• Petto 83

IVF Umeå

EEJ skrev 2012-12-10 18:23:29 följande:
    Fick Gravid 1-2 på cb digital idag. Fast jag ropar inte hej förrän tidigast onsdag då jag är på rd 9 och min mens brukar komma så jag ruvar på en blastis. Steg två är td som är nästa vecka på onsdag.

Åååå hoppas hoppas den stannar och myser in sig. Grattis
  • Petto 83

Nektar: precis som Jennyz säger. Leva som vanligt. Sist sa även solensten: utsätt dig inte för onödig fara som tex köra/åka mc hihi tyckte det var lite kul.

Själv hade jag tänkt ta bilen till lillIca idag men då magen totalhavererat vågar jag knappt mig utanför dörren :-S

• Petto 83

Nektar: mögelost är för att den inte är tillagad och mögelsporer i.

Hoppas du är så pass bra att du får göra Et.

Och vad som hänt med magen vet jag inte. Kanske uppror efter alla preparat el så är kroppen bara lite slutkörd.

• Petto 83
    Nektar skrev 2012-12-11 20:19:40 följande:
    Åh, kliniken skulle ringa idag eftersom jag tog nya prover imorse. Men dem har inte ringt :( Imorrn är det planerat insättning men vet alltså inte om mina värden är tillräckligt bra. Eventuellt ville de ta tester även imorrn bitti men det blir ju inget av nu, har inga remisser. Ville så gärna veta hur det stod till, varje timme jag inte vet säkert hur det blir tär så mycket! Anställningsintervju imorrn fm också som inte gör en mindre orolig. Tänk om man kunde sluta oroa sig någon gång och endast tänka positivt!!

Gud så.jobbigt att dom inte hört av sig. Håller allt jag kan och hoppas det beror på att proverNa var ok. Känns ju hemskt om dom skulle ringa i morgon och säga att det inte blir. Nä, jag tror eet blir av och även att anställningintervjun går bra
  • Petto 83
    jennyz skrev 2012-12-16 16:05:14 följande:
    Gravid 2-3 veckor visar testet, jippie!!!!!!!

Å så himla jättemycket grattis!!!
  • Petto 83
    Freja150 skrev 2012-12-16 19:35:43 följande:
    Ni som blivit gravida när har ni kontaktat BM för inskrivning?

Har för mig att det brukar vara kring ve 12.
  • Petto 83

Har iinte varit så aktiv här inne på slutet det beror mest på att jag vart bitter och lite arg på kliniken efter deras tabbe. Det har kommit nu på slutet allt eftersom jag börjat må bättre. Så det känns rätt skönt med ett uppehåll över jul och nyår. Så istället för ruvartankar planerar jag nu en dunderfest med en kompis till min 30-årsdag i januari. Känns så himla kul att hinna med den innan nästa ivf-sväng.

Har läst ikapp lite och blir så ledsen för som fått minus. Men hoppas att ni hinner landa lite och ändå kunna njuta av julen.

Å så klart stort mega grattis till alla er som plussat. Vilken underbar förtidsjulklapp ni fått

A79: hur går det för er, har den lille anlänt?? Det är väl trådens första mirakel.

• Petto 83
    saramandis skrev 2012-12-19 21:01:34 följande:
    En fråga till er som gör IVF behandling i UMEÅ, vad är det som gäller med syskon försök? Betalar man själv eller Landstinget? Har ett barn sen tidigare som kom till utan någon behandling

Om det är ett gemensamt barn så får man betala behandlingen själv tyvärr.
  • Petto 83
    jennyz skrev 2012-12-20 23:59:36 följande:
    Tack!! Godnatt, ska försöka sova nu...

Hoppas allt är bra och att det bara är växtvärk.
  • Petto 83
    A79 skrev 2012-12-21 10:37:40 följande:
    Hej allihopa igen!

Hoppas alla mår bra & ser att en hel del har plussat under tiden jag vart borta!

Stort grattis till er alla!!!

Min förlossning gick jättebra hela vägen faktist.

Jag sprack ingenting down there & mår nu som en prinsessa!

Däremot fick jag spinalhuvudvärk av ryggmärgsbedövningen.

Dom gjorde en blodpadge på mig för att ta bort spinalhuvudvärken & det funkade!

Tyvärr bara (en) dag den dagen vi fick åka hem :)

Men igår började det avta & idag verkar den vara borta som tur är!

Tydligen kan den där spinalhuvudvärken hålla i sig flera veckor om man har otur.

Iaf när vi kom till förlossningen hade mitt vatten gått & värkarna var igång!

Fick ligga i en skönt bad med tända ljus & äta lite kex med sambon.. verkligen som ett lyxhotell.. men sedan började värkarna bli ohanterbara så upp ur badet & föda fram en otroligt fin & go perfekt liten pojke!!

Gud, så underbarat blir alldeles tårögd. Dom kan verkligen ta väl hand om en på förlossningen. Skönt att huvudvärken börjat släppa, hört att den kan vara hemsk. Hoppas ni får n underbar tid framöver.
Svar på tråden IVF Umeå