• Anonym

Har du gjort något större misstag på ditt jobb? Vad i så fall?

Har världens ångest för ett misstag jag gjorde idag har inte haft mycket annat i tankarna.
    Hade tydligen snurrat till det helt på jobbet. Idag fick jag ta konsekvenserna av det och chefen var inte nöjd om man säger så... usch.

Snälla, finns det någon annan som kan bekänna något misstag dem gjort så jag slipper känna mig så ensam...?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-05 20:03
    Har läst och inser nu att jag inte är själv
    Det tragiska i det hela är att jag hade mitt lönesamtal (som ännu inte är klart) dagen efter mitt misstag. Tror ni det gick bra eller...?

• Svar på tråden Har du gjort något större misstag på ditt jobb? Vad i så fall?
  • kapten howdy

På ett ett jobb jag hade så backade jag med trucken rätt in i lagrets port så det blev en rejäl buckla. Sa aldrig att det var jag. Oskyldig

På ett annat jobb på 90-talet tappade jag ett sprillans nytt  cpu (det senaste  amd har jag för mig)  inför hopsättning. Avdrag på lönen? jajamen Tomte

Delat ut tidningar på fyllan.

Between a Rock and a Hard Place
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-09-04 18:00:50 följande:
    fy vad jobbigt, stackars dig Tur du fick behålla jobbet!
    Stackars dig??? Stackars tanten som dog för att du tabba dig...
  • 737 dagar

Råkade köra sönder en dörrkarm med permobil.. Men det är nog det värsta och jag har jobbat i vården i 5 år :)

• after eight
    Anonym skrev 2012-09-04 22:41:29 följande:
    Jag skulle skicka ut inbjudningar till personaldag till alla anställda på ett företag med några hundra anställda. Svarskupongen skulle faxas in men då jag satt och layoutade inbjudan kom jag inte ihåg faxnumret utan skrev dit ett påhittat "så länge". Givetvis glömde jag att ändra och givetvis visade det sig att mitt påhittade nummer faktiskt gick till en fax. Så under en vecka fick jag åka till ABF:s kontor och hämta fax varje dag... 

Har missat att beställa tillräckligt med mat till köket jag arbetar i. Fruktansvärt jobbigt att inse att det saknas 700 portioner som ska vara färdiga två timmar senare...  

Hahahahaaa! Tack för den!

Är kontorsråtta och har mig veterligen inte gjort några jättemisstag (eller så har jag förträngt dem), men det är kul att läsa om era. :D
    Isabel 050105, Vincent 071211 och Selma 110413
  • Anonym (Skit)

Jag har som tur är, peppar peppar, inte gjort något större fel. 
    Men jag kommer aldrig glömma den gången jag praktiserade på en canceravdelning.
    Jag var 17 år och släpptes vind för våg. En dag larmade det från ett rum och jag ville väl visa mig duktig så jag gick dit. Det var en mycket sjuk kvinna som var nödig. Och av alla cellgifter och så så var hon risig i magen. Jag fixade fram en sån där rullande toa, med ett hål och potta under.

Tanten gjorde ifrån sig och jag la henne igen. Efteråt stod jag där och visste inte vart jag skulle göra av skiten. (närmaste toalett kanske?) så jag gick in i rengöringsrummet (där man rengör och desinficerar allt) och försökte få ner skiten i avloppet. I min panik upptäckte jag att det inte gick, stod och grävde med händerna i vasken och kände hur tårarna började komma.. Hör utifrån att det är någon som kommer och frågar efter mig. Chefen.. 

Till sist fick jag bort nästan allt, dom större klumparna slängde jag i papperskorgen och täckte med papper. Fy vad jag grät. Panik och ångest över att om någon kommit på mig... 17 år och verkade totalt handikappad. Bad min lärare att få byta praktikplats efter detta.. 

Känner ångesten än idag. Hur kunde jag vara så jävla dum? dte var ju bara att hälla ut i toan?! Men jag ville väl vara duktig och tänkte inte så mycket..  

• Anonym
    Anonym (Feriearbetare) skrev 2012-09-04 21:24:20 följande:
    När jag var sjutton var jag feriearbetare på ett demensboende. Som feriearbetare ersätter man ju inte någon utan kommunen placerar skolungdomar där mest för syns skull. Man har alltså ingen bredvid-gång eller något, så det är inte så mycket man kan hjälpa till med. 

Jag ville dock inte bara stå och glo hela dagarna, så jag tog över ansvaret i köket vilket var väldigt uppskattat. På morgonen när jag skulle ge de gamla frukost så lade jag upp gröt så som jag hade blivit visad. Gröt, och sedan socker och äppelmos på det. Efter att ha serverat gröten på det viset till alla gamla i nästan tre veckor fick insåg jag att två av de gamla hade diabetes och de fick absolut inte ha socker på sin gröt, och de skulle dessutom ha en speciell äppelmos som var sockerfri. Det hade ingen berättat för mig och det var aldrig någon som upptäckte mitt misstag, men jag skämdes ändå. Usch.  
    Absolut inte ditt fel, vårdarna på boendet har ansvaret för allt sånt och borde sagt till dig eller kollat vad deras brukare fick i sig för mat :)
  • Anonym
    Anonym (mushu) skrev 2012-09-04 22:10:17 följande:
    1. Skulle sortera papper från ett arkiv till ett annat. Flera avdelningar delade arkiv och i hyllorna låg några pärmar som jag inte kände igen och det stod "LEG" på dem, men allt som var där skulle flyttas var det sagt så det åkte ner i källaren.

Två veckor senare när legal office sprang runt som skållade råttor och letade efter pärmarna med juridiska papper som var borta så var det jag som diskret fick smyga upp dem igen. Skäms
    --
    2. Låste in besökare på museum och det larmade så in i helvete när personen öppnade toadörren. Det är ett sånt där 125 decibel larm som man ska bli helt knäpp av. Besökaren fick panik och slog ut en ruta på toan innan vi hann in igen.

--
    3. Jag var praoelev i högstadiet och labassen på det sjukhuslabbet måste varit helt rubbad för jag fick göra hennes jobb hela den veckan! Självklart missade jag på ett provrör av 140 typ och fubblade bort provet och hon bara ryckte på axlarna och sa "jaja, då får dom väl ta om det ryggmärgsprovet då".

Så fin kvalitetskontroll var det då, idag har dom väl ackrediterat sina lab  och släpper inte loss 14-åringar på proverna får man hoppas. Och vet man hur ont det gör med ryggmärgsprov så hade man knappast blivit lycklig som patient att veta att en helt obehörig schabblat bort ett.
    Vilken kärring på sjukan? Ett ryggmärgsprov är i många fall ett smärtsamt ingrepp och inget man bara tar om...Nu förstår jag varför man så ofta får till svar att provet är "feltaget" eller "hemolys", såna puckon sjabblar bort dom!!!
  • Anonym (receptionisten)

Ett brudpar bokade sin bröllopsnatt på ett hotell som jag jobbade säsong på, men sen glömde jag säga det till chefen (som bodde i ett hus bredvid hotellet)... Det gick en tid och så kom chefen en morgonen och sa att det hade varit ett j-a liv på gården på natten: folk hade bultat på hotelldörren, tutat och skrikit. Eftersom hotellet var obemannat skulle ju chefen (om bokningen klaffat) ha gått ut med nycklar på natten och välkomnat brudparet. Istället blev han livrädd och la sig igen, och efter ett tag åkte de. Fast det märkligaste av allt var att de aldrig ringde och klagade!

Jag skämdes så att jag låtsades som ingenting när hotellpersonalen pratade om saken. Pinsamt.

• Jellybeanbaby
    Anonym (receptionisten) skrev 2012-09-05 15:19:54 följande:
    Ett brudpar bokade sin bröllopsnatt på ett hotell som jag jobbade säsong på, men sen glömde jag säga det till chefen (som bodde i ett hus bredvid hotellet)... Det gick en tid och så kom chefen en morgonen och sa att det hade varit ett j-a liv på gården på natten: folk hade bultat på hotelldörren, tutat och skrikit. Eftersom hotellet var obemannat skulle ju chefen (om bokningen klaffat) ha gått ut med nycklar på natten och välkomnat brudparet. Istället blev han livrädd och la sig igen, och efter ett tag åkte de. Fast det märkligaste av allt var att de aldrig ringde och klagade!

Jag skämdes så att jag låtsades som ingenting när hotellpersonalen pratade om saken. Pinsamt.
    HAHAHA! Det var en rejäl bortgörning! Tack för att du delade med dig.
  • Anonym
    Anonym (receptionisten) skrev 2012-09-05 15:19:54 följande:

Nja, det märkligaste tyckte jag nog var att chefen inte gick ut och kollade... :-/
Svar på tråden Har du gjort något större misstag på ditt jobb? Vad i så fall?