• mammaidamaria

IVF Umeå

Siri2012: Vad skönt att höra att det gick bra trots lite obehag och vänta. På fredag är det dags för oss, inte imorgon.

Chan2: Är det imorgon det är dags för er? Ser du ha skrivit olika eller om jag tolkar fel, hur som helst stort lycka till!! Trist ang boende:(

• mammaidamaria

Chan2: Vad härligt att höra att det har gått bra och som du skriver så behövs det bara ett guldägg. Ja den tiden att stiga upp är lite väl tidigt så inte konstigt om ni var trötta. Vilken tid ska ni vara där på fredag? Jag börjar vara gode nervös:)

• mammaidamaria

Är så galet trött idag, tog ägglossningssprutan igår, har ni som har tagit den känt av något speciellt, tex trötthet? Ögonen vill bara falla ihop, lite jobbigt.

• mammaidamaria

Hej. Imorse gjorde jag ÄP. Det kändes men tack vare morfin så var smärtan hanterbar, tog ganska lång till, hela 24 ägg, hann få bedövning 2 ggr nertil. På gränsen till överstimulerad. Känns skönt att detta moment är över, dock väldigt öm i mage och lite "borta" känner jag mig,

Trevlig helg på er alla:)

• mammaidamaria

Hur ont har ni andra haft efter äggplockningen? Har gått ca 7-8 tim och jag har sådana smärtor i magen/ballongmage trots Alvedon..,

• mammaidamaria

Chan2: Vad spännande, jag håller tummarna att det är guldägget. Jag mår inget vidare efter ÄP som var igår, har legat sedan jag kom hem igår em, jätte jätte svullen om
    magen och värk/illamående. Hoppas det lättar lite snart.

• mammaidamaria

Hej allihopa.
    Fick uppsöka akuten eftersom jag höll på svimma, frös och var yr. Är nu inlagd, ska få dropp till imorgon bitti. Hoppas få komma hem men de kan bli flera nätter till. Risk för att de inte blir någon insättning på måndag. Vad händer då? Måste man börja om med hela proceduren igen då?

• mammaidamaria

Tack för alla krya på! Jag har blivit överstimulerad och blir kvar minst till imorgon. Blir ingen insättning imorgon:( men å andra sidan skulle jag heller inte klara det i dagsläget, mår alldeles för dåligt. Få se vad läkaren säger i em efter undersökningen.

EbbaGrön: Åhhh så roligt:)) stort grattis!!

• mammaidamaria

Chan2: Tack för all omtanke! Jag har just precis kommit hem men det är vila vila som gäller och blir jag sämre så måste jag in direkt. Gjorde en undersökning i fm och dem visade på väldigt förstorade äggstockar och blåsorna var upp emot 40 mm så min mage är som en ballong, fanns även lite lite vätska i buken men inget alarmerande. Detta har varit en pers som jag hoppas alla ska slippa. Fick beskedet från Umeå att 18 ägg av 24 är befruktade.

Svar på tråden IVF Umeå