• Anonym

Har du gjort något större misstag på ditt jobb? Vad i så fall?

Har världens ångest för ett misstag jag gjorde idag har inte haft mycket annat i tankarna.
    Hade tydligen snurrat till det helt på jobbet. Idag fick jag ta konsekvenserna av det och chefen var inte nöjd om man säger så... usch.

Snälla, finns det någon annan som kan bekänna något misstag dem gjort så jag slipper känna mig så ensam...?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-05 20:03
    Har läst och inser nu att jag inte är själv
    Det tragiska i det hela är att jag hade mitt lönesamtal (som ännu inte är klart) dagen efter mitt misstag. Tror ni det gick bra eller...?

• Svar på tråden Har du gjort något större misstag på ditt jobb? Vad i så fall?
  • Anonym (Jag!)

Jag har inte gjort några tabbar (är ung och har hittills bara haft pianistjobb, så spelat några noter fel på en konsert har jag väl gjort) Jag har dock blivit utsatt för en tabbe. Jag skulle bli suicid-bedömd (om jag var självmordsbenägen). Bara för att jag sa att jag (på den tiden) ville Li läkare så släppte de hem mig. Gissa vem som tog överdos av Alvedon med mera samma helg...

• Jellybeanbaby
    Anonym (Jag!) skrev 2012-09-05 17:06:40 följande:
    Jag har inte gjort några tabbar (är ung och har hittills bara haft pianistjobb, så spelat några noter fel på en konsert har jag väl gjort) Jag har dock blivit utsatt för en tabbe. Jag skulle bli suicid-bedömd (om jag var självmordsbenägen). Bara för att jag sa att jag (på den tiden) ville Li läkare så släppte de hem mig. Gissa vem som tog överdos av Alvedon med mera samma helg...
    fattar ingenting av det här inlägget. Förvånad
  • Anonym (Jag!)
    Jellybeanbaby skrev 2012-09-05 17:10:27 följande:
    fattar ingenting av det här inlägget.

Förlåt, skriver från iPhone, så min styckesindelning försvann :/ Helt enkelt, jag har inte gjort någon tabbe, men Jag blev bedömd som icke självmordsbenägen när jag var det
  • trollefur

Alla gör misstag :D jag har tappat dyyyyra grejjer i backen med trucken..chefen va inte nöjd men va fan.. finns alltid nån som har gjort värre!

• Rakad Apa

De största tabbarna jag har gjort på jobbet är nog när jag har kört truck.

1. Det var väldigt stressigt och jag skulle lyfta upp en pall ca 5 meter. När jag sedan skulle köra vidare och hämta nästa pall så glömde jag bort att sänka gafflarna så när jag åkte i full fart så slog dom i en skitstor AC-anläggning i taket så det sprutade kylvätska och större delen av anläggningen åkte i backen. Det blev en jävla smäll som ekade i hela lagret! Pinsamt.

2. Var på en avdelning med en låglyftande truck, på pallen hade jag en massa kartonger med sprit och vin som jag hade staplat. Skulle svänga i ett hörn, då välter hela skiten typ i slowmotion och nästan allt går sönder! Blev en jävla sörja att städa upp!

3. Detta var egentligen inte mitt fel utan berodde på en defekt truck. Jag åkte rakt fram och skulle svänga till höger, dock så var det en defekt säkring på trucken som helt plötsligt gick sönder så att servostyrningen inte fungerade. Med andra ord kunde jag inte svänga och trucken fortsatte rakt fram. Det resulterade i att jag kolliderade med en stor port som blev totalförstörd. Kostnaden gick på ca 20 lappar.

Ett annat litet misstag som skedde var när jag jobbade på Hemglass i deras fabrik. Hade börjat på nattskiftet och hade knappt sovit nåt. Jag satt på en stol vid ett rullande band med glass på, det man skulle göra var att putta ned glassarna i kartonger. Men jag somnade sittandes och när jag vaknade så låg det kanske hundra glassar på golvet. Skämmigt, fick pimpla en massa kaffe efter det.

?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Rakad Apa

En tabbe som skedde en annan anställd som jag jobbat med:

På det jobbet hade alla varsin handdator. Varje handdator kostar ca 10.000 så man måste vara relativt försiktig med dom. Dock så hade jag en kollega som var extremt klumpig. Han pajade sin handdator genom att tappa den, när han sedan fick en ny samma dag så tappade han den igen så att skärmen sprack. Har aldrig sett den chefen så arg...

?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Anonym
    Legewiel skrev 2012-09-05 16:57:25 följande:

Sen en annan grej som på inget vis var mitt fel men rätt underhållande. En kund fick sina varor levererade med båtfrakt (som tar flera månader). Containerfartyget hamnade i en storm och kundens container ligger väl på Stilla havets botten idag. Vi fick försöka få fram ersättande produkter så snabbt som möjligt och skulle sända dem med långtradare genom Europa för att snabba på frakten lite. Efter några dagar fick jag ett samtal om att långtradaren med kundens varor brunnit upp på en motorväg i Tyskland

Det kändes lite som "men hunden åt upp läxan..." att försöka förklara denna otur åt kunden.
    ojojoj! det var verkligen höjden av otur. :)
  • Anonym (Klant)

Genom en tabbe från min sida och därpå ett missförstånd mellan mig och min chef, lyckades jag få chefen ovän med en gäst på cafét jag jobbade på. Gästen visade sig vara ledare för en välkänd kriminell organisation... (det var bild på honom i en kvällstidning några dagar senare)

Chefen var så klart rasande på mig och hörde aldrig mer av sig om nya tider. (hade arbetat där på somrar, kvällar och helger i flera år) Tre månader senare var cafét sålt och jag vet fortfarande inte om det var mitt fel...

• kossan

Va skönt att veta att man inte är ensam, jag ska skriva om mina misstag när jag kommer till en dator!! :)

Svar på tråden Har du gjort något större misstag på ditt jobb? Vad i så fall?