• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Petto 83

A79; skönt att det löste sig med fk, dom är ju känd för att vara struliga :) Vi fick våran lille pojk för i dag 10 mån på andra ivf-en. Så detta är första syskonförsöket, från frysen som är samma "laddning" som våran skatt ;)

EEj: jag testade på rd 12 med våran son och fick ett tydligt + men det är ju lite olika hur tidigt det visar.

• Kvinna32

*drömmer om ett barn* vi gör nog ett frysförsök då vi har 6 st frysta, dock i 3 rör så man kan hoppas att det går bra att tina så det skulle kunna bli tre försök... vi har telefontid den 17 så får vi se hur fort vi kan komma igång, förhoppningsvis innan jul!!

• drömmer om ett barn
    Kvinna32: Hur fungerar det när embryona är fryst på det sättet, måste dom tina upp minst 3 åt gången?

Hoppas ni får sätta igång inom en snar framtid. Jag frågade om jag fick börja denna cykel och det gick bra eftersom det bara blev ett ägg vid senaste stimuleringen. Annars hade jag fått vänta ytterligare en månad. Tiden går så långsamt när man väntar på nästa försök.
  • Kvinna32

Vi måste tina två varje gång så man får hoppas att ett av dom överlever. Annars får man tina två till....

• Petto 83

Shit, är typ nervös/pirrig inför vul-et i morgon haha Det trodde jag inte.

Tror det beror på att vi har mindre press denna sväng då vi faktiskt har ett underverk redan :)

• Nypan84

Hejsan!
    Jag måste bara få skriva av mig lite. Jag och min sambo fick klartecken för IVF i januari i år. Det skulle ta ca 2-3 månader att få komma igång. Men när jag inte hört något i början på maj ringde jag upp kliniken och fick veta att det snart skulle stänga för sommaren men att vi skulle vara först ut till hösten.

Nu när jag ringde i slutet av augusti så fick vi till svar att det var konstigt att inget hän ännu. Förra veckan efter många mail fram och tillbaka har vi fått veta att vår remiss aldrig kommit fram och att den skickats om igen, alltså i september. Ingen vet vad som hänt och kan inte heller hjälpa oss att skynda på det hela Skrikandes  Så nu börjar väntetiden om... Jag har endo och opererades i september 2011, och fick då veta av min läkare att vi borde ta tag i det hela inom ett år. Nu har det gått över ett år och allt är bara bortslarvat.
    Finns det någon som har lust att muntra upp mig lite med en solskenshistoria?!  Skulle verkligen behöva det nu!

• Sofiali77
    EEJ skrev 2012-10-06 19:02:28 följande:
    Jag är ensam ruvare i tråden nu.... Känns trist att inte ha någon att följa de hör tyngsta och längsta dagarna. Rd 3 har snart passerat och idag borde det lilla embryot utvecklats till en blastocyst och imorgon hoppas jag att det hittar sig ett bra ställe att mojsa ner sig på.

Nästa helg är ingen vit helg för mig, först personalfest på fredagen och sedan har min svägerska 26 årsfest på lördagen. Det är dessutom två tillställningar dör det skulle höjas både ett och två ögonbryn om det inte dracks någon alkohol. Dr sol sa att man inte skulle göra det under ruvningen och jag är mkt laglydig! Undra ändå om jag inte ska testa på fredagsmorgonen? Rd9, vad är oddsen för att det är negativt trots att man är gravid- väldigt liten va? Ja tål att funderas på....

Trevlig lördagkväll på er!!

Nej, du är inte ensam.Tungan ute Jag hade bara förlagt mitt lösenord och inte förmått mig att skapa ett nytt, men jag har varit inne och läst hela tiden. Jag ruvar också för fullt sen i onsdags på vår blastocyst. Borde väl veta till helgen hur det har gått. Får både innohep och trombyl denna gång. Vilket försök är du på?

Väntrummet * björnen2007 (kör ett FET om allt går bra på oktober mensen, blir väl i början av nov insättning ) * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök) * Kvinna32( Telefontid med läkaren 17/10 för fortsatt planering FET2) * Freja150 (inväntar FET) * drömmer om ett barn (4:e försöket, spraystart 24/10)   {#emotions_dlg.flower}Sprayar * Jenads (24/9) * Barreliten (25/9) {#emotions_dlg.flower}Sprutar * Vårt2012 (5/10)

{#emotions_dlg.flower} Väntar på ÄP/ET

{#emotions_dlg.flower}Ruvar * Norris (testdag 9/10) * EEJ (testdag 22/10) * Sofiali77 (testdag 17/10)

GravidGravida * EbbaGrön (1:a IVF) * A79 (1:a IVF) BF 24 Dec * fiffa (1:a IVF)  BF 20 Januari  * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb * Mammaidamaria (1:a IVF)

• Sofiali77

Förresten, är det någon som har erfarenhet av att äta kortison under ruvning? Och av vilken anledning får man det? Läkaren sa att vi ska testa det nästa gång om inte detta tar sig.

Min blasto var till 90% återhämtad? Vad innebär det? Bra eller dåliga odds?  

• EEJ

Sofiali77- 90% återhämtad måste väl betyda att den tappat lite i upptiningen. Vid mitt fet fick jag tillbaka en blastocyst som klarat upptiningen och fortsatt sin celldelning medan de väntade på insättning. Fast jag gick minus ändå...

Kul att höra att vi är två, jag satte också in i onsdags. Det var dock en 2 dagars med 4 celler.

Dom har aldrig nämnt något om vare sig prednisolon eller trombyl till oss. Men nästa försök är vårt sista och då hoppas jag att man iaf förändrar något eftersom att set här tydligen inte fungerat.

Rd 4 är snart över och Lutinusen gör ju art man är som en vandrande hormonbomb! Längtar tills jag får sluta med dessa!!!

• Petto 83

Då var vul avklarat :)

Fick tid för återföring nästa tisdag, hoppas hoppas att eskimån klarar sig!!