• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • ak15

tack allihopa :) trodde verkligen inte att de skulle lyckas med ett 2 cells embryo men tji fick ja mig..
    jo jag var med i början av tråden.. 

• A79
    ak15 skrev 2012-05-30 11:22:19 följande:
    tack allihopa :) trodde verkligen inte att de skulle lyckas med ett 2 cells embryo men tji fick ja mig..
    jo jag var med i början av tråden.. 
    Grattis! Vad roligt att det tog sig denna gång!
    Vilken vecka är du i nu? 
  • inväntande
    ak15 skrev 2012-05-30 09:37:17 följande:

hej måste bara berätta att jag har gjort ett fet i umeå fick tillbaka en 2 cells embryo i ostimulerad cykel o de resulterade i detta :)
    Oj oj! Imponerande jag har ett 4 och ett 6 celligt och jag börjar redan misströsta och funderade hur i hela friden ska det kunna fästa i en ostimulerad cykel ?

Vilken dag testade du på bim eller testdag eller? 
  • inväntande

Vad är det som avgör om dom gör blasto eller ej? Det har dom aldrig nämt för mig om blasto alltså.

• Sofiali77

Akt15: Supergrattis till dig! Du hade ett guldägg.

Inväntande: För att odla vidare till blasto ska man ha minst 10 embryon på dag 2, eller minst 5 st efter ET att odla vidare på och sen frysa. Jag väntar svar nu i veckan om vi fick något till frysen.

Ni som ruvar just nu har ni några känningar? Jag kastas mellan hopp och förtvivlan som vanligt och tycker att dagarna segar sig fram.

• Mustikka

Inväntande: vet inte alls hur de avgör om det blir blasto eller ej, jag hade bara tre ägg som blivit befruktade. En fick jag och de två andra ville de odla vidare på. Glömde fråga varför.
    Borde snart få veta om de klarade sig:)

• germany

Undrar hur det går  för dig Mustikka / hur mår du?
    Ruvardag 4 har passerat obemärkt förbi....ännu har inte de hemska ruvardagarna satt sina klor i oss {#emotions_dlg.djavulsk}.

• inväntande

Jag har mest hopp och förtvivlan symptomen! Är nästan rädd varje gång jag går på toa bim på måndag och jag tycker mig känna lite pms och slitningar men jag inbillar mig säkert det är ju 5 dagar kvar.

• germany
    inväntande skrev 2012-05-30 20:49:55 följande:
    Jag har mest hopp och förtvivlan symptomen! Är nästan rädd varje gång jag går på toa bim på måndag och jag tycker mig känna lite pms och slitningar men jag inbillar mig säkert det är ju 5 dagar kvar.
    Vilken ruvardag är du på?
    Ja, hemskt att göra sina toa-besök när man är livrädd för "tant röd".
    Jag har nog också symptom som dig...dvs hopp & däremellan förtvivlan symptom.
    Har i allafall inga symtom som jag kan knyta till graviditets-symptom (ännu).
  • pinglan2012

Nu är jag ruvare också! Solig

Av 44 ägg så var det 32 som hade befruktats "korrekt" (dvs. inte två spermier i ägget osv). Det blev långtidsodling och hittills är 4 i frysen och ett i mig... imorgon skickar de in resterande i frysen om de har utvecklats som de tror. Blir så spännande att se hur många som kan frysas in!

Svar på tråden IVF Umeå