• Norris

IVF Umeå

ÅÅh imorgon är det dags för vårt första besök.
    Så himla spännande, läskigt och skönt på samma gång! =)

• Norris
    drömmer om ett barn: Det gick jättebra! Läkaren och sköterskan var jättetrevliga =)
    Det blir den korta metoden för mig så nu är det bara att invänta nästa mens. Det är nog första gången jag faktuiskt längtar efter mensen haha =)
    Sprutorna såg faktiskt inte så läskiga ut som jag hade föreställt mig men jag vågade ändå inte testa att ta en på mig själv. Dock så var min sambo väldigt modig och tog en spruta på sig istället! Så det blir nog så att han får ge mig mina sprutor också så slipper jag titta =)
    Det var så mycket info om mediciner så jag har redan glömt allt! Tur man fick instruktioner med sig hem hehe. Så idag ska jag gå till apoteket och beställa hem allt så det är klart!

Vad mycket action det blev i tråden helt plötsligt nu när kliniken har öppnat igen. SKa bli spännande att följa alla =)

Är det någon som har övernattat på hotellet de rekommenderar, hotell björken?
  • Norris
    Freja150 skrev 2012-08-16 10:12:12 följande:
    Drömmer om ett barn: Det går över förväntan att spraya, men så är jag ju bara på dag 4 än. Har dock fått lite svårt att sova på nätterna och misstänker att det har med sprayen att göra så vi får väl se om/vilka fler biverkningar som kommer.

Norris: Sa dom vad som gör att du kör på korta metoden? Har inte riktigt förstått hur dom tänker där... Själv kör jag på långa och jag har egen ÄL och väldigt regelbunden cykel.

Avundas er alla som plussat men jag gläds med er och det ska bli så kul att följa er i era graviditeter! Hjärta

Till mig sa dom att man brukar köra korta metoden när man har oregelbunden mens, just för att det är svårt att pricka in när man ska börja spraya annars. Typiskt att jag nyss hade mens. Får tålmodigt vänta på att nästa behagar att dyka upp. Förhoppningsvis innan oktober iaf =)
  • Norris
    Chan2 skrev 2012-08-16 10:42:53 följande:
    Konstigt att de sa att det är pga oregelbunden mens som de kör korta metoden,  då min mens är regelbunden men jag ska köra på korta med start idag. Känns som om de ej stämmer iaf....
    Han kanske bara menade att man inte brukar välja den långa metoden vid orgelbunden mens men att den korta går bra även vid regelbunden?
    Det kan ju vara fler faktorer som måste räknas in, jag frågade inte så mycket igår
  • Norris

Vart skickar man förresten blanketten om reseersättning? Till landstinget eller?

• Norris

Hej allihop!

Jag skriver inte så mycket men är inne och läser hela tiden. Kul för alla som har fått köra igång :) själv hämtade jag ut alla mediciner igår å väntar på att mensen ska komma. Började i alla fall med folsyretabletterna igår, mest för att känna att det händer nåt :) de e ju sååå tråkigt o jobbigt att vänta!!

• Norris

Hej alla!

Nu har jag en iten fråga som svaret säkert finns i tråden men eftersom mitt internet är segare än segast så går det säkert snabbare att fråga igen! =) Hur många dagar efter sprutstart brukar det bli ÄP? Jag kommer nog börja spruta imorgon eller fredag. Blir det ÄP redan nästa vecka då?? Hoppas inte för jag e bortrest med jobbet hela veckan!!! Det var liksom den enda vecka på hela hösten som det inte får bliiii!!

Usch känner lite småpanik... Tänk om allt blir helt fel nu?

• Norris
    Chan2 skrev 2012-09-05 09:49:31 följande:
    Jag förstår paniken hade en liknande situation men då var det min sambo som var orolig att inte hinna vara med pga jobb....

Jag började med 1:a sprutan den 16/8 och den 27/8 tog jag ägglossningssprutan och 36 timmar efter det dvs onsdagen den 29/8 hade vi ÄP, så det bör väl innebära att du klarar dig?

Lycka till iaf!

Åh tack, nu känner jag mig lite lugnare =) Ojj va spännande, nu ska jag också få köra igång!! =)
  • Norris

Mirage: till mig sa dom att man skulle ringa i alla fall, så det tänker jag göra imorgon :)

Svar på tråden IVF Umeå