• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • drömmer om ett barn
    EEJ: Jag har inte fått någon telefontid. Ska ringa Umeå när mensen kommer och den verkar vara på gång nu så snart får vi veta hur det blir med allt. Chansen att lyckas med våra frysisar var 25% enligt läkaren.

Vad synd att du inte fick tillbaka två embryon som du hoppats men ändå jättebra att det verkar vara ett "guldägg". Hoppas verkligen att det går vägen för er nu. Lycka till! {#emotions_dlg.flower}
  • EEJ
    {#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    * Vårt2012 (väntar på IVF försök nr.2 efter 1 IVF & 1 FET)
    * björnen2007 (kör ett FET om allt går bra på oktober mensen, blir väl i början av nov insättning )
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök)
    * Kvinna32( Telefontid med läkaren 17/10 för fortsatt planering FET2)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar
    * Jenads (24/9)
    * Barreliten (25/9)

{#emotions_dlg.flower}Sprutar

{#emotions_dlg.flower} Väntar på ÄP/ET
     *
    Mirage (from 19/9 1:a IVF)

{#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * Freja150 (testdag 9/10, 1:a IVF)
    * Norris (testdag 9/10)
    * EEJ (testdag 22/10) 

GravidGravida
    * EbbaGrön (1:a IVF)
    * A79 (1:a IVF) BF 24 Dec
    * fiffa (1:a IVF)  BF 20 Januari  
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Fe b
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb
    * Mammaidamaria (1:a IVF)

• A79

Ang nå helt annat... håller på bli (tokig)!!!!

Jag fick sjukskrivning fram till förlossningsdagen pga foglossningar.
    Fick dessutom godkännt hela gravpenningen!
    Så vad göra?? Ta gravpenning el sjukskrivning?
    När jag skulle hämta blanketter till havandeskapspenning sa dem att det ordet finns inte numera utan då är det föräldrapennings blanketterna jag skall hämta & skriva på & det gjorde jag & nu fick jag till svar att jag fick godkännt gravpenning.. ja blir förvirrad.. Är havand föräldra & gravpenning samma sak alltihopa???

• Petto 83

Gravpenning är samma som havandeskaps penning. Jag blev beviljad 100% g.penning och var sjukskriven 50% och fick då veta att sjukskrivning går före g.penning så jag fick då.50/50. Vet inte om det gjorde dig nå klokare.

Kul med en till Umeå tråd. Är sj i full gång med stimulerat Fet, vul på måndag :)

• Freja150

EEJ: Grattis till ruvarstatus och välkommen in i denna oliiidliga väntan!

Norris: Grattis till era 13 i frysen, måste kännas skönt att ha så pass mycket 'back-up'. Vi fick två till frysen, men vi var beredda på 0 med tanke på fragmenten så det känns som en bonus ändå.

Här lyser alla sympom med sin frånvaro och jag har börjat blöda, inte så mycket som en vanlig mensblödning kanske men ändå tillräckligt mycket för att inte klassas som en 'liten blödning'. Känner mig rätt rejält tillknycklad - mentalt! Hur var blödningen/mensen för er där IVF-försöket inte slutade med en graviditet? Som vanlig mens eller?   

• EEJ

De gånger jag ruvat har jag fåt tillbaka en blaso och båda de gångerna kom blödingen på ruvardag 9, dvs cykeldag 28. Som en klock precis samtidigt som jag skulle fått min "vanliga" mens. Det var precis som e vanlig mensblödning. Samma mensvärk också. Jag kände i hela kroppen någon dag innan att det hade msslyckats.

Freja150- har du testat? Ser att du har testdagom 6 dagar.....

Norris- håller tummarna för att det är livmodern som växer och gör ont!!    

• Norris

Å nu började jag blöda också... Känns för jävligt just nu... :(

• Freja150

Det tar emot att erkänna, men jag tjuvtestade på ruvardag10 och det var negativt (RD13 idag). Eftersom jag fick spruta sålänge kan jag inte riktigt räkna cykeldag, däremot var det två veckor sedan äggplock (vilket jag borde kunna räkna som ägglossning!?) i måndags så rent teoretiskt kan det vara mens jag fått - men det varken känns eller ser ut som det brukar men alla hormoner kanske kan påverka... Finns inget annat än å invänta testdag, har bara ett test hemma och tänker inte köpa något fler så jag har inte 'råd' att tjuvtesta igen. Men det känns ganska kört...