• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Emilotta

Norris och Freja150: Hoppas innerligt att det inte är mensen men är det så så skickar jag många varma kramar och hoppas att FET blir av snart!

EbbaGrön: vad spännande med UL =) håller tummarna att allt ser bra ut!

A79: hur uttrycker sig foglossningen? var har du ont och på vilket sätt begränsar det dig? jag har inte känt av något sådant än och hoppas jag slipper.

Mustikka: hur mår du??

igår kunde min sambo känna bebisen för första gången, det kom några riktiga puffar och de har aldrig varit så starka så jag är så glad att han hann med att känna=) annars har jag rätt ont längst ner i magen, mest när jag går. det känns inte när jag sitter stilla. kan det vara att magen växer så mycket? nån som har nån idé?

• A79

Lycka till i eftermidda EbbaGrön!!!

Norris & Freja150!
    Hoppas att FET snart blir av om det nu är det detta leder till! kram till er!

Emilotta!
    Jag känner längst ned i ryggen runt ljumsken & till framsidan;
    bara på ena sidan dock.
    Känns som att ryggen snart går av & vänstra benet kommer att ramla av från kroppen.
    Har nu ett sacrobälte för att hålla ihop mig vilket hjälper enormt mycket! :)

Vad roligt att bebben börjar sparka ordentligt haha gör ont & samtidigt mysigt :)
    Sparkarna alltså då dom träffar revbenen hehe..:)
    Ang ont i magen vet jag dock inte?..
    Men känner du bebben är det nog ingen fara?
    Är det som mensvärk är det säkert livmodern som växer :)

• A79
    Petto 83 skrev 2012-10-03 18:50:47 följande:
    Gravpenning är samma som havandeskaps penning. Jag blev beviljad 100% g.penning och var sjukskriven 50% och fick då veta att sjukskrivning går före g.penning så jag fick då.50/50. Vet inte om det gjorde dig nå klokare.

Kul med en till Umeå tråd. Är sj i full gång med stimulerat Fet, vul på måndag :)
    Välkommen!
    Tack för svar! 

Jag tänkte gå med alla mina papper till självaste kontoret & få allting rätt :)
    Man blir så snurrig av all detta! 

Lycka till på måndag! 
  • Freja150
    EEJ skrev 2012-10-04 15:50:38 följande:
    Ni måste ha en ohormonell cykel mellan ett ET och FET

Tack för ditt svar!