IVF Umeå
Alla: Ni som har gjort ÄP, gick ni upp mycket i vikt? Och hur var det för er som blev överstimulerad? Jag har ökat massor:( under denna behandling och även iom överstimuleringen.
Alla: Ni som har gjort ÄP, gick ni upp mycket i vikt? Och hur var det för er som blev överstimulerad? Jag har ökat massor:( under denna behandling och även iom överstimuleringen.
Enya: Kul att du skriver! Hoppas du får köra igång snart igen. Låter inget roligt och jag kan förstå på ett ungefär eftersom jag har varit inlagd i tre dagar för överstimulering och är långt ifrån bra, ballongmage:( Krya på dig och jag håller tummarna för dig den här gången.kram
Siri2012: Vad kul att höra ifrån dig. Usch vad jobbigt att må pyton, hoppas det vänder! Har du blivit sjukskriven? Gör själva insättningen ont?
Imorgon em har jag tid i Umeå, sista chansen för insättning (5 dagars) annars frys dom in, vet inte riktigt vad läkaren har tänkt men jag vilar och vilar och hoppas att jag känner mig lite bättre imorgon. Vaknade i natt av enorma smärtor, inte kul. Är det bara min mage som inte har kommit igång efter insättningen??
Siri2012:Jag håller med dig, finns inget värre än att spy. Du får se till att ta det lungt. Var du hemma en v eller? Tänkte om du fick sjukintyg från läkaren?
Skönt att höra att insättningen gick smidigt till. Jag hoppas att det blir imorgon men är å andra sidan lite rädd iom att jag inte mår så bra. Mådde du bra vid insättningen?
Näe jag tar ett litet piller..hm..kommer inte på namnet samt en vagina gel.
Chan2: Jag känner mig väldigt aktiv i tråden men det är för att jag ligger och vilar hela dagarna. Vad härligt att magen har återgått till det normala. Efter lunch styr vi mot Umeå, får se vad som händer där...
Idag har dom återfört ett ägg och jag hoppas såklart det vill stanna
...inlägget blev skickat för tidigt.
Tre stycken fick gå till frysen. Vet någon om de finns några max antal när det gäller infrysning.
Nu kommer den långa väntan, testdag 20/9
Siri2012: Det gick bra, gjorde lite ont...dessa hemska instrument när dom satttes in men annars väldigt smidigt. Känns lite konstigt :) Men enligt labbet så var det en jätte fin 5 dagars som just håller på att "spricka"...så jag hoppas verkligen! Vi hade 18 st befruktade. Jag har heller inte sjukskrivit mig men en vecka kan man ju vara hemma utan intyg.
ak15: Så spännande! När har ni testdag?
Alla: Hur har ni andra som har ätit metfromin under behandlingen (har ej diabetes) har ni fortsatt med dom tabletterna medans ni ruvade? Ska tydligen fortsätta med dom men tycker de känns jätte fel...
Ska såklart stå metformin...