• Helenmedh

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

isflikkan1 skrev 2012-06-19 22:40:46 följande:
    Ja, jösses vad ens egna kropp kan ställa till med..... Men innebär det att du typ aldrig kan bli sjuk heller då?!
    Hoppas verkligen att du får all hjälp som du och din familj kan tänkas behöva!!!

Stor Kram å håll mig gärna uppdaterad om hur det går!! 
    Ja typ.. Har ofta funderat på varför jag inte blir magsjuk när alla andra är det här hemma. Likaså förkyld eller liknande.. Nu vet jag ju och det i sig är ju positivt men inte när man har barnlängtan

Tack så mycket! Ja jag är jämt i denna tråd fast jag kanske inte alltid hörs eller syns  
  • Helenmedh

Meja: Men du.. Inte behöver det vara så? Du kanske inte bara producerar tillräckligt med hcg i den farten? Ge inte upp.. Mensen har ju inte kommit! 

• Helenmedh
    Odetta skrev 2012-06-19 23:11:42 följande:
    Nu verkar du ju insatt i ditt men ut ifall att så tänkte jag tipsa:

Har din läkare sagt något om prednisolon och trombyl/fragmin/heparin???

Prednisolon sänker immunförsvaret och det andra är blodförtunnande som ytterligare motverkar kroppens angrepp på en graviditet.

Jag har som dig ett alldeles för duktigt immunförsvar. För mig funkar det med enbart Trombyl men hade inte det funkat hade nästa steg varit prednisolon och fragmin eller heparin. Trombylen har jag fått äta från ÄL till förlossningen, har jag startat senare än ÄL har det för mig slutat i mf.

Så om ni inte redan pratat om det, ta upp detta med din läkare! Kram!
    Åh tack! Nej vi har inte hunnit så långt än, var första träffen idag Men har läst om det där. Iallafall trombyl.. Ska absolut ta upp det med honom på nästa besök! Tack
  • Helenmedh

Nu börjar jag misstänka spök :/ Eller vad säger ni? Är det någon stegring? Nedersta är nytt.. Kanske för att det andra är torkat som det ser mer rosa ut? Eller.. Åhh... 

• Helenmedh

Trixxy: Klockar med mitt tidtagarur på mobilen till 15 sek. Så nej. 

Någon annan som vill  uttala sig om min bild? 

• Helenmedh
    Charin84 skrev 2012-06-20 11:39:51 följande:
    Är det nån mer än jag som har molande värk i magen som går ut i ryggslutet o ner i benen? Har haft så här i tre dagar nu, känns nästan som mensvärk.
    Jepp! Igår låg jag i fosterställning.. 
  • Helenmedh
    LeKaMe skrev 2012-06-20 12:34:34 följande:
    Hallå tjejer! Ni som testat och fått svaga streck, efter hur lång tid kommer era streck? Jag har test från testlagret med lotnr 120307 och 120517 och har fått svaga test sen i lördags.. Men man kan ana ett två streck efter ca 3-4min. Vågar inte hoppas på plus då så många här verkar tro det e ngt fel på testen..
    Har det ökat något i styrka sen i lördags? Om det har det så tror jag på plus, om inte så är det spök.. 
  • Helenmedh
    cwittra skrev 2012-06-20 12:41:43 följande:
    Tycker mig se ett svagt streck på nedersta? Hur ser det ut om du håller mot lampa? När har du bim? :)
    ja jag ser streck på båda irl, men vet inte om det ökat i styrka.. Ser rosa och fint ut mot en lampa:) 
    Bim är mellan söndag och tisdag typ.. Senaste månaderna har den hoppat ganska mycket..
    LeKaMe skrev 2012-06-20 12:45:25 följande:
    ok, ja kanske en aningens, men man ser inte direkt om det e rosa.. Jag vet nämligen inte när jag ska ha min mens då den e väldigt oregelbunden så jag utgår från när vi hade oskyddat sex senast.. Men hur många dar bör jag vänta innan testar igen?
     OKej.. Vänta två-tre dagar om du kan :) Har det ökat då är du gravid! När var oskyddat sex? 
  • Helenmedh
    isflikkan1 skrev 2012-06-20 12:46:22 följande:
    Det är juh ngt där HELT KLART!! Testa med digital!!
    Hhaha ja.. Om några dagar :P 
    Ellenvillhabebis skrev 2012-06-20 13:00:50 följande:
    Jag har från samma lit 120307... Är det fel på dom?
    Ja tyvärr :/ men alla streck måste juinte vara spök, man kan ju vara gravid också

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester