• Norris

IVF Umeå

Petto 83 skrev 2012-10-10 09:59:25 följande:
    Jag kör stimulerat Fet nu. Äter femanest, 3 piller/dag hade vul på dag 12 för att kolla slemhinnans tjocklek. Och på tisdag 1 vecka efter vul har jag återföring och ska du ha tagit vaggisar i 2 dagar + femanest.
    Ok, men man behöver inte spraya eller spruta nåt?
  • Norris
    Freja150 skrev 2012-10-10 10:15:46 följande:
    Nu har jag prata med kliniken, blir ostimulerat FET i nästa cykel, dvs i november. Vi får inte sätta in båda våra embryon, vi är för unga och har inte försökt nog länge... Vilken ironi... Men men. Det positiva är att slippa hela hormonbehandlingen, även om jag nu upplevde den ganska lugn - rent fysiskt, den mentala biten är ju något helt annat.
    Men va skönt att få köra igång direkt. Jag tycker ändå att ni borde få båda embryn insatta.
    Dom tinar väl båda ändå?
    Hur gamla är ni och hur länge har ni försökt?
    Jag ska "tjata" lite till nästa gång att vi vill ha två stycken. =)
  • Norris
    Freja150 skrev 2012-10-10 12:34:36 följande:
    Petto 83: ja, men då kanske det finns hopp om båda embryona! Norris: dom tinar bara ett åt gången, så klarar det första upptiningen så blir det andra kvar i frysen. Vi är 28 och 33 så jag tycker ju inte att vi är sååå unga...
    Aha, jag hade fått för mig att dom brukar tina mer än ett åt gången ifall det ena inte klarar upptiningen eller nåt...
    Då e ni ju nästan samma ålder som oss. Vi e 30 båda två.
    Vi har ju bara gjort ett försök också men försökt aktivt på egen hand i 5,5 år och utan preventivmedel i 10,5 år. Å inget fel på nån av oss. Konstigt tycker jag!
    Vi vill ha så många barn så lyckas det inte snart så kommer vi inte hinna få alla barn innan vi e för gamla.
    SÅ det blir mitt argument till två embryon hehe =)
  • Norris
    Petto 83 skrev 2012-10-10 12:10:07 följande:
    På vårat andra försök frågade jag om vi kunde få 2 embryon tillbaka men fick då till svar att det är inget man kan önska utan kvalité och antal försök påverkar och att det är något som deras chef bestämmer inte läkaren själv... Jaha tänkte vi. När det var dax för återföring fick jag veta i gynstolen att vi skulle få 2 i bra kvalité och även embryo glue. Så jag vet inte hur det egentligen går till, för det var inte så att vi tjata direkt Men då blev jag i alla fall gravid och om det har att göra med antalet el embryo glue eller att det bara var vår tur vet vi inte.
    Kanske dum fråga... men embryo glue, vad är det? Det låter ju bra, det vill jag också ha! =)
  • Norris

Nej nu händer det alldeles för lite i tråden!

EEJ: hur har det gått för dig? Testat nåt mer?

Vilken mensdag påbörjar man behandlingen i stimulerad FET? Jag har ju fått teletid med dr sol 29e okt men tror att jag kanske får mens innan dess. :/

• Norris
    Petto 83 skrev 2012-10-14 21:21:16 följande:
    Vid stimulerat Fet börjar man med i alla fall femanest första mens dagen. På tisdag har jag tid för återföring
    Ok, jag kom dock på att jag räknat helt fel. Kommer antagligen inte alls att få mens innan den 29:e Glad

Å, då är det ju imorgon du ska dit. Lycka till! Skrattande
  • Norris

Jockelina: Nej vad tråkigt! Men det är ju tidigt än så det kan ju bli + ändå :)

Åh jag e så avis på er som är mitt i behandling/ruvar. Denna väntan e sååå jobbig å tråkig!

• Norris

ali85: till mig sa dom att man ska ta sprutan så att dag 14 blir måndag - torsdag. Alltså ska man inte börja spruta fredag-lördag. Det är för man tar blodprov på dag 14 så ume har det på dag 15. Nu blir dag 14 för dig på en lördag. Jag vet inte hur det blir med ditt blodprov då? Dessutom är det väl UL på dag 15, det blir ju en söndag för dig då? Du borde ringa kliniken på måndag och fråga.

• Norris

björnen2007:
    Det finns inget enkelt sätt att förklara :)
    Jag fattar knappt nånting själv, verkar som dom säger olika?

ali85: ring ändå kliniken på måndag :)
    Hur går det för dig att ta sprutorna?

Svar på tråden IVF Umeå