• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • turtle01

Då har man hunnit prova att sätta in två progesteron-tabletter.... ingen höjdare att behöva göra det tre gånger om dagen i en mindre evighet. Betyder alltså att man måste dras med trosskydden igen... 

Så crinone är bättre alltså? typiskt att man fick den kladdigare sorten då... 

• Sofiali77

Ja, ha ha...man drar alltid nitlotten

turtle01 skrev 2012-05-31 18:13:34 följande:
    Då har man hunnit prova att sätta in två progesteron-tabletter.... ingen höjdare att behöva göra det tre gånger om dagen i en mindre evighet. Betyder alltså att man måste dras med trosskydden igen... 

Ja, ha ha...man drar alltid nitlotten.
  • Tinzu

Sådärja! ruvare nu fick reda på även att det var 13 ägg, inte 15 som står på pappret, men 10 av dom är befruktade, ett av dom fick vi tillbaka idag och dom resterande ska dom odla vidare, så får vi brev nästa vecka hur många som klarar sig till frysen

fick även byta till Crinone från Lutinus då jag blev så jääääääääääkla torr Obestämd och fick även hämta ut sprutor Innohep, som är blodförtunnande   

Väntrummet

* Smilla03, (ska sätta in en frysis efter nästa menscykel)
    * drömmer om ett barn, (FET vid kommande ÄL)
    * Äppelkaka (syskonförsök, andra ivf)
    *vårt 2012 (Får vänta på fet till efter sommaren)

Sprayar

Sprutar
    * Helvetiaaa, första ivf

Väntar på ÄP/ET
    *Turtle 01 (första ivf) Har ÄP 30/5
    * Emilotta (första ivf) 

Ruvar
    * LindaM testdag 27/5
    *inväntande testdag 11/6
    *Sofiali77 testdag 12/6
    * Mustikka (första IVF) Testdag 14/6
    * Tinzu (första IVF) Testdag 19/6 

GravidGravidaGravid * A79

• turtle01
    turtle01 skrev 2012-05-31 18:13:34 följande:

Lutinus var det jag hade, upptäckte jag nyss efter en närmare granskning av förpackningen. 
  • turtle01
    Tinzu:   Sådärja! ruvare nu  fick reda på även att det var 13 ägg, inte 15 som står på pappret, men 10 av dom är befruktade, ett av dom fick vi tillbaka idag och dom resterande ska dom odla vidare, så får vi brev nästa vecka hur många som klarar sig till frysen  

fick även byta till Crinone från Lutinus då jag blev så jääääääääääkla torr Obestämd och fick även hämta ut sprutor Innohep, som är blodförtunnande    

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Så man kan få möjlighet att byta vid ev biverkning? (bra att veta). Och vad spännande att så många klarat sig vidare, hoppas det blir ett gäng till frysen också! Varför ska du ta blodförtunnande sprutor? 

Om 3 timmar är förhoppningsvis även jag ruvare, dock väldigt nervös ifall de kommer ringa och meddela nåt annat nu på förmiddagen. Jobbigt att inte veta kvalitén på äggen.... 
  • Tinzu
    turtle01 skrev 2012-06-01 10:05:39 följande:
     Så man kan få möjlighet att byta vid ev biverkning? (bra att veta). Och vad spännande att så många klarat sig vidare, hoppas det blir ett gäng till frysen också! Varför ska du ta blodförtunnande sprutor? 

Om 3 timmar är förhoppningsvis även jag ruvare, dock väldigt nervös ifall de kommer ringa och meddela nåt annat nu på förmiddagen. Jobbigt att inte veta kvalitén på äggen.... 

jodå, annat vore ju konstigt crinone behöver man bara ta en gång om dagen och det är en gel, så den var lite skonsammare.. blodförtunnande ska jag ha då mamma haft blodpropp i lungan, min ena syster i ett ben och min andra syster kände sig konstig av sina p-piller, så då skulle jag behandlas som en riskpatient

gud så spännande för dig med!

jag har varit iväg idag på gynakuten och fått reda på att jag har tendens till överstimulering, så nu är jag sjukskriven, måste ta panodil och vila vila vila vila vila, hade lite vätska i buken och vänster äggstock är 9cm      
  • turtle01

Ingen har ringt, nu åker jag till kliniken! Tyvärr kan inte min sambo vara med, synd men det går nog bra ändå.

• Emilotta

Tinzu: Vad jobbigt, vad har du haft för symptom? vad var det som fick dig att åka in?

turtle01: åh vad spännande!! Jag längtar så mycket till morgon till mitt ET

• turtle01

Nu är jag ruvare!!! 9 ägg av 10 var av bra kvalité, de blev även befruktade utan hjälp. Så nu fick jag ett tillbaka o de andra ska de odla vidare på och sen får vi hoppas de kan frysas!! Så nöjd och lättad nu!

Svar på tråden IVF Umeå