• Norris

IVF Umeå

Emki: jag mådde som du efter äggplock. Var jättesvullen och hade väldigt ont. Jag kunde inte ens resa mig upp utan hjälp! Då stannade jag hemma från jobbet i en vecka. Tror dom fick ut 35 ägg då, så det är nog vanligt att man får ont när man har många ägg! Vid insättningen var dom noga med att kolla så jag ibte hade vätska i buken, sen fick jag avgöra själv om jag ville görs insättningen eller inte. Dum fråga,klart jag ville! :)
    Lycka till på lördag! :)

• Norris

Man får vara hemma i en vecka och från och med dag 8 måste man ha sjukintyg. Man kan be läkaren att inte nämna så mycket om varför man e sjukskriven. Sen kan man även stryka över delar texten innan man lämnar intyget till arbetsgivaren.

• Norris
    Emki skrev 2013-04-08 08:32:26 följande:
    Jag har pratat med en på kliniken nyss för jag hade frågor ang äggen...i lördags när vi skulle sätta in en blasto, så hade det inte riktigt blivit en blastocyst som jag fattade det. Dem skulle odla vidare resten till dag 6 för att se om dem gick att frysa.
    Det hade inte blivit några alls till frysen...av 15 som odlades till dag 6....så himla ledsen nu =( Jag hade 34 ägg vid ÄP och inga till frysen.

Jag väntar på att nån från lab ska ringa mig och svara på mina frågor ang ägget dem satte in. Som jag tror så var det säkert inte så bra kvalite på det....Jag har inga förhoppningar kvar på att bli gravid alls nu....
    Vaa? Inga ägg alls till frysen? Varför gjorde dom så? Det låter ju jättetråkigt att gå genom allt och sen inte få några ägg alls till frysen. Av mina ägg frös dom in några på dag 5 och några på dag 6. Så det tycker jag att dom borde ha gjort med dina också. Men vi får hoppas att ägget du satte in tar sig, annars borde du få någon sorts kompensation tycker jag. 
  • Norris

Emki: Ja, tänk på att limodern är den bästa miljön för ägget att växa till sig =) Ett ägg som kanske inte hade klarat sig i labbet kan klara sig hur bra som helst i livmodern. Så klart det finns hopp kvar!
    Lycka till =) 

• Norris

Jockelina: jag gjorde korta metoden och den funkade hur bra som helst. Skönt att slippa spraya :)

• Norris

Jockelina: jag minns inte riktigt men tror jag gjorde likadant som vårt2012 men jag hade Puregon istället för Gonal-F. 35 ägg fick dom ut då :)

• Norris

Nektar: åh va roligt! Hoppas verkligen att det är ett plus :) jag fick svagt svagt plus på rd 5 på mitt fet :) trombylen ska man fortsätta med till v 37. Dock slutade jag med dom när jag började kräkas å sen har jag inte börjat än.

• Norris

Vi har också funderat på syskonförsök redan nu å då har första inte ens kommit än! Vi har dock 11 blastisar i frysen så vi har tänkt använda upp dom i första hand. Hade helst velat göra nytt fet direkt efter förlossningen men kroppen måste väl få vila också. Jag är nog världens mest otåliga människa :)

• Norris

Ja det känns skönt att ha så många. Å så e de lite roligt att om det blir syskon så kommer de från samma "skörd" :)

Men jag förstår inte varför de försöker odla vidare när man inte har så många ägg, är det inte bättre att frysa dom på en gång istället?

• Norris

Hej alla gamla och nya!

Jag vet inte om ni minns mej men jag hängde här under min resa 2012, fick en underbar dotter 2013.

Nu är det dags igen!

Jag är på RD 13 idag.

På RD 6 gjorde jag ett test dom visade positivt!

Har sedan dess testat varje dag, antingen med clearblue eller med billigare stickor. I början fick jag svaga utslag på stickorna också. Nu får jag inga utslag på stickorna men utslag på clearblue. Dom ökar dock inte i styrka.

Jag har fått ett par mindre blödningar, idag och i förrgår.

Kan det vara missfall på gång?

Någon som varit med om liknande?

Svar på tråden IVF Umeå