• viochdu

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

JMLTmamma skrev 2012-09-20 11:21:55 följande:
    BRA!!!!!!!!!!!!!!!!   
    Min make tycker att jag är KNÄPP....det är jag nog med men det är en en speciell känsla när man sitter med ett test, doppar det i kisset och bara väntar..man har liksom hela hjärtat i halsgropen...Förra månaden när jag beställde 10 test då klagade han lite men då tog jag upp att han minsann spelar på tipset*L*..Hahahahhahh något måste jag ju få spendera lite pengar på....
    Det är verkligen en drog. Och så länge man ändå håller huvudet över ytan och inte börjar testa sig 10 ggr om dagen. Utan håller det till en gång och sen när BIM kommer och det fortfarande är neg att man inser att nej jag är inte gravid.

Finns ju dom som lägger ut 10 bilder om dagen på helt blanka test och som återkommer gång på gång. Det går inte trolla fram ett streck hur mycket man än vill det.

Jag har beställt hem test jag med nu. Men bara för att testa nästa vecka så jag ser när jag har helt neg. Så jag vet det till nästa gång det är dax att testa att HCG.t från missfallet är heeeelt ute ur kroppen.
    -Tredje försöket- ÄL 29-30/9 -- BIM 13/10
  • viochdu
    lovelybaby skrev 2012-09-20 11:28:40 följande:
    Nu är jag hemma!!!

GRATTIS!
  • viochdu
    Syskondags skrev 2012-09-20 12:17:02 följande:

Följer er tråd dagligen och har frågat lite om äl-test innan. Nu är det dags för gravtest istället! :)
    Ser ni något? Det är ju verkligen jättesvårt att få med på bild men i verkligheten är det ett svagt svagt rosa streck där (tror jag).
    Kanske någon som vill ge sig på att försöka få strecket tydligare? Är bara på äl+12 i dag så kanske är tidigt ute...
    Ser fint ut :)
  • viochdu

Äntligen verkar mitt MF startat på riktigt. Nu kom det små små klumpar av levrat blod.

Trodde jag aldrig skulle säga det men såååå skönt att det verkar komma igång nu... Suck vilka två veckor detta varit.

• viochdu
    Maramina skrev 2012-09-20 13:40:21 följande:

Om du fick plus på ÄL-test den 11 så är du "bara" på ÄL+9 och det är kanske inte så konstigt att det inte syns något då i och med att det kan ta upp till en vecka innan ägget fäster. Sedan så kan spermier överleva upp till 5 dagar (det finns de som säger upp till 7 dagar tom) så att ni skulle bommat tror jag inte, chansen för spermier som överlevt så länge är ju stor! Testa igen om ett par dagar så kanske du får ett plus!
    Kan ju haft ÄL senare oxå. Hade du pos den 11 kan ägget släppt så sent som den 13 och då är du ju "bara" på äl+7 tyvärr.

Men du kanske har riktiga älkänningar och vet hur det känns innan och efter ägget släppt?
  • viochdu

Knasten: ja det är konstigt hur man kan bli "glad" över klumpar.

Tiden tickar iväg. Snart oktober Knasten.

• viochdu

Någon här som använt progrestron All ??

• viochdu
    pratbubblan skrev 2012-09-20 15:32:23 följande:
    Jag är mer än två veckor över tid nu så sen äl borde ju visat + nu.. Har haft 2 normala menstruationer.. väntade på min tredje men den kom aldrig..
    Som jag skrev i vår andra tråd så är det oftast det svaret man får när man ringer BM och man precis slutat med P.piller tagit ut en stv, spiral eller liknande.

Vet att det kanske inte hade ändrat ngt men hade varit bättre du ljugit och sagt att du inte fått mens på ett halvår och att du slutade med p.piller för läääänge sen. Då kanske du iaf hade fått komma in på ett VUL.

min kompis mens försvann i tre månader och sen när dom kollade det på VUL så låg mensen i en ficka.. på ngt konstigt vis. Så hon fick tabletter som framkallade blödningen och efter det blev det normalt.

Synd att du inte fick ett vul då hade dom ju iaf kunnat se om mensen eller ÄL va på G.
  • viochdu
    Wictooria skrev 2012-09-20 15:31:58 följande:
    det har blivit svagare
    Tycker inte du ska vara orolig. Hört många som säger att strecken minskar i styrka runt den tiden.

Njut Wictooria
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester