• Anonym (at your service!)

Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

Jag börjar.

Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

"Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

Din tur. Kör hårt! Skrattande    

• Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • mamita64
    Anonym (amor) skrev 2011-10-23 22:39:26 följande:

Jag säger det mesta jag känner och tycker till vänner och de närmaste (och till de jag inte gjort det tänker ja göra det) så känner inte att jag har så mycket osagt.

En däremot jag aldrig skulle höra av mig till igen är en kille jag förälskad i gymnasiet. Sån där förälskelse som tar upp ens tankar hela tiden, man kommer på sig att sitta och dagdrömma, vaknar upp efter en dröm och vill bara fortsätta drömma.. och när vi kollade på varandra i korridoren.. var som hans blick bara trängde igenom mig. Sökande blicken i matsalen, på skolgården.. Hoppades alltid att få se honom. Och när jag gjorde det, pirret, hjärtat i halsgropen.. och alla tankar därefter, allt analyserande "kollade han på mig".. Sida upp och ner i dagboken om honom, sönderpratade kompisar..

Blev iallafall att vi började dejta när skolan var slut, fast blev bara två gånger. Var under sommaren och båda var bortresta och man gick om varann. Vet att han gillade mig också. Kanske var vi för unga, kanske gilla han inte mig i slutet, kanske.. många kansken. Allt rann ut i sanden och vi slutade höra av oss till varandra.

Till han skulle jag väl vilja skicka något, och har funderat i flera år på vad det skulle vara. Skulle vilja fråga vad som hände i slutet, om han kände samma som mig. Om han tänkt på mig.. Skulle vilja säga att jag fortf känner, och egentligen aldrig slutat känna.

Jag gjorde det där.
    Skrev brev till en kille jag hade varit ihop med under en period i åttan. Han flyttade och jag tappade kontakten. 15 år senare så skrev jag brev, luskade ut en möjlig adress och skickade. Han ringde dagen efter och vi pratade i många timmar. Sen pratade vi i 14 dagar varje dag och så träffades vi.

Han hade sparat en massa brev som jag hade skrivit då när han flyttade. Jag hade inget minne av att ha skrivit dem, men han hade med dem hit. Han hade döpt sin dotter till mitt namn.
    Det blev ingen kärlekshistoria mellan oss, en kortare tids strul, inget mer, men det var ändå skönt att få ett avslut, veta att han levde och hade det bra
  • Anonym (Mesen)

"Tycker du inte att det är dags att förlova dig med mig snart? ;)"

Samt,

"Kom hem och gör mig med barn!"

• Anonym (Lite kär??)

"Faaaan jag tror jag börjar få känslor för dig och jag känner dig inte ens en gång, hur ska vi gå vidare med detta? Jag vill ha klara besked, inga om ifall att, jag vill veta antingen eller... sluta hålla mig på sträckbänken..."

• Anonym (Mesen)

Till min såkallade vän...

"Jag är så otroligt less på dig och ditt ego... Klarar inte av att ha dig som vän längre. Tycker du ska ta och skärpa dig komma ner till jorden. Sluta inbilla dig och andra att ditt liv är perfekt och du är ofelbar. Sök hjälp kvinna.

• Shandi
    Anonym skrev 2011-12-30 16:44:51 följande:
    Hej mens.
    jag har aldrig gillat dig. Inte ens innan jag fick dig första gången gillade jag dig. Det har varit så fruktansvärt skönt att slippa dig i över ett år men igår kom du tillbaka. Med din skitdåliga timing som vanligt. Vi ska fira nyår på min mans jobb, vilket jag inte är helt med på idén men tänkte att jag kan ju åtminstone parkera min häck  i bubbelpoolen men nu kan jag inte ens det. Tack så hemskt jävla mycket. Jag antar att jag får stå ut med dig några år till om vi ska ha ett till barn så behöver jag ju ha ägglossning och grejer, men sedan får jag nog ta mig en rejäl funderare på vad jag kan göra för att slippa dig så mkt jag kan.
    Haha klockrent :)
  • Lyckoprinsessan

Jag träffade en kille som jag dejtade några gånger, sedan slutade han plötsligt höra av sig. En dag mötte jag honom på bussen med en tjej jag visste att han varit ihop med innan. De hade blivit ihop igen men jag kunde inte glömma honom...

Till slut skrev jag det där brevet och förklarade alla mina känslor... dagen efter ringde han.

Nu snart nio år senare är vi gifta och har en liten son på 2,5 år.

Han är mannen i mitt liv och jag kände det så starkt redan från första stund....

Så vissa brev ska man våga skicka  

• Anonym (Pullan)

Till min sambo: väntat på att du ska fria .. Vi har barn tillsammans så varför kan du inte sätta en ring på mitt finger??

• Nyfiken gul
    Anonym (Pullan) skrev 2012-01-01 16:26:22 följande:
    Till min sambo: väntat på att du ska fria .. Vi har barn tillsammans så varför kan du inte sätta en ring på mitt finger??

Det är skottår i år - då är det fritt fram att fria själv!
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (Runken)

Till min hustru: Är så trött på tråksexet. Ibland drömmer jag om att tvinga dig ned på knä, köra ner kuken i halsen på dig och spruta tills jag är tömd, och sedan märka att du faktiskt har gillat det. Vill att du ska vakna sexuellt och inte bara vilja köra missionären med släckta lampor.

Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!