• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Mustikka

Nej halva inlägget försvann:(

Germany: jag har inte testat. Vågar inte! Väntar iaf en vecka till sen ser jag om jag vågar:) men nu börjar ruvandet bli tungt!
    Känns som om jag ska bli galen ibland!
    Hur mår du?

• germany
    turtle01 skrev 2012-06-02 08:43:51 följande:
    Germany, ser inte ditt namn på översiktslistan. Låter klokt av dig att inte testa för tidigt!
    Jag är ju egentligen en "utböling" i den här tråden i och med att jag inte längre göra våra IVF i Umeå.
    Men jag hamnade här pga att jag inte har velat släppa taget riktigt om Umeå, stället där vi var glada och lyckliga vid IVF nr 1. Några i denna tråd ville jag skulle fortsätta skriva några rader då och då om hur det går för oss och det gör jag så gärna Solig.
     Nu går vi i Falun.

Mustikka - Mensen är beräknad till nästa torsdag och jag har väl kanske funderat lite om att om mensen ej dykt upp tills dess så kan det hända att jag ev testar....för då borde det visa rätt så säkert ändå, får se om vi kommer till den dagen eller ej eller om "tant röd" hinner före Obestämd.

Jag har ganska mkt att göra med mina fritidsintressen, så jag har ännu inte hamnat i ruvandets klor...men jag vet att kommande vecka är den värsta och jag tror jag ska undvika att vara hemma då utan tror jag våldsgästar alla mina vänner och familj så jag slipper vara hemma och fundera och syna allt i minsta detalj...

Har inga symptom, men jag tror inte att det är så vanligt att ha det så tidigt heller. De symptom jag haft (ok, har fortfarande lite svullna bröst) beror mest troligt pga Crinone. Men snart vet vi, känns skönt att få både en början eller en lite tråkigare slut på ruvandet....men då VET man i allafall och kan gå vidare antingen mot en graviditet eller mot nya försök och nya möjligheter.

Vi hörs vidare!
  • inväntande

Har någon av er som ruvar i naturlig cykel fått tidigt plus någon gång?  Om hur tidigt innan?

• Sofiali77
    Emilotta skrev 2012-06-02 14:47:13 följande:
    Sofiali77: jag tror dom skickar till alla, men när gjorde du plocket? eftersom dom kan odla till dag 6 så kanske dom inte hunnit skicka än?
    I måndags skulle de ha varit fem dagar, men de sa att de ev odlar sex dagar. Så i såna fall i tisdags. Men det har väl haft att göra antar jag. Har aldrig sett så mycket folk där som förra veckan.
  • Sofiali77

germany: Får ni köra "graviditetsgarantin" i Falun?

• Tinzu
    Sofiali77 skrev 2012-06-02 19:47:46 följande:
    I måndags skulle de ha varit fem dagar, men de sa att de ev odlar sex dagar. Så i såna fall i tisdags. Men det har väl haft att göra antar jag. Har aldrig sett så mycket folk där som förra veckan.

haha jag och sambon gapade när vi var dit, herreGUD vad mycket folk det varit, när vi gjorde äggplocket så var vi 4st där som gjorde det massproduktion
  • germany
    Sofiali77 skrev 2012-06-02 20:07:56 följande:
    germany: Får ni köra "graviditetsgarantin" i Falun?
    Nej, vi fick inte ja till 3-pack då de visste för mycket om oss, dvs vi har gjort 2 misslyckade försök tidigare så de kommer med andra ord inte att tjäna på att låta oss få 3-pack......däremot så tjänar dom på att neka oss....
    Så vi får "glatt" betala ett försök i taget, men det finns en botten i börsen.... förr eller senare.
  • turtle01
    " Emilotta; Nu är jag också ruvare!! fick tillbaka en mycket fin blasto men hon skulle odla vidare de andra till imorgon för de var inte riktigt lika "färdiga" som det som jag fick tillbaka. så får reda på i veckan hur många som kommer till frysen, hoppas på något iaf! "

-------------------------------------------------------------------------------------------------
    Hur mår du idag? Känner du av något sen insättningen? Jag gnetar på med lutinus och funderar litegrann på detta med överstimulering, hoppas man slipper det. Jag är lite öm i magtrakten och tyckte promenadtempot kändes väl högt förut idag när jag o några vänner gick en kortare promenad. Var hemma från jobbet idag, men kändes inte kul att dra till med en lögn om sjukfrånvaron. Nu jobbar jag inte förrän på tisdag, känns väldigt skönt!

Fick du samma förhållningsorder som jag fick?  
  • EEJ

Jag har fått min mens och fått kontakt med Umeå. Ska börja med cb ägglossningstest imorgon på dag 4 och fortsätta till glad gubbe. Ultraljud på dag 11 och eftersom att jag har blastocyster i frysen så blir det insättning 6 dagar efter glad gubbe på äl- testet.

• turtle01

EEJ, så tråkigt att höra.... men så skönt att du snart kan få frysförsök! Vad fick du insatt vid förra ET? Ska hålla tummarna! 

Svar på tråden IVF Umeå