• viochdu

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Kluck:

Va inte orolig. Du har nog bara för lite HCG för att det gravida ska slå över till gravid.. Medans testerna mäter lika mkt men där kan det ju fastna HCG ändå även om man inte kommit upp till 25 i kroppen än..

Vet att bilden är skit dåligt redigerad MEN detta va det bästa så strecket syns!!
    -Tredje försöket- ÄL 29-30/9 -- BIM 13/10
  • viochdu
    Knasten83 skrev 2012-09-27 17:11:11 följande:
    Tjejer: kan tempen va missvisande om man använder rektal termometer för långt in? Sjuk fråga jag vet.. ;)
    Ja riktigt konstig fråga..men är inte förvånad att du är och pratar i dom regionerna idag igen ;)

Har du kört in hela termometern?

Aldrig hört att man skulle få en missvisande temp.. Man är väl lika varm i hela kroppen så att säga.. Är den jätte hög??
  • viochdu
    viochdu skrev 2012-09-27 17:15:11 följande:
    Kluck:

Va inte orolig. Du har nog bara för lite HCG för att det gravida ska slå över till gravid.. Medans testerna mäter lika mkt men där kan det ju fastna HCG ändå även om man inte kommit upp till 25 i kroppen än..

Vet att bilden är skit dåligt redigerad MEN detta va det bästa så strecket syns!!
    DIGITALA ska det ju givetvis stå. :)

Kanske inte höll testet tillräckligt länge i urinen eller så va den utspädd.. Många faktorer som spelar in..
  • viochdu
    Myzan85 skrev 2012-09-27 17:18:24 följande:

Tror nog att den visar rätt även om den är långt in (tänekr på då man tar tempen på hund så för man ju in den rätt långt på stora hundar medan mindre hundar får inte in lika mycket :-P)
    Kanske skulle svara till Knasten som undrade ;)
  • viochdu
    kluckis skrev 2012-09-27 17:26:13 följande:

Ja ska ta med morgon urin imorgon :)

Det är ju NÅNTING! Inte bara jag som inbilar mig :P

Du tog väl i 20 sek i urinen så du inte tog i 5 som min kompis gjorde med TRE test innan hon fattade att man ska doppa det digitala i 20 sek ....:)
  • viochdu
    Knasten83 skrev 2012-09-27 17:32:10 följande:
    Viochdu: hahaha!! Jag låter riktigt rumpfixerad! ;)

Jag har bara rektal termometer hemma så det får bli den. Haft oförklarlig feber i två veckor och är riktigt orolig...
    Och gravtesten har varit HEEELT neg??
    kluckis skrev 2012-09-27 17:32:09 följande:
    Står att man ska antingen hålla den i urinstrålen i 5sek eller nerdoppad i 20sek och jag tog i urinen:)
    Det är som sagt stor skillnad på 5 och 20 sek.. den hinner inte suga upp lika mkt urin om man kissar på strålen.. men av din mening vet jag inte hur du gjorde.. För i urinen tar man ju den alltid :)

• viochdu
    Knasten83 skrev 2012-09-27 17:32:25 följande:
    Ligger från 37.9-38.2
    Och vad brukar du ha??
  • viochdu
    kluckis skrev 2012-09-27 17:35:56 följande:
    Jag hade den i strålen i 5sek och sen i nerdoppad så den vart ordentligt uppblött!!

Hädanefter ska jag bara ta i uppsamlad urin för osm du säger känns det inte som om den suger upp lika mkt :S 
    Jag kissade nämligen på strålen i 5 sek och fick inte gravid.. trodde inte på resultatet så väntade i 1 timme bara och doppade i 20 sek och fick gravid..  Så ja det är nog bättre att doppa i 20 sek..
  • viochdu

Loppan: hur har det gått för dig?? Har inte varit hemma på hela helgen...

Knasten: nu di närmar det Sig?? :) :) vad händer idag för dig?? Det är väl idag du skulle insem??

• viochdu

Mina blödningar vid mf har varit mer utdragna och börjat sparsamt och hållt på längre och MEEER mensvärk..

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester