• Anonym (at your service!)

Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

Jag börjar.

Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

"Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

Din tur. Kör hårt! Skrattande    

• Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • Anonym

Till en vän som inte längre finns.

Vet du?
    Vi tänker ofta på dig.
    Vi pratar om dig och minns allt roligt vi haft.
    Vi saknar dig och jag vet att XX (min sambo) tog väldigt hårt på din bortgång, han nämner inte sorgen lika ofta längre, nu när det gått några år, men det syns i hans ögon att du fattas honom.
    Jag vill att du ska veta att vi inte var arga på dig eller att vi tyckte att du var någon "pundare", vi ville bara hjälpa dig att komma rätt i ditt liv igen och bli kvitt ditt beroende.
    Idag tycker jag att vi kunde gjort mer men på grund av att du tog våra försök till att hjälpa på fel sätt så hade vi inget annat val än att låta dig vara.
    Vi saknar dig båda två, ja alla vi som blev kvar.
    Livet går vidare och det finns så mycket du missat, vi ville ha dig här när vi går igenom stora och viktiga delar i vårt liv, kanske är jag självisk? Men du var en viktig del av vår gemenskap och du hade en självklar plats här med oss.

Hoppas att du funnit ro, var du än är och vad som än händer efter detta liv, kanske ses vi alla igen?

• Anonym

Till A som inte lever längre:

Du hade ett hjärta av guld.
    När jag inte orkade längre, när ingen annan brydde sig så sa du stopp, det här är fel, ni får inte behandla henne så här. Du stod upp mot min plågoande som plågade mig i 9 år. Jag hann aldrig tacka dig för det. Jag tror du räddade mitt liv den där dagen, just för att du visade hela klassen och läraren att jag var någon, jag fanns, jag hade rätt att vara och rätt att vara lycklig. Ingen annan vågade, men du som var omtyckt och älskad av alla vågade.
    Jag hade planerat mitt avslut men avstod tack vare att en ända människa sa stopp, det var du.

Tack A. Hoppas du kan läsa detta. Tänker på dig varje dag. Världen hade varit lite vackrare med dig kvar på jorden. Så ledsen att du inte längre finns. Tack

/Plankan, missfostret, stickan, spetan.

• Anonym

SMS till min chef:
    Men snälla idiot! Det kvittar vad jag gör, säger, säljer eller fixar med. Du måste gnälla ändå! Surfitta! Jag säger upp mig! 

• Anonym (arg)

Till min "bästis":
    Det finns ingen som suger ur människor så mycket energi som du. Du bara skall ha, skall ha, skall ha. Du bara kräver och kräver och förväntar dig att vi runtom dig skall göra allt eller ge dig det du vill hela tiden! Ta tag i livet! Skaffa ett jobb! Svälj dina hemska ord! Var en förebild åt din dotter! Jag tänker dock inte vara en del av det längre. 

• Anonym

Nu är jag säker på att vi aldrig kommer att träffas mer.

• Kalasbraigt

Till S: nu har vi dejtat i 2 månader. Mogna till lite å få detta att bli nåt. Dör snart av ovisshet kring oss!

• Anonym (sms)

jag orkar inte med den här skiten... bestäm dig!

Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!