• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Mirage

Skulle bara berätta att doktorn ringde för ett tag sen o meddelade att det inte blir någon återföring imorgon. Mina ägg var inte mogna... Finner inga ord... :'(

• vårt 2012

Mirage: Näe fy så jobbigt! Styrke Kram!

• EEJ
    Mirage-

Nej, shir va tråkigt! Det som lät så bra nu på senaste ultraljudet. Kan det bero på att de chockat kroppen med en kraftigt höjd dos?
    Jag fick ju inte heller ut många ägg, bara 4 varav ett var omoget och då var min störta äggblåsa bara 18 mm. Det sägs ju att de ska vara mogna vid 20- som dina var,
    Sa de någon om vad som kunde ha hänt?

Jag kan inte ens tänka mig vilket antiklimax! *kramar om*  
  • Petto 83

A79: låter som en bra idé. För jag hade ett himla tjorv med FS då det beviljats från båda håll och bart kopplad hit och dit. Hoppas det går bra gör dig.

Blir spännande och höra när det blir insättning, har vart väldigt lättstimulerad men det här är vårt första Fet (syskonförsök) så det här är nytt för oss :)

• Emilotta

Mirage: usch vad hemskt, blir så ledsen för er. sa de nått om hur ni går vidare?

EbbaGrön: vad skönt att se!

• vårt 2012

Äntligen igång igen!

{#emotions_dlg.flower}Väntrummet 
    * björnen2007 (kör ett FET om allt går bra på oktober mensen, blir väl i början av nov insättning ) 
    Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök) 
    * Kvinna32( Telefontid med läkaren 17/10 för fortsatt planering FET2)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar 
    * Jenads (24/9)
    Barreliten (25/9)

{#emotions_dlg.flower}Sprutar
    * Vårt2012 (5/10) 

{#emotions_dlg.flower} Väntar på ÄP/ET
     *
     Mirage (from 19/9 1:a IVF)

{#emotions_dlg.flower}Ruvar 
    * Freja150 (testdag 9/10, 1:a IVF) 
    * Norris (testdag 9/10)
    * EEJ (testdag 22/10) 

GravidGravida 
    * EbbaGrön (1:a IVF) 
    * A79 (1:a IVF) BF 24 Dec
    * fiffa (1:a IVF)  BF 20 Januari  
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Fe b 
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb 
    * Mammaidamaria (1:a IVF)

• Mirage

Tack tjejer för ert stöd!

Gårdagen kom som en chock och det är länge sedan jag varit så ledsen! Läkaren sa att det dels berodde på min endometrios samt att min kropp inte reagerat så bra på medicineringen. Han hade hopp om att det till nästa gång skulle gå betydligt bättre och att han skulle lägga upp en ny plan för hur vi ska gå tillväga. Eftersom de nu säger att jag har endo så kommer jag att få spraya under en längre tid än vad jag gjorde denna gång. Sen kommer jag att få höja sprutdosen direkt vid start och möjligen sänka den senare, dvs. tvärtom mot denna gång. Kanske så kommer jag även att få byta medicin. Han hade förhoppningar om att det skulle gå betydligt bättre nästa gång nu när de förstår bättre hur min kropp svarar på hormonerna. Det som är positivt i allt detta är att vi kommer att få även nästa försök finansierat av landstinget eftersom detta inte räknas som ett fullt försök. Det som känns jäkligt surt är att vi inte kommer kunna plocka förrän i januari 2013, vilket känns som en jäkla evighet! Detta för att de kommer ha stängt kliniken under julen. Så nu är man tillbaka på ruta 1 igen och åter i detta jäkla väntande. Känslan är att jag bara vill dra igång direkt, men nejdå, vi väntar 4 månader, det är lugnt.... Fy tusan, ni får ursäkta min pessimism men jag är så oerhört arg, ledsen och besviken! Tankarna går bara runt, runt och livet känns bra orättvist. I helgen ska jag bara försöka samla ihop mig igen och hitta sätt att gå vidare på. Ska försöka satsa på mig själv här framöver, så jag kommer nog inte vara så aktiv här i tråden längre. Jag kanske tittar in emellanåt och kollar hur det går för er andra, men med tanke på att det är så länge tills det är dags för mig igen, är det ingen idé att jag står kvar här på listan. Önskar alla andra <3-ligt lycka till och jag hoppas innerligen att det blir många plus här framöver! Många kramar!

/M

{#emotions_dlg.flower}Väntrummet 
    * björnen2007 (kör ett FET om allt går bra på oktober mensen, blir väl i början av nov insättning ) 
    Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök) 
    * Kvinna32( Telefontid med läkaren 17/10 för fortsatt planering FET2)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar 
    * Jenads (24/9)
    Barreliten (25/9)

{#emotions_dlg.flower}Sprutar
    * Vårt2012 (5/10) 

{#emotions_dlg.flower} Väntar på ÄP/ET

{#emotions_dlg.flower}Ruvar 
    * Freja150 (testdag 9/10, 1:a IVF) 
    * Norris (testdag 9/10)
    * EEJ (testdag 22/10) 

GravidGravida 
    * EbbaGrön (1:a IVF) 
    * A79 (1:a IVF) BF 24 Dec
    * fiffa (1:a IVF)  BF 20 Januari  
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Fe b 
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb 
    * Mammaidamaria (1:a IVF)

• Emilotta

Mirage: verkligen jättejobbigt men tur att ni får ett försök till finansierat. jag har också endometrios och har läst väldigt mycket om det. Det har visats att personer med endo som nedreglerats under längre perioder innan ivf har haft bättre resultat. jag tycker du ska få börja med nedreglering redan nu för att ha optimala chanser, endometrios motverkas bäst genom nedreglering. jag har själv nedreglerats under 6 månader förra våren och tror absolut att det hjälpte, även operarat bort en endometrioscysta på varje äggstock.

dock uttrycker sig endo väldigt olika hos alla men nedreglering är gynnsamt. all lycka till och vi finns här när du vill komma tillbaka.