• Norris

IVF Umeå

Pommac1 skrev 2015-05-25 19:46:13 följande:
    Har du gjort FET? Eller ET? Tänkte att ägglossningssprutan kan ju ge utslag 10 dagar efter man tagit den.
    Jag har gjort FET, alltså inte tagit någon ägglossningsspruta.
  • Norris
    Pommac1 skrev 2015-05-25 21:20:04 följande:
    Okej. Mystiskt. Du får vänta och se. Förstår att det känns segt. Men de säger ju att det är vanligt att man blöder lite. Jag skulle försöka vänta två dagar och sedan ta ett digitalt test så man slipper tyda streck.
    Denna väntan alltså, haha tiden har aldrig gått så segt som när man ruvar :)

Har inte tagit nåt test idag. Ska försöka vänta tills helgen
  • Norris

Hej alla IVF-are. Hur går det för alla?

På torsdag är det dags för nytt FET för oss.
    Vår historik ser ut såhär:

2012 ET - misslyckat
    2012 FET - dotter född 2013
    2015 FET - tog sig med blev tidigt mf

Nu känns de som att det inte kommer att ta sig denna gången. 2 av 2 FET har tagit sig, kan det verkligen bli en tredje gång? Sån "tur" kan man väl inte ha. Nån som vill peppa lite?

• Norris
    Bolih84 skrev 2015-12-08 20:32:57 följande:
    Hej! Jo det går framåt om än lite sakta ibland känns det som. V. 12+3 idag.
    Blev inga till frysen (av alla 22 ägg!) denna gången.
    Hur många har ni i frysen?
    Klart det kommer ta sej och lyckas!
    Tänk possitivt! :)
    Hur mår du nu då?
    Vad trist att ni inte fick några till frysen. Det är ju alltid en trygghet ifall man vill skaffa fler :)

Vi har 11 embryon i frysen nu. Ska fråga om jag inte kan få två tillbaka denna gången. Vi kommer nog inte att göra så pass många försök att vi använder upp alla ändå. Jag vet att dom inte brukar ge tillbaka 2 men man kan ju alltid fråga :)
  • Norris
    Bolih84 skrev 2015-12-09 22:01:14 följande:
    Ja fast vårat förra försök då sonen blev till fick vi 6 ägg till frysen och inget klarade upptiningen nu i våras.. Så det var bara att börja om igen.
    Jag mår hur bra som helst, gjorde det sist oxå. Så det känns skönt :)

Fråga kan man ju alltid göra :P

Har ni något barn sedan tidigare?
    Då är man ruvare igen :)
    Jag var så virrig att jag glömde ringa och fråga om vi kunde få 2 st tillbaka så det blev bara 1. Men om vi misslyckas denna gång skulle vi få 2 vid nästa försök :)

Testdag på nyårsafton, men tror jag ska testa redan på julafton, hoppas på en fin julklapp :)

Vi har en dotter som vi fick genom IVF 2102. Detta e från samma "skörd" :)
  • Norris

God Jul alla ivf-are!

Jag har fått den bästa julklapp av alla, ett starkt plus idag på RD14 :)

• Norris
    Bolih84 skrev 2015-12-31 11:30:21 följande:

Livet svänger rätt snabbt rätt vad det är...
    Här slutade detta år med ett missfall igår i v 15+4. När magen börjat växa och man går och väntar på kallelsen till UL...

Blir förhoppningsvis ett nytt försök så fort det är möjligt.

Lycka till ni alla här och kämpa på!

Så himla tråkigt! Hur mår du nu?

Jag har börjat blöda, inte så mycket men man blir orolig ändå. Har inga smärtor så jag hoppas det är ofarligt. Ska ringa kliniken imorgon så jag kan få ett VUL så fort som möjligt.
  • Norris

Jaha, då var det min tur igen. Troligtvis missfall på gång. Blödning och menssmärtor.
    Har fåt tid för VUL imorgon så då får vi väl det bekräftat...

• Norris

Hur kan detta vara möjligt? VUL idag visade ett litet levande knyte med tickande hjärta :)
    Men jag blöder floder och BM kunde inte säga vart blodet kom ifrån, bara att det inte var något fel med den lilla :)
    Vi var så inställda på missfall att vi fick en chock när BM sa att allt såg bra ut :)

• Norris

Så snabbt allt kan vända... Var hos BM för inskrivning idag och fick ont i magen under besöket så hon skyndade sig att boka in ett nytt VUL på kvinnokliniken på eftermiddagen.
    Då fanns bara blod kvar i livmodern.
    Det känns fruktansvärt! Vi fick ju se en levande liten varelse igår! Och nu är den borta :(

Svar på tråden IVF Umeå