• Helenmedh

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Mini Léonie skrev 2012-03-29 17:41:10 följande:
    Meeeeen varför är det inte starkare.. Vilken dag är du på nu? Ge inte upp!
    Jag vet inte... Gråter och gråter.. Har ingen aning om när mensen är beräknad eftersom jag inte haft mens sen missfallet.. Det känns i hela kroppen att jag är gravid men testen säger ju något annat..
  • Helenmedh
    Mini Léonie skrev 2012-03-29 17:44:25 följande:
    Men vännen jag förstår att tårarna kommer men det som sker eller inte sker nu kan du inte påverka hur mkt oro du än känner så försök att tänka klart. Försök att ta det dag för dag och ta inte ut något i förskott.
    Hur många dagar har gått sen första test du såg på?

KRAMAR OM! 
    Jag försöker.. Men det är svårt.. Varför ökar det inte? 
    I måndags var första positiva... 
  • Helenmedh
    MissÖland76 skrev 2012-03-29 18:18:48 följande:
    Helenmedh: ring MVC, kolla så det inte e utomkvedshavandeskap. Kram på dig, håller tummarna.
    Tack för ditt svar :) Ringde dom igår och berättade men hon tyckte jag skulle avvakta i 2 veckor eftersom jag inte vet när mensen ska komma.. Känns helt sjukt att inte veta på 14 dagar...
  • Helenmedh
    MissÖland76 skrev 2012-03-29 18:35:25 följande:
    Helenmedh: frågade min kompis som varit med om detta nu, hon sa att dj inte skulle vara orolig, men ring MVC i morgon. Jättekram
    Btw: hur var det med din kompis då? Var hon gravid eller var det utomkveds?
  • Helenmedh
    MissÖland76 skrev 2012-03-29 19:40:11 följande:
    Helenmedh: hon hade tyvärr utomkveds, men det behöver ju inte vara något alls sa hon. Testa igen rådde hon åxå.
    Happ.. Nej, jag ska testa imorgonbitti igen och sen ringer jag mvc (igen).. Alltså OM det är utomkveds kan jag ju inte få behöva vänta en vecka?! Känns ju sjukt..
  • Helenmedh
    Helenmedh skrev 2012-03-29 19:43:46 följande:
    Happ.. Nej, jag ska testa imorgonbitti igen och sen ringer jag mvc (igen).. Alltså OM det är utomkveds kan jag ju inte få behöva vänta en vecka?! Känns ju sjukt..
    2 veckor menar jag ju..
  • Helenmedh

Har inte gått igenom tråden idag, fullt upp på jobbet så ska kolla när jag slutar :P
    Vill bara skriva att jag pratade med en barnmorska idag och hon tyckte att jag var galen.  Hon sa: Jamen lilla vän, du har fått 8 stycken positiva tester, du ÄR gravid oavsett om det blir starkare eller inte. Du har väl inte tillräckligt med hormoner än eller så är det så att denna graviditet inte visar lika tydligt förens det gått några veckor! X behöver du inte oroa dig för och inte missfall.
    Du kan oroa dig när du börjat blöda istället.

Jaha.. Då lägger jag ner testverksamheten och lyssnar på henne.Jag är gravid till/om jag börjar blöda.  

• Helenmedh

Tess: Jag ser  

Jag gillar att kvinnokliniken ringer 3 veckor EFTER mitt missfall för att jag ska komma in och ta prover och se att min kropp INTE bildar antikroppar mot fostret så att jag får missfall... Snabba på det där stället.. 

• Helenmedh

Hej tjejer! 

Här är ett test min kompis tog nu hemma hos mig eftersom hon slutat med ppiller och inte vet när hon ska ha mens. Jag tycker mig se ett extra streck, men jag kanske har analyserat för många genom mina 10 månader :P Vad säger ni?

• Helenmedh
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-04-21 18:58:16 följande:
    det är ju inte en superbra bild... men någon slags skugga tycker jag mig ana.... återigen svårt att avgöra vad det är för färg för att det är så svagt och så suddig bild...men ta mig fan... är det inte rosa?????hmmm
    Nej den är tagen med mobilen :P Men ja,dåär jag inte tokig då med andra ord ;) 
    Hon däremot tror inte på mig.  
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester