• viochdu

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Idag är det två veckor sen plusset och en vecka sen den riktiga blödningen började.

Så idag blir det ett gravtest för att se så HCG:t är ute. Dock fullt utslag fortfarande på ÄL.testen...

-Tredje försöket- ÄL 29-30/9 -- BIM 13/10
  • viochdu
    sleeping angel skrev 2012-09-26 08:09:38 följande:
    Gjorde i morse ett test från billigatester, deras stav-modell. Kontrollstrecket kom på en gång och sen fick jag lägga ifrån mig testet då dottern illskrek. När jag kollade på det igen så hade det gått 7-8 minuter och det var ett svagt (men helt klart där) streck. Ska såklart testa om igen om 2 dagar (när BIM är) men undrar hur tillförlitligt det är eftersom det gått över de 5 minuterna som det står att man inte ska överskrida. Någon med erfarenhet?
    Att det går två Extra min tror jag inte är någon fara... Håller tummarna..
  • viochdu
    Eliasmamma skrev 2012-09-26 08:28:23 följande:
    Måste visa upp vår tös också. Vi gjorde 3D den 31/8. Helt underbart

Så fint och så häftigt vad man kan göra med dagens teknik.

Tycker ni inte dom borde kunna göra en sån där "maskin" som diabetiker har då dom testar blodprov hemma?? Nått sånt borde dom göra så man kan stoppa in en sticka med en droppe blod och så får man HCG.t mätt. Det hade varit en perfekt uppfinning... :)
  • viochdu

Trollbarnet: Ser streck. men har svårt att avgöra om det är starkare än gårdagens eller inte. MEn nu när det är så tidigt så ska man inte kolla så noga på styrkan mellan två dagar..

Wiiieee ser bra ut.. Du va bara på BIm-3  med va?? TÄnk om tre dagar är det säkert kalas starkt :)

• viochdu
    Trollbarnet skrev 2012-09-26 08:52:59 följande:
    Jepp. Bim-3 och tror inte att det är starkare än igår faktiskt. Men som du säger så ska man inte stirra sig blind! :)
    Hoppas på starkt snart. Blir att införskaffa nya nu idag. Två vanliga och ett digitalt och sen hålla tummarna.
    Jag fcik pluss på det digitala på äl+8 med ett sånt streck. Så klart att det funkar med digitalt. Men jag är lite emot digitalt eftersom jag inte såg hur strecket stegrade eller inte. ..

Men testa med ett vanligt CB samtidigt som digitalt tycker jag. Så du verkligen ser att det blir starkare.. För plussade inte du svagt för 6 dagar sen oxå?? eller drömmer jag nu..

• viochdu
    Trollbarnet skrev 2012-09-26 09:05:53 följande:
    Jo jag har plussat svagt tidigare denna månad och sen blev det helt blankt och nu börjat jag plussa svagt igen men upplever att det är starkare nu än sist.
    Okej. Håller tummar och tår... :)
  • viochdu
    Myzan85 skrev 2012-09-26 09:10:11 följande:

Dagens resultat. Nu börjar jag bli emr och emr övertygad för dagens så ser jag ett svagt men rosa brett streck som är starkare än gårdagens. Jag ser det utan problem!
     Det övre är dagens och de unbdre är gårdagens.

Börja bli en bra stegring... :) underbart.. :)
  • viochdu
    Myzan85 skrev 2012-09-26 09:10:11 följande:

Dagens resultat. Nu börjar jag bli emr och emr övertygad för dagens så ser jag ett svagt men rosa brett streck som är starkare än gårdagens. Jag ser det utan problem!
     Det övre är dagens och de unbdre är gårdagens.

• viochdu
    Myzan85 skrev 2012-09-26 09:19:08 följande:
    Du lyckas då få fram som det syns op riktigt Går inte att ta miste för ett spökstreck nu då de är rosa och blivit så pass mycket starkare sedan i går!
    Du behöver inte vara orolig över spöckstreck. Det där är inte spöckstreck. Du är gravid tjejen. Nu hoppas vi bara det fortsätter öka.. {#emotions_dlg.flower}
  • viochdu
    JMLTmamma skrev 2012-09-26 09:19:49 följande:
    god morgon tjejer..någon som vill analysera dagens test????

äl+8 idag.....

i mina ögon ser det ut som färgrester har fastnat på varsin sida om strecket.. Men vet inte.. Jag hoppas ju givetvis att jag har fel..

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester