• Petto 83

IVF Umeå

Nektar: ja, vi är ju det Så spännande.

Med sonen började jag med 100 och fick höja till 150 efter vul. Det blev då 20 ägg och mer än det vill jag inte ha en gång till.

Solensten tyckte vi skulle börja på 150 men då påminde jag om min övers. så då blev det 125 i stället.

Å shit det hade jag ju glömt, att ringa kliniken och nu lär det vara försent. Hmm typist

• Petto 83

Oj så mycket som händer här.

Håller tummarna för er alla.

Själv har jag vul på fredag och har redan känningar i äggstockarna efter bara 2 sprutor så det blir spännande så hur det växer där nere

• Petto 83

Nektar: jag ska lämna blodprov i morgon innan vul och då ringer dom upp sedan på efterm och meddela hur vi ska fortsätta. Men om du inte svarar borde dom ju ring upp senare.

Hur mår du, blivit påverkad av sprutorna?

• Petto 83

Nektar: jag har nog aldrig lämnat bp före vul. Men har fått sänka nån gång och höja också.

Vi går i Umeå. Fick tid kl 11:00 och jag kommer att måsta ta med sonen så vi lär höras om han inte sover, vilket jag hoppas känns som att det kan bli lite rörigt med han haha

• Petto 83

Här gick vul också bra, el ja många ägg var det. Jenny trodde det skulle bli sänkt dos men ville avvakta till bp.

Där emot fick jag veta att jag har pco, efter alla undersökningar och gud vet allt så har inget nämt det under alla år. Hon tyckte det var konstigt att ingen sagt det tidigare... Ja, så det är alltså varför vi inte lyckats.

Drömmer om ett barn: så kul föt er. Håller tummarna att allt går bra.

EEJ: men gud, 2 blasto. Måste ju kännas bra. Hoppas allt går bra för er också.

• Petto 83

EEJ: är inte så påläst om pco. Men hon sa att jag var väldigt fertil men pga pco-n så mognar inget ägg men när jag då får en liten dos hormon så växer de så det knakar och att risk för överstimulering kommer vara svårt att undvika. Men när det är under uppsikt så får man hoppas att denr av mildare slag.

Blev inget svar på bp då lab hade problem. Men fick veta att jag skulle höja dosen nu, skumt.

Vet inte om det är för att påskynda allt. Sa nämligen att Et på lördag inte skulle funka för oss då vi har 1-års kalas. Men hon som ringde upp litar jag inte på. Sist vi pratades vid gällande planering för detta försök så kollade hon på 2013 och sa massa konstiga saker men vi får se på måndag om det blev galet haha

Trevlig helg alla

• Petto 83

Hej jennyz Vilket super resultat hoppas verkligen att detta är erat guldägg nu!

Drömmer om ett barn: så tråkigt att alla ägg inte klarade sig hela vägen. Hoppas ändå att den ni fick tillbaka stannar och gosar in sig.

På ett vis känns diagnosen som en chock men på ett sätt bra. Jenny tyckte det var väldigt konstigt att ingen sagt något tidigare.

• Petto 83

Sitter i bilen och är så ledsen/arg/besviken.

Hade 3 cm vätska i buken och allt detta pga att det fredags blev ett misstag från klinikens sida då jag blev ombedd att höja dosen i stället för att sänka.

Vi satt hemma och pratade om höjningen och trodde att det blivit fel + att jag frågade minst 2 gånger om det verkligen var rätt att vi skulle höja.

Men jag fick lämna lite olika prover så skulle dom ringa i eftermiddag.

• Petto 83
    Nektar skrev 2012-12-03 13:48:12 följande:
    Men va, hur kunde dem säga så fel?! Det var väl på tapeten att du också närmade dig överstimulering?! Håller tummarna för att vi båda får bra besked från kliniken nu under eftermiddagen! Vad innebär vätskan i buken, att du måste avbryta om det blir för mycket? Hur såg det ut för äggblåsorna?

Ja, man undrar ju det.

Det känns som att det inte blir något bra besked för oss eftersom att äl-sprutan kommer att göra det betydligt värre så risken är väldigt stor att jag då kommer bli inlagd.

Hade väldigt många blåsor, hon saminst 15 på varje sida. Och dom hade inte vuxit så mycket sen ifredags utan hade blivit fler och det berodde på att dosen blivit höjd. Suck suck, rullade en del tårar på vägen hem.

Håller tummarna att det går bra för er!
  • Petto 83

EEJ: nu hoppas vi att minst en av dom stannar!

Kan säga att jag är verkligen glad att vi har våran son. Utan han hade jag nog brakat samman ikväll.

Jenny pratade om kompensation för misstaget. Undrar vad det kan bli. Som min man sa: hade vi bott i usa hade vi stämt dom på flera miljoner...

Jennyz: nej, va jobbigt. Hoppas det går över fort ajaj.

Dom skulle ringa i eftermiddag, lite jobbigt då min man jobbar kväll. Går som inte å bryta i hop med en 1-åring och 13-åring hemma.

Svar på tråden IVF Umeå