• Norris

IVF Umeå

EEJ: jag gjorde ÄP på sprutdag 12. Du borde klara dig tycker jag! :)

• Norris

Äppelkaka: Oj så tråkigt! Dock tycker man ju att dom borde ha upptäckt det tidigare. Tur i alla fall att det inte var något allvarligare fel.

EEJ: din lilla klant Tungan ute Tror inte det är någon större fara, äggblåsorna är väl inte så stora än? Men du kanske borde ringa och fråga ändå?

Jag kom just på att dom inte har ringt och sagt hur många ägg som hamnade i frysen. Fick ni veta via telefon eller post?
    ÅÅÅ alltså väntan är olidligt... Jag har redan kollat ut barnvagn o säng å bestämt hur barnrummet ska inredas. Räknat ut bf-datum också...å så har man inte ens plussat än. Har jag jinxat allt nu??

• Norris

EEJ: hoppas det värsta e över nu :) jag minns inte vad salen vi låg i hette men det var den som låg typ längst ner. Lycka till iaf! :)

• Norris

Jag hade nog också blivit akut sjuk om jag var du :) du kanske behöver vara hemma några dagar efter så då förlorar du ju mindre inkomst också. Lycka till! :)

• Norris

EEJ: Jag använder Crinone och har inte fått några bieffekter alls, tror jag.

Fick hem brev på posten igår att dom kunde frysa in 13 fina 7-dagarsodlade ägg =) Skönt att ha den säkerheten.

Är på ruvardag 12 idag. Har inte så många symptom. Eller det kanske jag har men jag vågar inte hoppas på att det är symptom så jag intalar mig själv att allt e som vanligt. Ska man tjuvtesta? Eller nej det kanske är dumt... Eller ska jag? ÅÅÅÅÅÅÅ denna väntan!!!

• Norris
    EEJ skrev 2012-10-03 09:01:49 följande:

åh, rd 12 då hade jag definitivt testat, men då har jag hopplös också.....

Jag komme att testa på rd 9 den här gången. Det är tidigt men då har vi firmafest och den brukar bli ganska blöt. Skulle kännas tokigt om man får positivt någon dag senare....  

Jag tror jag väntar ändå. Jag och min man lovade att vi skulle vänta till td så testar jag nu får jag göra det utan hans vetskap å det känns inte rätt
  • Norris
    mammaidamaria skrev 2012-10-03 10:06:18 följande:
    Norris: Tycker du ska vänta;) vet att det är svårt. 1,5 dygn innan testdagen testade jag, var helg hundra på att jag var gravid, hade känts så många symptom, magkänslan var rätt:) Har tid för tidigt ultraljud den 18/10 och hoppas att allt ser bra ut.

Ja jag väntar några dagar till i alla fall. Har jag inte känt några menskänningar innan måndag så testar jag nog då, en dag innan td men då ska det säkert gå bra =)
    Vad hade du för symptom?
    Men nu är frågan, hur ska jag göra för att tiden ska gå snabbare? Några tips? =)
  • Norris

EEJ: Usch vad obehagligt. Tur i oturen dock att personen befann sig på sjukhuset.

• Norris
    EEJ skrev 2012-10-03 14:18:13 följande:
    Insättning klar, två ägg hade blivit befruktade och överlevt men jag fick bara tillbaka ett. Känner mig lite lurad, vad är det som säger att det här var bäst av dessa två. Lite som att köpa en lott när det bara finns två kvar i butiken. Snopet om vinstlotten ligger kvar!

Det var iaf ett toppenembryo, perfekt celldelning på båda och då stred det tydligen mot Socialstyrelsens regler att sätta in två. Testdag 22/10
    Vi undrade lite samma sak, hur vet man att man får det bästa ägget? Vi frågade också om dom inte kunde sätta in två men fick samma svar som du. Jag tycker att man ska kunna få välja det själv.
    Men nu hoppas vi att ditt toppenembryo blir till ett litet knyte =)
Svar på tråden IVF Umeå