• mammaidamaria

IVF Umeå

EbbaGrön: Förstår att du är nervös. Mår du bra eller? Lycka till imorgon:)

• mammaidamaria

EbbaGrön: Så härligt att höra:) Jag är likadan, känner av de om jag äter dåligt. Har börjat äta järntabletter för jag har haft fruktansvärd huvudvärk i ca 3 v. Låg på gränsen till för lågt värde, men annars är de bra. Har magen börjat synas?

• mammaidamaria

EbbaGrön: Jobbigt och påfrestande med huvudvärk, släpper det inte får du kolla upp det.

Jag tycker att de senaste dagarna så har det sagt "poff" :) börjar va svårt att dölja. Men än så länge är det lite svårt att skilja på om man bara har gått upp en massa eller är gravid.

Har du varit på inskrivning hos bm? Ska dit till veckan,

• mammaidamaria

A79: Är så ledsen för din skull:( vet vad du gör igenom, min pappa dig hastigt för 5 år sedan i en hjärtinfarkt, inte för att det är någon tröst men jag vet hur tufft det är. Min yngsta bror var då endast 8 år.

Ta en dag i taget, gråt, prata mycket med varandra. Stor stor kram till dig!!

• mammaidamaria

Vårt 2012: Jag tror att det bara är en själv och sin partner som kan känna när gränsen är nådd, men hoppet är ju det sista som lämnar en..väldigt svårt. Hur många behandlar har ni genomgått?

Jag tror absolut det kan vara skönt att prata med någon. Det har jag även funderar på många gånger de senaste åren för de har varit tufft med pappas bortgång, styvmamman bröt kontakten, många misslyckade behandlingar osv, jag skulle nog
    må bra av det egentligen.

Det här med det att du skriver att du har blivit en person du inte känner igen och vill vara, de känner jag igen. Jag har i perioder varit bitter och inte velat höra på hur alla blir gravida på första försöket. Min syster och svägerska blev gravida typ direkt när vi hade hållit på i ett år och jag blev glad, de blev jag men samtidigt grät jag av avundsjuka när ingen såg.

Du är inte ensam, kanske inte är någon tröst:(

Stor kram, ta hand om dig!

• mammaidamaria

Barreliten: Skönt att vara hemma och bra att du ska ha det under uppsikt. Inte roligt bli över stimulerad. Se till att ta det lugnt!

• mammaidamaria

Jag hoppas verkligen att ni alla snart får detta önskade plus!

Har som inte kunnat ta in att jag faktiskt är med barn av rädslan att de ska hända nåt. Ett litet lugnande besked är att jag kommer att få göra rul innan jul.

Kram till er alla!

• mammaidamaria

EbbaGrön: Jag har inte fått nån tid än med det skulle bli innan jul, så mellan den 15-20 dec skulle jag gissa. Vad spännande, inte länge kvar tills ul för dig:)

Svar på tråden IVF Umeå