• alexander2011

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

men vadå swe blöder du nu igen eller jag fattar inte :S

• alexander2011

jennie83: åhh jag hoppas. sj kommer mina tester om ca 2 timmar!!! då ska jag testa. är såå nervös

• alexander2011
    sweasmamma skrev 2012-03-01 14:36:35 följande:
    det va ju mf så håll gärna tummarna inför nästkommande gång=)

klart jag gör det vet du väl!!! massa massa kramar. på ett sätt måste det väl kännas en lätnad o veta vad allt beror på såå du slipper oron o hellre nu än senare. det kanske inte är nån tröst men jag hoppas verkligen att NÄSTA gång slutar bättre Hjärta
  • alexander2011

gahhh kan inte posten komma med mina testern snart!!! borde juh vara här närsomhelst

• alexander2011
    sweasmamma skrev 2012-03-01 14:44:36 följande:
    jag hade en känsla faktiskt , att jag va gravid!!  så visst besviken ja,ledsen ,nej ,arg ,JA!!
    jag förstår dig Hjärta man har rätt o vara arg i en sådan situation, kram
  • alexander2011
    slemtorsk: jag måste missat nått asså, eller? har du tagit mer tester idag?
  • alexander2011
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-03-01 14:56:51 följande:
    Nej eller .. jo jag tog ju ett i morse.. men i går så skrev jag till den gamla barnmorskemottagningen som jag gick hos för 8 år sedan..m est för att fråga lite allmänna saker men jag tog även upp de svaga gravtesten och frågade hur mycket värde jag skulle lägga i dem... jag förklarade att jag hade fått svaga blodfärgade/bruna fläckar på toapappret och sa att jag utgår från att det var falska plus osv osv... men frågade ändå.

Och skickade även med en bild på ett av testen från i tisdags, hon svarade förut:
    jag bedömmer din beskrivning som du har ett positivt graviditetsbesked. Visstkan du göra ett ultraljud redan, men då till en läkare. Risken är bara att men ser en lliten "uppklarning"  av livmodern. Att se ett fosterhjärta kan vara för tidigt

Sen ställde hon några frågor som jag svarade på, när min sista mens var och sånna grejer, samt lite om blodet, flytningar och andra känningar osv osv osv... lite medicinsk historia...

Jag har inte bokat någon tid..denna mottagning ligger inne i Göteborg..10 mil från min praktik, 8 mil hemifrån så OM jag ska dit så tar jag det på tisdag när jag ändå ska in till skolan på seminarium med min grupp... och fram tills dess har jag troligtvis ändå fått ett svar på om mensen kommit eller om jag faktiskt ÄR gravid (vilket jag faktiskt betvivlar starkt även om hoppet så klart vaknade till lite nu igen...)

Fidelis.. ring kliniken och fråga.. jag pratade med min klinik nyss och sa också att jag fått små spottnings/fläckar på pappret och där sa dem att jag INTE skulle räkna det som mens utan först när det "sätter igång" så är det mens...Säkrast är att prata med dem direkt så får du svar på dina funderingar, så vet du hur dem tänker också.
    åhhhh nä det ör inte sant hihi, fasen vad spännadne. så du ska avvakta en tid innan du ev ska kika på ett vul? duuu!!! tänk om det verkligen är nått. FINALLY
  • alexander2011

tihii tagit ett test nu, väntar spänt

• alexander2011

jennie83 testlagrets. här kommer bilden. taget inom tiden, snälla nån. hoppas nån mer än jag ser nått..

• alexander2011
    Trolltoka skrev 2012-03-01 16:04:09 följande:
    Nått ser ju ut att finnas där iaf!
    ja, svagt svagt...fan kan jag inte bara få ett test som säger DU ÄR GRAVID!!!! ett sträck som skriker det ist för en tror att en är knäpp. kan ju  inte inbilla mig alla syptom eller?
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester