Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
skumbanan skrev 2012-07-03 21:42:45 följande:
Det måste inte vara exakt så starkt men nästan.
Jag kissade ut morgonurinen, höll mig sen i minst fyra timmar och drack inte så mycket och testade sen med det urinet. Då brukade det visa bäst resultat för mig!
Alexander: Har ni sex hela månaden? Tänkte eftersom din cykel verkar vara väldigt lång så kanske du har ÄL flera veckor senare än du tror och att det är därför ni inte lyckats än? Nu är det fasiken er tur tycker jag! :)
Grattis skumbanan, sa ju att du är på tjocken!!! :D
Håller tummarna Royalgala, jag har också jätteont vid ÄL och för mig går värken över när ägget släppt :) Hade jätteond ÄL i mars och då hade vi sex dagen innan, dagen för och dagen efter positivt ÄL-test och nu sitter jag här i vecka 17 och känner hur bebis rör sig därinne!
Knasten: Tog du bara tl:s test på morgonen på cd 15? Hade säkert visat positivt om du tagit ett mot kvällen :)
Har du skarpa känningar och flytningar så skulle jag lita på det, du ligger ju rätt till i cykeln nu också :) Var urinen ordentligt koncentrerad då? Märkt att TL:s ÄL-tester är väldigt kräsna på det.
Ellen: Så står det ju inte i texten?
Ellen: Jo, nu när jag läste igen så verkar det som dom tycker man kan plussa tidigast på ÄL+12. Men vad jag har hört så visar gravtestet positivt 3-4 dagar efter ägget fäst, då dom påstår att det bara visar sig på blodprov? Äh, jag tror det där är väldigt individuellt, denna gång testade jag med ÄL-tester och kände av ÄL ordentligt, testade 12 dagar senare och fick ett starkt plus på testet så det hade garanterat visat sig tidigare om jag testat tidigare. Det är nog väldigt individuellt som sagt :)