• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • germany

Helt otroligt Pinglan!! Du måste vara näst intill unik Solig.
    Vilken otrolig äggskörd du fick! Har nog aldrig hört någon få sååå många ägg förut!
    Vad sa kliniken? Hade det varit med om något liknande?

Du behöver nog minsann inte vara orolig över att behöva genomgå hormonbehandling igen när du säkert kommer att få många fler isprinsessor / isprinsar  till frysen.

Ruva lugnt! {#emotions_dlg.flower}

• pinglan2012

Tack Germany {#emotions_dlg.flower}

Det känns ooootroligt skönt att veta att det kan bli många FET så man slipper allt vad Puregon, Orgalutran och sånt heter. Och om det tar sig redan nu så har vi ju i frysen om man vill ha ett syskon Skrattande

Lab.killen blev lite mållös när han läste ur sina papper hur många ägg som klarat sig - jag borde nästan ha frågat om de haft någon som haft så många ägg förut...man är efterklok!

Har förresten läst att du numera inte för IVF i Umeå, har kanske missat orsaken men jag frågar ändå: varför? Har ni flyttat eller är ni inte nöjd med Umeå? Glad

• germany

Du får fråga kliniken sen när du meddelar dom gravtestet om dom haft någon med så fin äggskörd förut.

Vi har förbrukat våra gratisförsök och valde att göra detta IVF i Falun då de är ngt billigare och det kändes helt enkelt skönt att testa en helt ny klinik och hittils så är jag väldigt nöjda med dom (men alltså inget fel med Umeå heller....lite därför jag inte kan låta bli att hänga på den här tråden lite i bakgrunden).

Ja, ni har verkligen säkert många syskonförsök på er genom FET, inte helt fel!

• Sofiali77
    pinglan2012 skrev 2012-05-30 21:18:08 följande:
    Nu är jag ruvare också! Solig

Av 44 ägg så var det 32 som hade befruktats "korrekt" (dvs. inte två spermier i ägget osv). Det blev långtidsodling och hittills är 4 i frysen och ett i mig... imorgon skickar de in resterande i frysen om de har utvecklats som de tror. Blir så spännande att se hur många som kan frysas in!
    Det är ju inte klokt. Grattis! Så skönt att troligen slippa hormonerna i framtiden, va?
  • Mustikka

Pinglan: wow igen! och grattisGlad Super att så många befruktades så ni får frysen full!!Skrattande

Germany: Jag mår bara bra, lite förkyld men förväntansfull och gladGlad Vill ju inte känna efter symptom och så, tänker att det mest troligt komma från lunitus. Biverkningslistan där var ju superlång!
    Känner du nån biverkning från lunitus? Jag har svullna och superömma bröst, kunde inte ha bh idagFörvånad sen har jag molvärk till och från. 

• EEJ

Hej tjejer!

Nu är jag tillbaka på banan igen, mensen efter misslyckat ET kom idag. Den var 5 dagar senare än vanligt men nu kör vi ett FET i ostimulerad cykel. Ultraljud på dag 11 och insättning när gubben på CB blir glad.

Lycka till ni andra!!

• Mustikka
    Mustikka skrev 2012-05-30 23:09:33 följande:
    Pinglan: wow igen! och grattisGlad Super att så många befruktades så ni får frysen full!!Skrattande

Germany: Jag mår bara bra, lite förkyld men förväntansfull och gladGlad Vill ju inte känna efter symptom och så, tänker att det mest troligt komma från lunitus. Biverkningslistan där var ju superlång!
    Känner du nån biverkning från lunitus? Jag har svullna och superömma bröst, kunde inte ha bh idagFörvånad sen har jag molvärk till och från. 
    Haha menar såklart LutinusTungan ute
    EEJ skrev 2012-05-30 23:19:33 följande:
    Hej tjejer!

Nu är jag tillbaka på banan igen, mensen efter misslyckat ET kom idag. Den var 5 dagar senare än vanligt men nu kör vi ett FET i ostimulerad cykel. Ultraljud på dag 11 och insättning när gubben på CB blir glad.

Lycka till ni andra!!
    Härligt EEJ! {#emotions_dlg.flower}
  • inväntande

Skit spottings på toapappret!!!!
     Inga synliga fel kanon fina ägg och va falls? Kan man ha bättre chans me d äggdonation?  Jag vill och så veta om varför ni som inte valt att vara kvar på Umeå kan säga varför? Ni får gärna inboxa för hålla det privat.

Jag har  lite tankar ibland och så om det hela. Men som sagt den debattenn tar jag gärna inbox vägen.

• ak15

a79 jag borde vara i vecka 4+2-3 därikring :) sista mensens första dag var 2 maj

hörrni lycka till nu tjejer för ni ser t om ett 2 cells embryo kan ta sig !!! kom igen kom igen hejjjaa hejjja allihopa ni här inne :)  
  • Vattenmelon

Hej! Jag har en fråga till er som haft med IVF-kliniken i Umeå att göra. Jag har en nära vän som precis gjort klart utredning på barnlöshetskliniken i Skellefteå. En skitutredning vill jag säga då de bara kollade hennes ägglossning + thyroideavärden och hans spermier och inte tog hennes andra sjukdomar med i beräkningen. Men i alla fall har de fått "diagnosen" oförklarligt barnlösa och fått ordern att försöka på egen hand i några år innan det kan bli aktuellt med IVF. Någon mer som fått ett sådant besked? Jag tycker det låter jättekonstigt. Varför ska man i Västerbotten behöva vänta flera år som oförklarligt barnlösa när man i andra landsting då är kvalificerad för IVF?
    Någon som har några erfarenheter att dela med sig? De mår inte så bra just nu av förklarliga skäl. 

Svar på tråden IVF Umeå