• Petto 83

IVF Umeå

Drömmer om ett barn: ja, det är en hel det. Känner mig som ett vandrande medicinskåp. Har inte frågat om det men ska på koll i morgon så då tänkte jag ta fram listan med frågor

Har haft en mysig dag med lilleman och i helgen blir det kalas för hela slanten. Hoppas bara jag orkar. Känns dock som att det kanske är på väg att vända då jag inte blivit sämre idag.

• Petto 83
    Nektar skrev 2012-12-07 14:06:52 följande:
    Är fortfarande kvar på kliniken. Fick rätt mycket smärtlindring och mitt låga blodtryck har resulterat i två uppkastningar. Det var inte skönt, så pass att de minsta blåsorna lämnades kvar för att skona mig. Men nu börjar glädjen komma av att vi fick ut hela 28 st ägg!!

Hoppas ni andra har bättre dagar! Kram till er alla!

Tur att det för något gott med sig. Hoppas verkligen att något av dessa blir ert guldägg.

Hoppas du piggnar på dig och får en trevlig helg.
  • Petto 83

Efter att ha sovit ett par timmar s om en däckad så tänkte jag uppdatera lite.

Fick svar på det mesta och inom 2 veckor ska jag och kroppen vara helt återställd... Kollade av lite prover och fick veta att i måndags var östa vad det nu heter över 15000 och i onsdags nere på 14000 så det går sakta men säkert neråt och hör å häpna, Jenny hade tydligen tjatat och gnatat på Solensten och tillslut gav han med sig så vi Får ett Fet gratis Yeeej.

Fick även citadon utskrivet för huvudet och magen så morgondagen blir förhoppningsvis inte allt för suddig

Ha en super helg alla fina nu ska jag sova vidare

• Petto 83

Usch! Nu är det inte kul längre. Har sen förra torsdagen tagit dubbla sprutor så nu finns det inte en fläck som inte är blå och öm like hell.

Hoppas verkligen att ikväll är sista gången för nu är det mycket ångest innan och sprutskräcken gör sig mer och mer påmind då det nu gör så rackarns ont.

Håller tummarna för er ruvare och hoppas verkligen att ni får era välförtjänta + nu lagomt till jul

• Petto 83

A79: hoppas verkligen ni får er skatt före jul. Våran son var beräknad 14/12 men kom 6/12 så jag han med julbord både med och utan mage och det är ju betydligt mer njutbart utan mage. Och sen myset med den lille...

• Petto 83
    EEJ skrev 2012-12-09 09:54:19 följande:
    Jag fick också massor med blåmärken på magen, såg itne bra ut! Men de är borta nu....

Nä, fy bubblan. Sj har jag mina där bak
  • Petto 83
    A79 skrev 2012-12-09 10:24:36 följande:
    Petto 83

Tack

Har en vän oxå hennes var beräknad 11 dec & fick den 31a dec...

Kanske efter att hon berättat det att jag fick denna dröm??    

Har du blåmärken där bak? 

Så är det säkert. Man drömmer ju en hel del lustiga saker som gravid. Men alla jag känner som fått första tidigt har även fått andra tidigt :)

Ja, har ingen valk på magen att sticka i så då får det bli på baken haha
  • Petto 83
    A79 skrev 2012-12-09 12:42:54 följande:
    Hahahahaah....& hahah.. va?

Ingen valk på magen!!!

Förlåt.. jag hånar inte kanske lite mer avundsjuka!

Just som det är nu har inte jag heller en valk på magen den är mest som en stor badboll för tillfället men annars har jag valkar hihi :) men då får du ta sprutor där bak.. aj!! 

Haha ja, livet är bra orättvist. Alla har valkar på magen utom jag...

Nä, sköterskan försökte klämma i hop en och när det inte gick sprang hon iväg. Efter en stund kom hon tillbaka och sa att hon hade pratat med en läkare för att höra hur vi skulle göra och då blev det att ta i baken. Det går hyffsat har dock inget att jämföra med men nu gör det väldigt ont...
  • Petto 83

Kvinna32: förstår dig. Så länge man inte testat så finns alltid hoppet. Men jag håller tummar och tår för er.

Med Lilleman testade jag på rd 12 men det var bara för att blödningen kom då gången innan. Det var ganska tydligt + men sen är det ju olika.

• Petto 83

Blev uppringd av Jenny idag och då proverna såg bättre ut och jag mår lite bättre så utgår vi ifrån att det vänder nu...pust äntligen.

Fick även tid för vul 7/1 för planering hur vi ska göra med nästa behandling. Dom verkar lite rädd för mina äggstockar nu haha men men vi har ju lyckats förut

Svar på tråden IVF Umeå