägg innan men jag beklagar verkligen, massa styrkekramar till er   
    Vi har varit avslappnade till efter ÄL. Innan ÄL och den perioden har vi myst på och varit  med varandra som innan... inte schemalagt sex utan bara sexat på och haft det gött.. Men sen har veckan efter ÄL kommit. och ja ni vet ju resten själva.

Men nu tänker jag inte ta ett gravtest förens  mensen varit sen minst två dagar.

Och tack Alexander...
    -Tredje försöket- ÄL 27-29/9 -- BIM 10-12/10
  • viochdu
    Tess 195 skrev 2012-09-18 19:18:17 följande:
    Det är nog vanligt att man blöder ut en graviditet som inte tog som mens,och utan testen skulle man int eveta om det...Jobbigt för dig  :( Men ta hand om dig o sambon(mannen?) nu =) Kommer fler ägglossningstider _= Jag har aldrig kört med Ältester och kommer aldrig börja. Försöker ha sex när vi känner för det och kanske några extra gånger vid äl(när jag räknar ut på en vanlig kalender) annars tror jag dte kan bli ett jobb att göra barn och då blir det pressigt och inge trevligt känns det som? Lycka till önskar jag oss allihopa!! PUSS!
    Sambo. Jag kallar han för mannen. Han stör sig på det för han tycker han låter så gammal när jag säger mannen om han :) Han är 27 :)
    -Tredje försöket- ÄL 29-30/9 -- BIM 13/10
  • viochdu
    penny78 skrev 2012-09-18 19:49:35 följande:
    Hej!
    Har läst lite i er tråd och ni verkar ju ha superkoll på gravtester :) 
    Jag är på BIM -2 och kunde inte hålla mig från att testa så jag köpte ett rfsu testa tidigt test på macken. Testade nu på kvällsurin och fick ett svagt rosa streck... kan det vara positivt?? Jag blir galen.. har bara testat CB digitalt förut där det klart och tydligt står gravid eller inte.. men macken hade bara rfsu såklart.  Vad säger ni experter???

Får väl åka till apoteket imorgon så jag kan testa med ett CB så jag får veta på riktigt. Vet ni om man kan spara urin och åka iväg och köpa och sen testa? Funkar det? För jag dööör om jag inte får gå på toa på morgonen :)

tacksam för hjälp! Kram

HAr du lång cykel?? För det där va inte särskilt svagt för att vara RFSU testa tidigt..

Grattis du e preggo tjejen... Ja spara du urin och åk fort till apoteket. MEn låt inte urinet stå för länge.. Och gör inte som jag och ställ det i kylen det är bara drygt att vänta en halv timme på att det ska bli rumstemp..
  • viochdu

Knasten: JA men det måste varit ngt på dig annars får man inte såna streck som du fick på olika test från olika märken. och har du haft ondare än vanligt så är det nog tyvärr så.. Så hade ju jag förra gången. Började blöda smått på fredagen. väldigt sparsamt på lördagen och på söndagen kom allt och det va då jag hade så jeefla ont i korsryggen så jag fick lägga mig i sängen med alvedon.

Hur har blodet varit?

JAg fick ju som sagt en 5 krona i lördags

en 5 krona i går kväll

och idag på morgonen va bindan helt vit. Men fick lite rosa på pappret. Tycker bara allt kan komma ut nu istället.

• viochdu

KNasten: Och en fråga till hur många dagar brukar du blöda?

Jag brukar blöda i tre dagar "vanlig" mens förra gången blödde jag FRe-ons torsdagen va det brunt och så. och sen nästan inget på fredagen i Barcelona.

• viochdu
    Trollbarnet skrev 2012-09-19 07:52:30 följande:
    Ja jag får gå och köpa nya idag och testa men vet inte med vilket märke!
    Har börjat utveckla hat gentemot de mesta testerna ;)
    JAg röstar på CB. Tror inte ett dugg på spökstreck så länge det inte är det där halvt smala strecket som kommer upp när testet torkat som många får och som jag själv fick på mina test EFTER flera timmar....
  • viochdu

Knasten: ja men det va det tyvärr något då. Förklarar ju varför du fick pos på cb och strecken inte blev starkare...

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester