Anonym (mushu) skrev 2012-09-04 22:10:17 följande:
1. Skulle sortera papper från ett arkiv till ett annat. Flera avdelningar delade arkiv och i hyllorna låg några pärmar som jag inte kände igen och det stod "LEG" på dem, men allt som var där skulle flyttas var det sagt så det åkte ner i källaren.
Två veckor senare när legal office sprang runt som skållade råttor och letade efter pärmarna med juridiska papper som var borta så var det jag som diskret fick smyga upp dem igen.

--
2. Låste in besökare på museum och det larmade så in i helvete när personen öppnade toadörren. Det är ett sånt där 125 decibel larm som man ska bli helt knäpp av. Besökaren fick panik och slog ut en ruta på toan innan vi hann in igen.
--
3. Jag var praoelev i högstadiet och labassen på det sjukhuslabbet måste varit helt rubbad för jag fick göra hennes jobb hela den veckan! Självklart missade jag på ett provrör av 140 typ och fubblade bort provet och hon bara ryckte på axlarna och sa "jaja, då får dom väl ta om det ryggmärgsprovet då".
Så fin kvalitetskontroll var det då, idag har dom väl ackrediterat sina lab och släpper inte loss 14-åringar på proverna får man hoppas. Och vet man hur ont det gör med ryggmärgsprov så hade man knappast blivit lycklig som patient att veta att en helt obehörig schabblat bort ett.
Vilken kärring på sjukan? Ett ryggmärgsprov är i många fall ett smärtsamt ingrepp och inget man bara tar om...Nu förstår jag varför man så ofta får till svar att provet är "feltaget" eller "hemolys", såna puckon sjabblar bort dom!!!