• Anonym

Har du gjort något större misstag på ditt jobb? Vad i så fall?

Har världens ångest för ett misstag jag gjorde idag har inte haft mycket annat i tankarna.
    Hade tydligen snurrat till det helt på jobbet. Idag fick jag ta konsekvenserna av det och chefen var inte nöjd om man säger så... usch.

Snälla, finns det någon annan som kan bekänna något misstag dem gjort så jag slipper känna mig så ensam...?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-05 20:03
    Har läst och inser nu att jag inte är själv
    Det tragiska i det hela är att jag hade mitt lönesamtal (som ännu inte är klart) dagen efter mitt misstag. Tror ni det gick bra eller...?

• Svar på tråden Har du gjort något större misstag på ditt jobb? Vad i så fall?
  • Anonym

Lönesamtalet ska spegla hela din arbetsinsats det gångna året. En incident bara några dagar innan lönesamtalet ska inte påverka utgången. Lyft upp allt bra som du har gjort under hela året, fokusera på det. Om det andra kommer upp, erkänn, beklaga och säg att du har tänkt igenom det inträffade och kommer ta lärdom inför framtiden. Alla kan vi göra misstag.

• Anonym (jodå det har jag)

Jag har repat tre företagsbilar råkat bryta sekretess ( berättat för mkt om mitt jobb för sambon när jag var ny ) Satt igång några larm

• Anonym (fucked up)

Glömde en gång dra åt handbromsen tillräckligt hårt när jag parkerade bilen i en backe. Skulle in genom en port och göra ett snabbt ärende. När jag återvänder i gången ser jag inte bilen och när jag kommer fram till gatan ser jag att den är på väg ner.

Förardörren är öppen och när den passerar första bilen så slits dörren av. Jag springer efter och kastar mig in för att dra åt handbromsen. Under tiden jag väntar på hjälp sitter jag i bilen som saknar dörr. Den står lutad mot fastigheten.

När folk på trottoaren går förbi tittar de först på mig och bilen, sen på dörren. Sen på mig igen. Jag säger att åt dem att inte köpa Golf, de bara ramlar isär.

• Grande Rock
    Anonym (fucked up) skrev 2012-09-05 20:37:56 följande:
    . Jag säger att åt dem att inte köpa Golf, de bara ramlar isär.
    Haha, kunglig kommentar
  • Anonym (been there)

Stor kram, TS! Du är absolut inte ensam som du ser. Har absolut gjort misstag på jobbet, och haft rejäl ångest över dem. Men vet du, efter ett tag känns det inte lika hemskt längre, och när det gått ännu längre tid kommer du inte ens att bry dig om misstaget.

• life is now

Sättet för att undvika fel, det är att inte göra något vilket är det största felet vi kan göra.

kör på 

• Anonym (fucked up)

När mellanölet försvann på 70-talet så jobbade jag i en affär. Jag var en bit under 18 och min äldre kollega var inne på systemet sista dagen för att inhandla ett gäng flaskor. På lunchen när vi satt och åt i fikarummet så hivade han upp några flaskor och vi drack en del. Jag som inte hade hunnit med att dricka alkohol något nämnvärt hade ingen aning om hur det skulle verka i kroppen. Men det märkte jag när det var dags att resa på sig och gå ner i affären för att hjälpa kunder. Jag kan ju säga att jag försökte att inte stå för nära kunden när jag pratade. Chefen märkte nog inget.

• Anonym

Praktiserade på ett äldreboende och första dagen skulle jag hjälpa en äldre dam in på hennes rum med rullatorn, men på nått sätt råkar jag leda in hennes rullator in i dörrkarmen så hon tappar balansen och slår i huvudet i karmen så hon fick sår på både knäna och i huvudet. Därefter sa hon till min handledare att jag hade knuffat henne så hon ramlade..Det var inte så roligt :(

• Matkvinnan
    Anonym skrev 2012-09-05 20:54:42 följande:
    Praktiserade på ett äldreboende och första dagen skulle jag hjälpa en äldre dam in på hennes rum med rullatorn, men på nått sätt råkar jag leda in hennes rullator in i dörrkarmen så hon tappar balansen och slår i huvudet i karmen så hon fick sår på både knäna och i huvudet. Därefter sa hon till min handledare att jag hade knuffat henne så hon ramlade..Det var inte så roligt :(
    HAHHAHAHHA alltså....................
  • Dreamscape

Fick förtroendet att ta hand om ett litet men välbesökt vandrarhem som jag just börjat voluntärjobba på (lite jobb för mat och husrum) medans ägaren skulle iväg några dagar. Det tog ett par timmar så hade jag lyckats låsa in hela nyckelknippan med alla nycklar till vandrarhemmet i kassaskåpet...alltså inklusive nyckeln till kassaskåpet! Kunde bara skratta åt hur klantig jag var (är) men kändes ändå inget bra att ringa ägaren och be honom vända om från sin efterlängtade semster...så istället ringde  jag hans polare, som råkade visa sig vara bra vän med en låssmed...tur! Också tur att det var i Nya Zeeland där folk har en förmåga att rycka på axlarna och le och säga "it's all good" åt saker som får mig att kallsvettas över tänkbara konsekvenser...Efteråt fixade jag i varje fall ett nyckelband att ha runt halsen så att jag aldrig la ifrån mig nycklarna igen

Det här var ju inget extremt misstag där nån kom till skada men däremot helt puckat klantigt. Inte kul att inte kunna ta emot nya gäster och ge dem rumsnycklar, eller ge gamla gäster sina pass tillbaka (om de gett dem i nyckeldeposition)...

Svar på tråden Har du gjort något större misstag på ditt jobb? Vad i så fall?