• viochdu

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Va ju lite sämst på äl testerna denna månad och trodde mig ha haft äl förra tisdagen.. Men tror fan jag har äl imorgon då jag har slem hängandes mellan benen idaaaag?!?? Och nej det är inte sperma då jag inte haft sex sen förra onsdagen...

• viochdu

Knasten: ja jag seroxå ngt svagt :) är du på äl+7? När du inseminerades hade väl du pos äl test på morgonen ?? Tönkte bara att ägget kunde slöppt dagen efter som är det "vanligaste" enligt bruksansvisnengen 24 timmar. Så då kan du ju vara på äl+6 oxå eller?? Eller såg dom på insem. Att ägget va på g?

• viochdu

Själv har jag inte ett hum om när jag hade ÄL  efter gårdagens slem i underlivet. Testade mig på kultetstet, och slemmet löstes inte upp i vattnet så det borde ju vara ÄL slem. Men idag är jag torr som ett fnöske. Fattar nada.

Trodde mig ha ägglossning förra tisdagen. Testade med äl test direkt efter blödningen slutade och dom va ju starka svaga starka svaga.. och sen  på måndagen när jag kom hem va dom svaga och sen tog teten slut så jag testade mig inget på tisdagen. Testade på onsdags kvällen och fick ett väldigt starkt men inte pos test så trodde mig ha missat stegringen på tisdagen. Hade även lite ont i tjejmagen på kvällen . så jag antog jag hade ägglossning då. Men mina ömma bröst som brukar komma några dagar efter äl uteblev.

Igår hade jag som sagt slem som jag kunde bygga broar med. Inte riktigt det här gummislemmet som är helt genomskinligt nästan  utan mer kletigt slem blandat med vitt.. absolutt seeeeeegt. och då gjorde jag kultestet. och det sjönk till botten....

Jag jobbar etermiddag och mannen förmiddag... Jihooo om det nu är ÄL på G. Väckte han igår och det slutade med att jag SOMNADE! helt dööööd. Får se om "jag" får en ny chans i natt... annars är det ju snart helg.

Oj det blev långt.

-Tredje försöket- ÄL 3/10 -- BIM 16/10
  • viochdu

Sen har jag oxå läst att det kan vara slemproppen. Ett befruktat ägg som inte fäst och då släpps slemproppen och kommer ut som ett segt segt slem.

Ingen annan som varit med om det innan BIM?

• viochdu

Kanske4: slemproppen bildas så fort ett ägg blir befruktat. Och växer i storlek ju längre graviditeten fortgår.

Men om ett befruktat ägg inte fäster så släpper slemproppen och vanligtvis följer den med mensen ut men för vissa kommer den några dagar innan...  Så det är inte så många som märker av den.

• viochdu

Eller nåt sånt iaf. För man har en slempropp som alltid bildas tydligen och som sedan kommer ut med mensen.. Mn det är skillnad på den och en slempropp som ildas vid grav. tydligen...

• viochdu
    Hjärtat3 skrev 2012-10-11 12:53:50 följande:
    Jag har en sticka kvar från testlagret, har inte kissat på 6 timmar så jag gör ett test till så får vi se vad det visar.
    Upp med det bara :)
  • viochdu
    kanske 4a skrev 2012-10-11 13:27:24 följande:

Smart att ha en särskild mailadress för detta ändamål :)
    Ha Ha ja. Lite dumt att lämna ut min vanliga när jag vill vara anonym :) Men vill gärna kunna hjälpa till. :)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester