-
Its a dirty job but somebodys got to do itsweasmamma skrev 2012-02-29 14:27:01 följande:*puh* japp man får la ge sig på han ikväll igen då
-
Jag blir så avundssjuk på era fina magar.. jag som är så överviktig får ju aldrig uppleva den där kulan..förra gången jag var gravid hade jag gått ner en del men vägde ändå nästan 90 kg till mina 166 cm när jag blev gravid.. vilket resulterade i att jag blev FYRKANTIG, trots att jag bara gick upp 7 kg fram till slutet av 7:e månaden..sen fick jag havandeskapsförgiftning och gick upp 18 kg på bara den sista tiden.....jag var stor som ett hus...på alla håll o kanter.. ingen fin rund mage inte utan såg bara fetare ut än någonsin.
-
och jag har precis mailat min "gamla" barnmorskemottagning, där jag gick med sonen för 8 år sedan och bombat dem med tusen frågor....
Framförallt om man kan få gå på tätare kontroller än de som de har i sitt basprogram och lite om ultraljud och sånt... jag ÄR ju väldigt orolig mycket pga min ålder och de ökade risker som finns.
MEN jag frågade också om mina tester, hur allvarligt man kan ta de där svaga, vaga strecken.......
Jag skiter i om jag får jobba in några dagar i juni på min praktik men jag vill gå på den mottagningen även om den ligger 8 mil bort...jag går ju ändå i skolan i Göteborg sen till hösten liksom...OM jag nu skulle vara gravid -
jag med.. skräckförlossning alltså.. hade en lätt graviditet förutom det lilla problemet i v 25 då jag fick göra en öppen bukoperation och plocka bort gallan.......men hellre operation än den smärta jag hade innan. Jag trodde jag skulle dö, men det trodde jag att jag skulle under förlossningen också.....Lovade där och då att aldrig mer gå igenom det.. och det höll jag ju på ganska länge ....BeMa skrev 2012-02-29 14:47:11 följande:Uschdå :/ De låter inge vidare!
Jag hade en riktigt drömgraviditet med endast lite falsk ischias från v.20-26 tror jag :) Men fick istället världens skräckförlossning :/
Både jag och maken var övertygade om redan när vi träffades...INGA MER BARN (han har ju inga biologiska men 4 som han ser som sina från en tidigare relation--lite invecklat)...men så en kväll i april...efter en dag då allt exploderat (lång historia) och vi hade bestämt oss för att trots allt som hänt gå vidare tillsammans....så kläcker han bara rakt ut
-Du om du skulle bli gravid nu så skulle jag nog bli glad.....
jag tappade målföret och i skallen tänkte jag bara "NÄÄÄÄÄÄE INte skaffa barn"
Men ur munnen kom
-Jaaa varför inte
och tre minuter senare satt vi och gick igenom namn ha ha ha.. sen var det ju inte BARA att bli med barn med det handikappet han har.. men 3 veckor senare satt vi på Sahlgrenska och gick igenom en utredningsplan och behandlingsplan ha ha ha.. -
min barnmorska konstaterade 6.40 att "häääär blir ingen bebis före lunch..sov du"sweasmamma skrev 2012-02-29 14:54:45 följande:och jag hade drömförlossning , visserligen värkar i 12 timmar men krystvärkarna började 12.30,hon kom 12.39 =)
07.10 kom första krystvärken, 07.15 kopplades sugklocka för det fanns inga hjärtljud, jag hade överdoserat på lustgasen som jag tydligen var allergisk mot för jag däckade totalt och fick spasmer, 07.24 ploppade han ut UTAN hjälp av sugklockan...... -
39Trixxy skrev 2012-02-29 15:01:02 följande:hur gammal är du?
-
har inte varit nere o kollat... är ju en bit till brevlådan här... men hunden är glad åt alla turerna...haha.. ska snart gå igen...Gummsan skrev 2012-02-29 15:21:44 följande:Nu måste posten kommit!
-
jaaa posten kommit.... men även spottings för mig men jag återkommer med testerna straxt....alexander2011 skrev 2012-02-29 15:30:00 följande:ja gör det :)nuuu
-
PÅ TIDEN!!!!!sweasmamma skrev 2012-02-29 15:42:34 följande:nu kör min man mig till kk akutert, grät nyss av smärta har sååå ont
Håller tummarna för dig/er att det inte är något allvarligt. -
det är på g... jag är så....så förvirrad nu.. tycker mig se ett streck på Testlagret-testet...... tog ett Wondfo också som jag fick från snälla Sofffiie eller hur du nu stavar bruden.....-anar en skugga där också.. men börjar tro att allt är spök.alexander2011 skrev 2012-02-29 15:46:24 följande:nejjj inga spottings. hoppas på nidis ist, släng upp ett test sen
Var bara lite ljust ljust brunt på pappret......men hann ändå få hjärtat ner i fötterna och intala mig själv att det kommer bli tok-negativt.. och så ser jag detta... är det fel på mina ögon eller?? eller på testerna???
kommer bilder straxt