Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Fidelis ad urnam skrev 2012-02-29 17:34:31 följande:
    Sitter här i mina nya jeans, i en storlek mindre än jag hade för en månad sedan *Stolt* och tror att min mage ska DÖ! Den är svullen och det känns som rejäl mensvärk. Gråter
    jag tror du är preggo
  • slemtorsk i din bralla
    Jennie83 skrev 2012-02-29 17:35:29 följande:
    åååå ha inte pinkat sen 13:30... håler på döööö =P
    haha....jag brukar inte ha några problem att hålla mig i uppåt 10 timmar.. men i dag var det svårt att hålla sig i 4-5.....tur att posten hade kommit när jag var nere annars hade jag nog kissat på mig ha ha

Test på gång eller?
  • slemtorsk i din bralla
    Jennie83 skrev 2012-02-29 17:39:52 följande:
    haha 10 tim?????????????haha skulel aldrig ja klara =P
    ?

ja de känns som de nu på mig me......., jo tänkte göra ett test el två =P =)  
    jag dricker ju så lite också...alldeles för lite om min make får säga vad han tycker...haha...

testa nu då och låt oss se....!!!!
  • slemtorsk i din bralla

Sockerkringlan..såg inte ditt trix förrän nu....tack...ja som jag skrivit är jag totalt förvirrad nu..vågar inte hoppas att jag verkligen ÄR gravid, men det finns ju fler tecken som pekar på det nu....

Är rädd, optimistisk, virrig och ....tja... allt på en gång...eller som en viss nybliven pappa sa i veckan....mina känslor är all over the place just nu....

Bara att hoppas att det blir ett rejält starkt plus här snart och att den blödningen som jag såg spår av inte är något.

Jag vet att jag blödde i början av min förra grav också.. men inte så här tidigt utan i vecka 5-6 någon gång.

• slemtorsk i din bralla
    779211 skrev 2012-02-29 17:58:29 följande:
    BIM+4 och detta svaga tunna streck... CB är kanske inte det bästa? Vad tror ni, är det ett plus eller spökstreck?

jag vågar inte uttala mig om CB men att du gått över tiden torde ju vara ett gott tecken, men så tunnt streck brukar vara spök..har du inte möjlighet att testa med något annat test?
  • slemtorsk i din bralla
    Sockerkringlan skrev 2012-02-29 18:13:30 följande:
    Jag förstår att du är förvirrad och inte vet vad du ska tro. Ja jag hoppas verkligen att du får ett starkt plus nu denna gången. Haha snygg citering av prinsen

Skulle man vara klok så skulle man säga till dig att vänta minst två dagar innan du testar igen, men kom igen det är ju testomaner som hänger här som jag uppfattat det och jag är också en testoman ut i fingerspetsarna. Så ta ett nytt test imorgon och du vet så länge inte mensen kommer så...
    jo det bästa vore ju att vänta tills lördag nu.....men men......jag tror tom att mannen vill att jag testar i morgon, han vet ju att jag testar varje dag redan som det är.. och han har sett antydningarna till plus...och för honom är ju detta ännu större. Han har ju aldrig trott att han skulle kunna bli pappa så OM det lyckas så....tja...stort är det
  • slemtorsk i din bralla
    tukituki skrev 2012-02-29 18:42:00 följande:
    Här är jag igen....

ja, jag blöder ... fy..... mens som en vattenkälla!!!!

Men jag har kolla , att kanske det är möjligt att vara gravid trots mens....annar jag kan inte förklara till mig själv hur kan det vara så att nästan syns ett svag streck.... vad tycker ni?

tyvärr tycker jag det ser vitt ut, men det kan vara jag som har taskig skärm (det har hänt förr)
  • slemtorsk i din bralla
    tukituki skrev 2012-02-29 18:44:27 följande:
    nej, du har rätt, det ser ut vitt i verklighet,,, så kanske det är bara spök...
    ett vitt streck är ju inte spök utan bara ett vitt streck, de uppstår ofta när testet sugit upp för mycket vätska så bakgrunden blir något mörkare, då stannar området för teststrecket "opåverkat" och därför ser det vitare ut.
  • slemtorsk i din bralla

Jennie jag ser också på dina

Binegar skrev 2012-02-29 19:26:52 följande:
    Säljs de i 2pack eller i 1pack förresten? :)
    De röda är i tvåpack.. men de som är bäst är testa tidigt och de säljs i en lila förpackning, inte alltid som ICA har dem men pressbyrån brukar ha dem, o Statoil-. de är enpack
  • slemtorsk i din bralla

jag vågar ju inte gå på toa nu jue... livrädd att det ska vara blod där... fan vad dumt det här blev *S*

Man måste ju kissa jue.. och kommer det blod så går det ju knappast att hindra eller att "göra sig" gravid för att man låter bli att kissa ha ha ha..tokfia jag är va?

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester