• alexander2011

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

översta kan jag allt se :) men inte på de andra

• alexander2011
    Mini Léonie skrev 2012-03-07 14:52:56 följande:
    DET DÄR ser jag med på.. Ahh så spännande Alex.

Ta digitalt i kväll då, för du har ju passerat BIM...

är det inte bättre o vänta tills imorgon, asså jag kan inte hålla mig typ 4 timmar längre..är rädd för att få inte gravid för att det är för tidigt som sist gång...fast jag är ju såååå sugen
  • alexander2011
    sweasmamma skrev 2012-03-07 14:59:32 följande:
    håll dig 4 timmar och drick inte så mkt 
    ok from nu då, runt 19-20 testar jag
  • alexander2011
    Skrutt 83 skrev 2012-03-07 15:41:07 följande:
    Alexander: finns viss risk att digitala visar inte gravid när CB visar så svagt ännu så skulle vänta någon dag om jag var du för att inte bli besviken. När jag var gravid förra gången som slutade i mf, fick jag jättesvagt på testlagret på morgonen, och fick ej gravid på digitala. Men sen på em var testlagret starkare å då gravid 1-2 på digitalt. Så kan ju ändras fort, så om du tar digitala idag bli inte besviken om det blir ej gravid för då är det nog bara för tidigt! Huruvida det är före el efter bim spelar ju ingen roll, det är ju mängden hcg som styr och om du är låghormonare så kan det ju dröja nån dag extra
    iofs, tar nog ett babystimes sticka ist ikväll.. men de verkar fruktansvärt svåra o få sträck på haha
  • alexander2011
    Knasten83 skrev 2012-03-07 15:54:15 följande:
    Alex: det är samma känslighet på alla cb om jag inte minns fel!
    oppas verkligen du har rätt. ska se om jag hittar nån info
    h
  • alexander2011

såhär stog det på babytimes hemsida

1. Hur fungerar Clearblue Digital Graviditetstest?

När du är gravid producerar din kropp graviditetshormonet

hCG. Mängden hCG i din kropp ökar i det tidiga skedet av

graviditeten.Clearblue kan detektera mycket små

mängder av detta hormon i din urin. (Testets känslighet är

25 mIU/ml.)Clearblue-veckoindikatorn gör en

uppskattning av när befruktning skedde baserat på

hCG-nivån i din urin.

• alexander2011
    wassan skrev 2012-03-07 16:17:46 följande:
    hej tjejer 

alex har du tagit ett nytt test ?? 

inte sen imorses
  • alexander2011
    Skrutt 83 skrev 2012-03-07 16:21:41 följande:
    Alexander: ja det digitala och det analoga mäter samma nivå, skillnaden på det digitala är ju att om det mäter 25 så kommer det säga ej gravid om du har 24 i hcg medan du garanterat skulle se ett svagt streck om du har 24 på ett analogt.
    jaha, ok bra info, visste jag inte
  • alexander2011
    EQ85 skrev 2012-03-07 16:27:00 följande:
    vet inte tis-fre denna veckan. men ger upp nu..

jag framkallar ju bara streck tydligen....

ta det inte så gummanRynkar på näsan..har anat sträck på flera av dina tester.Solig ditt cb såg bra ut. avvakta nån dag o testa. jag hoppas verkligen att det är nått. jag ska hålla tummarna STENHÅRT för dig.
  • alexander2011
    Skrutt 83 skrev 2012-03-07 16:28:41 följande:
    Alexander: ja det digitala har ju liksom ingen grå zon, det är ju en dator som läser nivån. Jag tror och hoppas du är gravid så bli inte nerslagen om digitala visar ej gravid idag. Tog du digitalt förra grav? Vilken dag?
    tog den på bim+4 vilket är imorgon igen för mig. då visade den inte gravid men då hade jag inte svaga sträck som nu. kommer nog ta den imorgon bitti o står det inte gravid så tar jag det med en nypa salt tils mensen kommer OM den dyker upp, vilket jag igentligen inte tror men...får se :)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester