• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Emilotta

åh så underbart turtle01!!! härligt att så många blev befruktade och att de odlar vidare! sa de något om hur du ska vara nu, typ vila eller går det bra att göra allt som vanligt??

ni andra som ruvar har ni fått några "förhållningsregler"??

• turtle01

Jag fick en del förhållningsregler, ingen fysisk ansträngning, samlag, badning, ridning, bastu Sen tillade läkaren att att undvika alkohol, har förstått att just den frågan diskuterats i andra forum. Hoppas din insättning går lika bra emilotta!

• turtle01
      Väntrummet 
    * Smilla03(ska sätta in en frysis efter nästa menscykel) 
    * drömmer om ett barn, (FET vid kommande ÄL) 
    Äppelkaka (syskonförsök, andra ivf) 
    *vårt 2012 (Får vänta på fet till efter sommaren) 

Sprayar 

Sprutar 
    * Helvetiaaa, första ivf

Väntar på ÄP/ET  
    * Emilotta (första ivf) 

Ruvar 
    * LindaM testdag 27/5 
    *inväntande testdag 11/6 
    *Sofiali77 testdag 12/6 
    * Mustikka (första IVF) Testdag 14/6
    * Tinzu (första IVF) Testdag 19/6 
    * Turtle01 (första IVF) Testdag 20/6

GravidGravidaGravid

* A79
  • Tinzu
    Emilotta skrev 2012-06-01 13:14:35 följande:
    Tinzu: Vad jobbigt, vad har du haft för symptom? vad var det som fick dig att åka in?

turtle01: åh vad spännande!! Jag längtar så mycket till morgon till mitt ET

jag hade lite ont i magen igår, skrattade som en åsna typ för annars fick jag ännu mer ont hade med mig min syster och sambo och båda är inte direkt tråkiga att umgås med, så jag gick runt och skrattade inåt, och lät som en åsna inatt hade jag så ont i magen så varje gång jag vände på mig så vaknade jag till för jag fick så ont.. när jag steg upp så var det överkomligt, men efter att jag hade käkat frukost så var det olidligt, så då åkte jag in
  • germany
    Musitkka - Vi som ruvar samtidigt, har du tjuvtestat något? Drömmer
    Icke här, håller mig tills TD eller tills "tant röd" väser något i mitt öra....vilken jag verkligen inte vill ska ge mig beskedet gravid eller ej.
  • turtle01

Germany, ser inte ditt namn på översiktslistan. Låter klokt av dig att inte testa för tidigt!

• Emilotta

Nu är jag också ruvare!! fick tillbaka en mycket fin blasto men hon skulle odla vidare de andra till imorgon för de var inte riktigt lika "färdiga" som det som jag fick tillbaka. så får reda på i veckan hur många som kommer till frysen, hoppas på något iaf!

Väntrummet

* Smilla03(ska sätta in en frysis efter nästa menscykel) 
    * drömmer om ett barn, (FET vid kommande ÄL) 
    Äppelkaka (syskonförsök, andra ivf) 
    *vårt 2012 (Får vänta på fet till efter sommaren) 

Sprayar 

Sprutar 
    * Helvetiaaa, första ivf

Väntar på ÄP/ET  

Ruvar 
    * LindaM testdag 27/5 
    *inväntande testdag 11/6 
    *Sofiali77 testdag 12/6 
    * Mustikka (första IVF) Testdag 14/6
    * Emilotta (första ivf) testdag 17/6
    * Tinzu (första IVF) Testdag 19/6 
    * Turtle01 (första IVF) Testdag 20/6

GravidGravidaGravid

* A79

• Sofiali77

Grattis Emilotta, Tinzu och Turtle01 till ruvarstatus!

Vet ni om de skickar ut papper om hur det har gått med odlingen även om det inte blev något att frysa in? Jag borde ha fått något papper i veckan tycker jag, men de kanske inte blev något att frysa.

• Emilotta

Sofiali77: jag tror dom skickar till alla, men när gjorde du plocket? eftersom dom kan odla till dag 6 så kanske dom inte hunnit skicka än?

• Mustikka

Jag undrar samma som sofiali77. Jag borde också fått veta hur det gått för mina två som skulle odlas vidare på. I tisdags hade de odlats fem dagar, men har inte hört nåt av dem. Är så nyfiken!:)

Supergrattis till turtle, emilotta och tinzu!! Nu håller vi tummarna stenhårt för alla oss ruvare i listan!:)

Svar på tråden IVF Umeå