• Norris

IVF Umeå

Kvinna32 skrev 2017-04-16 21:24:11 följande:

Norris testet på fredag visar att du har ägglossning. Testets visar stegring individuellt på varje sticka, man kan alltså få glad gubbe på första dagen man testar. Finns inga samband mellan stickorna och dagar. Hoppas du förstod vad jag menade. Jag skulle meddela glad gubbe till kliniken på fredagen.
    Lycka till!!

Ååå perfekt!! Det var precis detta jag undrade över!! Då behöver jag inte ta ovitrellen, så skönt!!! Då blir det återföring på torsdag :)
  • Norris

Nu ruvar jag på två fina blastocyster! Testdag den 6 maj :)

Så skönt att det faktiskt blev av. Kliniken ville avbryta detta försök eftersom mitt sjukhus som gjort mina ultraljud hade missat att skicka all information till kliniken. Dom hade bara skickat hur min slemhinna såg ut, men inte hur många/stora äggblåsor jag hade. Så kliniken trodde att behandlingen inte hade fungerat och ville avbryta. Tur min man var uppmärksam att sjukhuset hade problem i sitt system så kliniken fick ringa upp sjukhuset för att få resultatet.

• Norris
    PetiteCherie skrev 2017-04-21 17:22:21 följande:
    men vad underbart. grattis till ruvningen! och två st också.. har man större chans att lyckas då? när man sätter in två? Men visst måste man ha "särskilda skäl" ?
    Ja tydligen ökar chanserna att lyckas med två st. Vi hoppas att båda fäster, vill hemskt gärna ha tvillingar :)

Vårt "speciella skäl" är tre FET där vi har blivit gravida men fått missfall.
  • Norris

RD5 idag och positivt test!! =)
    Kan ändå inte slappna av än på grund av alla missfall, men det börjar ju bra i alla fall =)

• Norris
    LottaU skrev 2017-04-24 15:38:58 följande:
    Åh, spännande med två!! Håller tummarna för dem båda! :)

Är det första försöket med insättning av två för er?
    Tack! =)

Vi har satt in två en gång tidigare men det slutade med missfall i vecka 7. Vi hann inte göra nåt ultraljud då för att se om båda fäste, men troligtvis var det bara en.
  • Norris
    LottaU skrev 2017-04-25 14:15:43 följande:
    Yaay! Grattis! Hoppas de bäddar in sig ordentligt och stannar resten av året! <3

Visst har du koll att ägglossningssprutan gått ur?
    Tack, ja det hoppas vi verkligen =)
    Jag behövde inte ta någon ägglossningsspruta eftersom jag fick egen ägglossning i tid =)
  • Norris
    ijo skrev 2017-04-25 13:55:47 följande:
    Åh vad kul :) Håller tummarna att det fortsätter vara positivt! :) När har du TD?
    Tack! =)

Inte förrän 6 maj, men jag kan aldrig hålla mig till testdag. Har testat RD5 på alla våra försök =)
  • Norris

Gör alla ni era ultraljud på kliniken?
    Jag gör på kvinnokliniken i pite så jag får alltid tid på en gång

• Norris
    Ivf-ulrika skrev 2017-04-26 08:45:03 följande:
    Ja då jag bor i Umeå är det ju kliniken som gäller!
    Ja just de. Bor man där så blir det ju där såklart. :)
    Ibland e man lite trögtänkt... ;)

Konstigt då att ni inte får tider i turordning
  • Norris
    Ivf-ulrika skrev 2017-04-26 10:00:42 följande:
    Ja mycket konstigt å i dåligt att vissa får tid 2 veckor efter testdag och andra 3. Ringde kliniken nu på morgonen å begärde en tid så den 18 maj är det vår tur.
    Så bra :)
    Vilken vecka kommer du vara i då?
Svar på tråden IVF Umeå