slemtorsk i din bralla skrev 2012-03-01 14:56:51 följande:
Nej eller .. jo jag tog ju ett i morse.. men i går så skrev jag till den gamla barnmorskemottagningen som jag gick hos för 8 år sedan..m est för att fråga lite allmänna saker men jag tog även upp de svaga gravtesten och frågade hur mycket värde jag skulle lägga i dem... jag förklarade att jag hade fått svaga blodfärgade/bruna fläckar på toapappret och sa att jag utgår från att det var falska plus osv osv... men frågade ändå.
Och skickade även med en bild på ett av testen från i tisdags, hon svarade förut:
jag bedömmer din beskrivning som du har ett positivt graviditetsbesked. Visstkan du göra ett ultraljud redan, men då till en läkare. Risken är bara att men ser en lliten "uppklarning" av livmodern. Att se ett fosterhjärta kan vara för tidigt
Sen ställde hon några frågor som jag svarade på, när min sista mens var och sånna grejer, samt lite om blodet, flytningar och andra känningar osv osv osv... lite medicinsk historia...
Jag har inte bokat någon tid..denna mottagning ligger inne i Göteborg..10 mil från min praktik, 8 mil hemifrån så OM jag ska dit så tar jag det på tisdag när jag ändå ska in till skolan på seminarium med min grupp... och fram tills dess har jag troligtvis ändå fått ett svar på om mensen kommit eller om jag faktiskt ÄR gravid (vilket jag faktiskt betvivlar starkt även om hoppet så klart vaknade till lite nu igen...)
Fidelis.. ring kliniken och fråga.. jag pratade med min klinik nyss och sa också att jag fått små spottnings/fläckar på pappret och där sa dem att jag INTE skulle räkna det som mens utan först när det "sätter igång" så är det mens...Säkrast är att prata med dem direkt så får du svar på dina funderingar, så vet du hur dem tänker också.
åhhhh nä det ör inte sant hihi, fasen vad spännadne. så du ska avvakta en tid innan du ev ska kika på ett vul? duuu!!! tänk om det verkligen är nått. FINALLY