IVF Umeå
Vacker blomma: Grattis, vilken present på alla hjärtans dag!
A79: Vilken guldklimp, jätte söt.
Kram till er alla!
Vacker blomma: Grattis, vilken present på alla hjärtans dag!
A79: Vilken guldklimp, jätte söt.
Kram till er alla!
Hej allihopa!
Läs varje vecka hur det går för alla, många namn har tillkommit under gravid, så underbart att se! Till er alla som kämpar och är under behandling, jag hoppas och håller tummarna för er alla!
Tiden springer iväg, v.28 nu. Mår bra förutom att jag samlar vätska. Ska till bm imorgon så de blir spännande.
Kram till er alla!
Drömmen om ett barn: Så underbart:)) Stort grattis.
Ni som har varit gravida/är gravida. Har ni haft äggvita i urinen? Vilken v började de Isåfall? Vad gjordes åt det mm?
Var hos bm i fredags och fick med mig sticka hem att kolla själv och den visade på äggvita:( skulle kolla detta pga ökat blodtryck samt att jag samlar vätska. Usch, nu blir jag lite orolig:( Förlossningen hänvisade till bm imorgon pga att jag inte har jätte högt blodtryck.
Heli78: Det är tyvärr det jag är rädd för, blev inlagd i slutet av graviditeten med dottern pga början till havandeskapsförgiftning, skulle bli igång satt men det startade av sig själv. Men de började mkt senare alla tecken. Jag äter inte trombyl, bör man göra de? Vad är de bra mot? Måste ringa bm imorgon, jobbar ju fortfarande, kanske inte de bästa. Tack så mycket:)
EEJ: v. 28. (27+3). När och hur började dina problem?
EEJ: Tack snälla för ditt svar. Vad skönt att höra att det gick bra ändå.
Ja vila är lättare sagt än gjort men jag ska försöka förstå allvaret i det hela och så får jag se vad bm säger imorgon. Berättar mer imorgon.
EEJ: Nu har jag varit hos bm. Blodtrycket var bra men det fanns spår av äggvita i urinen, men ingen fara ännu. Ska tillbaka om en vecka på ny koll. Hon sa att stiget det till + 1 så blir det att börja samla urin.
Petto 83, EEJ; Tack för all omtanke. Jo jag hoppas de inte blir värre, ska försöka ta en vecka i taget.
Vårt 2012: Du är inte ensam om viktuppgång under behandling. Jag gick på behandling under ett år och ökade ganska mycket:( mycket beror nog på alla mediciner? Men förstår hur du känner! Varken jag eller maken har fått en hel lön på hur länge som helst, antingen vabbar man eller är sjuk själv. Tur vi går mot våren, de borde bli bättre!
VackerBlomma: Näe fy vad orättvist och tråkigt:( Klart du får skriva av dig, det är bl.a. den här tråden till för. Stor kram
äralltupptaget: Låter väldigt klokt att du har tänkt att vara hemma efter ÄP, jag hade aldrig fixat jobba även fast jag har ett kontorsjobb men svårt att jämföra med mig kanske iom att jag blev överstimulerad.
Jag fick folsyra utskrivet, minns dock inte dis men åt dom i flera flera veckor minns jag.
Vårt 2012: Fy vad orättvist det är:( kan nog inte skriva något som lättar upp men tänker på dig/er. Stor kram
Hej allihopa!
En liten uppdatering från mig. Jag mår bra, jobbar min sista dag på tisdag sedan ska jag vara hemma tills bebisen kommer. Är beräknad om ca drygt 3 veckor. Börjar vara trångt i magen nu, känns som att den ska spricka;) Men det är klart att man börjar känna sig otymplig, svårt att knyta skorna osv. Kanske dags att börja fundera på att packa väskan.
Stor kram till alla ni som ännu kämpar! Ni gör det bra, förstår att det till och från är jätte jobbigt, har själv varit där. Efter ett år av hormonbehandlingar i Umeå tog vi steget och valde Ivf och nu är det inte länge kvar tills vi får vårt andra efterlängtade barn.
Hej allihopa!
Tänkte bara meddela att i fm fick vi en grabb:) 3705 gr och 52 cm lång. Vi bara njuter nu:)