• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Sofiali77
    drömmer om ett barn skrev 2012-05-28 23:32:22 följande:

Sofiali77: Säger doktorn att det finns goda chanser så litar vi på honom! Glad Håller tummarna för att ni inte behöver använda er av två nästa gång utan att det lyckas nu. Vad hjälper Trombyl till med?
    Trombyl ska göra så att man får en större genomblödning i livmodern och därför minskar risken för missfall.
  • turtle01

Oj oj, nu börjar nervositeten dyka upp inför morgondagen äp... ska förbereda så min flytande frukost är klar, och packa iordning det som ska med. Känns bra att ha tidig tid imorrn, så man slipper gå runt o vänta och bli mer nervös. 

• Emilotta

Tinzu: Vilken optimal äggsiffraSkrattande grattis! skönt att du inte har så ont!

Vårt 2012: det kommer komma en tid när ni känner er redo att försöka igen, ni kommer alltid bära med er detta och det kommer alltid vara lika hemskt men tror också att när ni har er knodd i famnen är det bara lycka ni kommer känna. fortsätt kämpa men tillåt er vara ledsna.

turtle01: känner igen nervositeten, men det kommer gå toppen! precis det är skönt att det är en tidig tid så slipper man oroa sig så mycket samma dag=)

idag är det ET kl 13. pirrar i min mage med=)

• ak15

hej måste bara berätta att jag har gjort ett fet i umeå fick tillbaka en 2 cells embryo i ostimulerad cykel o de resulterade i detta :)
  • turtle01

Nu är äggplocket gjort.... de fick ut 11 ägg tror jag, men har än inte fått veta kvalitén på dessa. Höger sida gick bra, men mot slutet på vänster sida så kändes det mera. Fick mer morfin, men sen sjönk pulsen rätt snabbt. Så direkt de var klar så fick jag ha benen i högläge en stund o var nära att svimma. Berodde delvis på att jag alltid har lågt blodtryck.... Nu känns det bra iaf, ätit frukost o väntar på mer besked innan vi får åka hem.

• Emilotta

turtle01: vad bra med 11 ägg! Vi fick aldrig veta kvalitéten på dem när vi var där men det märks idag=)

ak15: stort stort grattis{#emotions_dlg.flower}

• Mustikka

Turtle: Grattis till 11 ägg!!:) Härligt att allt gick bra!:) kvalitén får du veta vid ET:) Snart är du ruvare!

Ak15: Grattis!:) visst var du med i början av tråden?

Emilotta: Så spännande! Lycka till! Håller tummar och tår!:)

Tinzu: Grattis till äggen! Bra mängd:) Nu är du också snart ruvare! Det här blir ju hur spännande som helst med alla ruvare i tråden!:)

• Emilotta

fick precis samtalet: av 24 ägg är det 15 som delar dig fint så de kommer att odla vidare till blasto!! så på lördag blir det ET med blasto!! känns så spännande!!

• Helvetiaaa

Grattis ak15:))) Jag har en galen "mensvärk" idag, kanske händer det något där inne i stockarna;) Hur mådde ni när ni "sprutade"? Hormon monster?;)

Svar på tråden IVF Umeå